TV vraagje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Reservoir_Dog, 30 mei 2003.

  1. Reservoir_Dog

    Reservoir_Dog Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga een nieuwe TV aanschaffen, een 100 hz televisie van sony.
    Vraagje; op hoeveel hz moet de xbox ingesteld worden?
    Nog een vraagje, is breedbeeld beter? Want sony verkoopt ook nog steeds 4:3 100 hz tv's met toch ook een prima beeldkwaliteit.
    Indien ik een breedbeeld neem moet ik dan die xbox op widescreen zetten?
    Nog een vraag, die advanced scat voor wat dient die?

    Zo dat waren mijn vraagjes, groeten en mercikes!
     
  2. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    De advanced scart cable dient i.c.m. een optische kabel (mits je een optische uitgang op je versterker hebt) voor dolby digital 5.1 geluid uit je Xbox
     
  3. johoo_nl

    johoo_nl Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Je Sony regelt dat keurig zelf. De standaard instelling staat op auto. Je hoeft dus geen breedbeeld in te stellen. Ook hoeft je niets te doen aan die 100 Hz. Dat heeft eigenlijk niets te maken met wat je erop aansluit. Dit heeft te maken met de frequentie van beeld opbouw. Normaliter gaat dat in 50 Hz, met de nieuwe (is al ettelijke jaren zo) gaat dat op 100 Hz. Dit heeft vooral effect op je ogen, minder vermoeiend.
    Of je een breedbeeld wel of niet moet nemen ligt aan jezelf. Als je het eenmaal gewend bent wil je niet meer terug. En die gewenning is heel snel hoor!
     
  4. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    En die advanced scart cable zorgt ook voor betere beeldkwaliteit middels rgb signalen
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Breedbeeld heeft het meeste voordeel met DVD's bekijken, met gamen (en tv kijken) krijg je hele rare situati's. Ik zelf game liever op een 4:3 tv dan op een breedbeeld....Anders wordt alles zo misvormd!
     
  6. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    nu we het hier toch over hebben weet iemand een plaats waar je een zo goedkoop mogelijke +70cm 100hz breedbeeld tv kan kopen?
     
  7. Reservoir_Dog

    Reservoir_Dog Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog zoiets, wat is PAL 60?
    Ik neem aan dat als je dit instelt dat je X box je tv dan zegt aan 60 hz te draaien.
    Hoe zit ht met een 100 hz tv? Er staat geen pal 100 optie....
    Op mijn pc stel ik altijd de hoogste refreshrate in, de refreshrate die mijn monitor aankan. Maar MAW als ik die op PAL 60 zet op mijn toekomstige 100 hz dan gaat mijn tv maar op 60 hz draaien??

    Mvg
     
  8. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    moet niet, maar spellen die widescreen ondersteunen, worden niet uitgerekt, maar een deel toegevoegd, dus wel een extra
     
  9. Dennis Veldhuiz

    Dennis Veldhuiz Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaar waar... ik zelf heb er totaal geen last van en al helemaal niet sinds vele games al gemaakt worden voor 'Widescreen'. En ach... breedbeeld ruled! :)
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Kijk eens op www.kelkoo.nl en typ daar al jouw eisen in, komt er vanzelf een leuke tv uitrullen...:D
     
  11. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Pal is wat wij gebruiken hiero.... je console gebruikt pal je tv ook... gaat vanzelf goed... zet alleen ff je xbox op standaart 60 Hz... dan gaat aales goed :D
     
  12. Reservoir_Dog

    Reservoir_Dog Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo mannekes,
    Ik heb mijn nieuwe TV! Maar... het is geen sony, maar een Phillips Matchline Pixel Plus! Wat een prachtig beeld dat die heeft, en het geluid is ook al ongelooflijk....
    Dit op aanraden van verschillende bronnen, die vertelden mij dat philips marktleider is geworden op gebied van zeer goede TV's.
    Hopelijk gaat die lang mee want 1500 euro voor een 70 cm is toch al heel wat vind ik.
    Ik heb de Xbox meteen aangesloten aan een SCART/Rgb ingang met de advanced scart, wat een verschil! Prachtig gewoonweg!

    Groeten!
     
  13. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    hij zet em standaard op 100hz
     

Deel Deze Pagina