1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    :mad: kom ik terug van vakantie doen m'n logitech z10 speakers het ineens niet meer. Nouja ze doen het nog wel, maar m'n iMac herkent ze ineens niet meer? hij staat niet meer bij "sound" in het rijtje, meerdere usb-poorten gebruikt en opnieuw opgestart maar weinig succes, hoe kan ik dat fixen?
     
  2. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Probleem komt me bekend voor. Heb ik zelf ook gehad en heb ze uiteindelijk maar in de klico geflikkerd. Rommel van Logitech ook. Muizen en toetsenborden kunnen ze wel maken, maar voor de rest..

    Heb laatst voor de gein nog een X-530 5.1 setje uit elkaar gesloopt (deed het nog, maar die sub was gewoon veelte zwaar dus had ze anders toch ook gedeponeerd). Ik kwam dus uiteindelijk in de sub een WC-rolletje tegen. Toen snapte ik wel waarom ze zo goedkoop waren.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bij de Mail Settings in Gmail staat precies uitgelegd hoe je dat moet doen.

    [​IMG]

    Import mail and contacts
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ook als je een gmail account instelt op je iPhone, kies voor MICROSOFT EXCHANGE !
     
  5. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33


    Waarom"?!
     
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb deze:
    [​IMG]
    en ben er al een aantal jaar erg tevreden over. Ze waren ook 80 euro, terwijl het een 2.0 setje is, dus om dat nou zomaar in de kliko te gooien omdat m'n mac het ineens niet meer herkend.

    is er ergens een optie zoals windows: "toevoegen nieuwe hardware" ofzo
     
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Thanks ik ga het straks gelijk proberen na de clean install van Lion*)

    Nog even een vraagje, ik heb gisteravond een Backup gemaakt met time machine, nu lees ik dat ik mijn foto's maar ook aangeschafte Apps uit time machine kan kopiƫren naar mijn nieuwe install!? Dit zou wel veel tijd schelen als dat kan maar niet dat hij de hele Backup dus met vorig OS ook erop zet. Ik zet clean Lion erop nl\o/
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2011
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hoeft niet. Gmail kun je gewoon als 'Gmail' instellen.
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Bij mij werkte de push mail niet als ik mijn gmail account als gmail aanmaakte.

    Microsoft exchange heeft alle instellingen al voor imap.
     
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Pff,

    Laat ik net mijn iPhone syncen met met mijn MacBook, is ineens heel mijn adresboek op zowel mijn MacBook als iPhone leeg.

    Heb het geprobeerd terug te halen met Time Machine, maar de vorige versie van Adresboek is niet te openen in Lion. -_-
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je toevallig ooit is gesync met Google Contacts? (gmail) ?
     
  12. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee.

    Draait er iemand toevallig nog Snow Leopard en heeft 5 minuten tijd over om mijn leven te redden? Dan stuur ik mijn adresboek op, exporteer jij hem en mailt hem terug. Zal je eeuwig dankbaar zijn!
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Stuur maar. Heb nog een Mac mini Server met SL.
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Thanks Riv, ik heb het zelf kunnen oplossen!

    Heb in mijn Time Machine gezocht naar Adress Book in de Application Support map. Die gekopieerd naar de Lion app. Nu werkt alles weer! :)
     
  15. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    lol weer een dilemma. Ik heb Parallels 6 aangeschaft en wil daar windows7 ultimate op zetten. Via mijn MBP gaat het prima maar ja die specs zijn ook wat hoger.

    Ik wil parallels6 icm win7 op een iMac 5,1 met intel core 2 duo 2,16ghz en 1 GB ram zetten. De iMac trekt SL prima maar Lion moet ik ook 2gb RAM hebben, wellicht moet ik er 2gb ram van maken? tijdens de install zegt ie: Deze computer heeft 368 RAM geheugen maar er is 512mb nodig voor de instal.

    Is dit dezelfde ram van die 1gb intern of is dit ander geheugen!? Ik denk dat ik er morgen maar wat meer geheugen in moet zetten?!?!
     
  16. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    [​IMG]

    Het configureren van mijn Trackpad wil nog niet helemaal in MagicPrefs. Iemand enig idee waarom? Ik heb alle gestures van Apple uitgezet.
     
  17. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Even terugkomend op dat IMAP. Ik gebruik het dan nu via Google, maar ik heb bij m'n hosting (Flexwebhosting) ontdekt dat hun ook IMAP ondersteunen. Ik kan alleen helemaal nergens de instellingen vinden. Iemand toevallig bekend? Heb het al. Gewoon dezelfde als POP. ;)

    Ja ik weet welke je bedoelde. Zoals ik al zei, die heb ik ook gehad. Ook erg tevreden over geweest, tot ze het nagenoeg hadden begeven. Maar ik zou zeggen, regel even een PC en probeer het daar op. ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  18. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Lion is best aardig. Enige kutte is alleen dat je niet spaces in 2x2 kan switchen. Je moet persee horizontaal (duh, je spaces staan ook "achter" elkaar). Maar verder, zeker als je apps per space vast zet, werkt het nog best aardig.

    Van de week ff een Mac Mini (instap) halen. Wil Lion Server nog weleens proberen. Sowieso altijd handig om een extra Mac erbij te hebben. Moet nu alles met mn 15" doen. Das niet altijd even handig.
     
  19. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Morgen komt mijn iMac na bijna twee weken weer terug. LCD Scherm is vervangen. Ben benieuwd.
     
  20. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren ik heb een vraag.

    Ik heb zondag OSX Lion op mijn MBP geinstalleerd.

    Sindsdien heb ik een probleem met VLC.

    Ik gebruik een optische kabel voor geluid en een mini dislpay -> hdmi adapter voor beeld.

    Als ik tijdens het afspelen, van een film of muziek, bij audio " gecodeerde uitgang " kiest valt t geluid weg, beeld gaat verder en kan niets meer doen en vervolgens loopt vlc vast...

    Heb even gezocht en ben niet de enigste...

    Zijn er hier mensen die dit ook hebben?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina