Okeej jongens dit is mijn terein !
Let op .
De europese Xbox heeft wel de ondersteuning voor HDTV sterker nog hij ondersteund 480P , 720P en 1080i resoluties . de reden waarom iedereen denkt dat de europese box het niet heeft (waaronder ik ook in het begin) is omdat je die advanced component kabel moet aansluiten eer de HDTV opties in je dasboard verschijnen . dit hebben ze express gedaan omdat er zat mensen zijn die niet weten wat die dingen zijn en de support line zwaar belast gaat worden met mensen die ineens geen beeld meer hebben omdat ze het hebben aangezet op een normale tv . slim toch
Vrijwel alle games op de xbox ondersteunen progressive scan )b.v 480P) wat inhoud dat alle beeldlijnen niet om en om worden getoond maar allemaal tegelijk wat een veeel scherper beeld opleverd en dan lijkt het zelfs zo alsof je op een hogere resolutie speelt wat dus eigenlijk niet zo is. en er zijn een aantal games die hogere resoluties bieden zoals 720P (1280x720 progressive) en zoals de matrix t/m 1080i (interlaced) gaan.
Mocht je nou een TV hebben die component video ingangen heeft ren dan niet gelijk naar de winkel voor die kabel (kan je hier toch bijna niet krijgen) maar check dan eerst even bij de fabrikant of deze met progressive overweg kan want zo heb je b.v TV's van loewe die er 1 hebben maar niet progressive kunnen werken want daar moet je TV namelijk 130HZ voor aankunnen .
heb je een Projector die niet al te oud is ( ga ik ook 1 van halen check "Sharp XV-Z90E" ) dan kan die op zn minst progressive aan en hoogst waarschijnlijk hoger . sommige plasma's hier in europa kunnen het ook .
Dus het kan wel alleen niet zomaar helaas . zou ook niet zo handig zijn voor MS want dan hadden ze de productie lijn speciaal voor de europese fabrieken moeten aanpassen dmv andere nvidia chips en dat is toch duurder .
Laatst bewerkt: 29 jun 2003