Xbox HDTV functie...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Yi-Long, 20 mei 2003.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    ...Ik heb een vraagje. Ik weet dat de US xbox HDTV compatible is, maar aangezien er in Europa geen HDTV, heeft de Euro Xbox ook de HDTV functie!?
    Of kun je, om toch een hoge resolutie te krijgen, een monitor ofzo aansluiten op je xbox!?

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    De hdtv functie is niet aanwezig in de EU xbox, je kan wel een monitor erop aansluiten maar dan is er dus geen functie om de resolutie te veranderen omdat die functie er niet is in de EU xbox.

3. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    best stom eigelijk... waarom niet?!

4. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Damn...echt kut om te horen. Nu kunnen we dus niet ten volle genieten van games die van een hogere resolutie gebruik maken :mad:

5. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ja jammer, want volgens mij zijn het wel geteld 4 games ofzo (correct me if im wrong)

6. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn al 100en post's over *zucht. De spellen worden allemaal met een resolutie van 640*480 gemaakt d8 ik, hoger kan het gewoonn niet, wat je ook gebruikt. Hetzij een HDTV, hetzij een monitor

7. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    *zucht* op je hoofd, want er zijn wél games die gebruik maken van een hogere resolutie, zoals Bijv. Enter The Matrix.
    Is toch zonde dat het sel eigenlijk in een resolutie van 1024x? gespeeld kan worden, en hier alleen maar in 640x480!?

8. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht toch echt dat alle games op die lage resolutie draaiden, en een standaard tv heeft volgens mij ook geen hogere resolutie, correct me if i'm wrong. Ik vind het idd ook erg zonder, maar waarschijnlijk kan de xbox het qua snelheid ook niet meer aan op zon'n hoge resolutie. Neem me niet kwalijk als het niet zo is, ik hoop t zelfs, want een hoge resolutie is natuurlijk vell beter. Ik heb t ook maar gehoord van andere.

9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Nee, de hedendaagse europeze TV's kunnen inderdaad nog niet zo'n hoge resolutie aan, maar ik vind wel dat ze de optie in de europeze xboxen moeten zetten voor het geval iemand de xbox op een monitor zou willen aansluiten om van de hogere resolutie te genieten, of een HDTV zou willen importeren etc (mocht dit technisch mogelijk zijn.)
    Is gewoon jammer dat de Europeze gamers niet in staat zijn om ten volste te genieten van de kracht van de xbox.

10. krafty

krafty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okeej jongens dit is mijn terein ! ;)

Let op .

De europese Xbox heeft wel de ondersteuning voor HDTV sterker nog hij ondersteund 480P , 720P en 1080i resoluties . de reden waarom iedereen denkt dat de europese box het niet heeft (waaronder ik ook in het begin) is omdat je die advanced component kabel moet aansluiten eer de HDTV opties in je dasboard verschijnen . dit hebben ze express gedaan omdat er zat mensen zijn die niet weten wat die dingen zijn en de support line zwaar belast gaat worden met mensen die ineens geen beeld meer hebben omdat ze het hebben aangezet op een normale tv . slim toch :D

Vrijwel alle games op de xbox ondersteunen progressive scan )b.v 480P) wat inhoud dat alle beeldlijnen niet om en om worden getoond maar allemaal tegelijk wat een veeel scherper beeld opleverd en dan lijkt het zelfs zo alsof je op een hogere resolutie speelt wat dus eigenlijk niet zo is. en er zijn een aantal games die hogere resoluties bieden zoals 720P (1280x720 progressive) en zoals de matrix t/m 1080i (interlaced) gaan.

Mocht je nou een TV hebben die component video ingangen heeft ren dan niet gelijk naar de winkel voor die kabel (kan je hier toch bijna niet krijgen) maar check dan eerst even bij de fabrikant of deze met progressive overweg kan want zo heb je b.v TV's van loewe die er 1 hebben maar niet progressive kunnen werken want daar moet je TV namelijk 130HZ voor aankunnen .

heb je een Projector die niet al te oud is ( ga ik ook 1 van halen check "Sharp XV-Z90E" ) dan kan die op zn minst progressive aan en hoogst waarschijnlijk hoger . sommige plasma's hier in europa kunnen het ook .

Dus het kan wel alleen niet zomaar helaas . zou ook niet zo handig zijn voor MS want dan hadden ze de productie lijn speciaal voor de europese fabrieken moeten aanpassen dmv andere nvidia chips en dat is toch duurder .

Laatst bewerkt: 29 jun 2003
  11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ah betersssssssssss!!! thanx for the info man!
    Weet je misschien ook of het mogelijk is om de xbox op een monitor aan te sluiten en op die manier dan vand e hogere resolutie gebruik te maken?

Ik heb trouwens een redelijke nieuwe breedbeeld van sharp die 100Hz is en flatscreen...geen idee of die zo'n hoge resolutie aankan...zal haast wel niet.

12. krafty

krafty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de kans groot is dat je TV alleen al geen 480P aan kan . Kijk even voor de zekerheid of er een component aansluiting achterop zit . als dat wel zo is zou ik even met sharp bellen of dit mogelijk is op die TV.

Xbox op monitor ...

JA dat kan ! :)

wordt wel prijzig want om het echt te doen zoals het hoort en zoals jij al zegt de hogere resolutie te gebruiken heb je namelijk weer een VGA transcoder nodig en dat is niet zo'n simpel kastje zoals je die vaak voor $75 ziet maar eerder 4 a $500 . echt de resoluties gebruiken zoals je monitor kan is het niet want het blijven HDTV reso's natuurlijk maargoed dat is nog altijd 1280x720P mits de game het ondersteund natuurlijk .

nou kan je het nog leuker maken ( en duurder :D ) door er een Scaler/De-Interlacer er tussen te zetten en op die manier de beelden De-interlacen om het beeld progressive te "maken" en up te scalen naar hogere reso's zodat je games die dit niet ondersteunen ook zo kan spelen. maar dat is ook weer net zo duur als die transcoder :D ...maar wel leuk :)

P.S (had ik al eerder vermeld maar toch) in alle huidige projectoren zit dus al een de-interlacer aan boord . moet je wel een beetje mee oppassen want sommigen hebben niet zo'n hele goede.

Laatst bewerkt: 30 mei 2003
  13. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Verdomme zeg! Jij hebt er verstand van:D

Thnx voor de info en goede uitleg, kan ik misschien wat mee:)

14. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Is er misschien ook een lijstje van games die deze resolutie ondersteunen? Het heeft denk ik niet zo veel zin om al die "shit" te gaan aanschaffen, als het maar om een (zeer) beperkt aantal games gaat.

15. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat Unreal Championship er één was, maar een lijstje weet ik ook niet

16. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Hier op www.xbox.com staat er iets over.
    http://www.xbox.com/oxm/groove.htm
    Zijn blijkbaar genoeg spellen die er gebruik van maken.

Krafty, thanx voor de vele info man :)
    Inderdaad een beetje duur om dat op een monitor aan te sluiten.

17. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand die gebruik maakt van de HDTV adapter op een europeese xbox want als ik kijk op http://www.activewin.com/faq/x-box.shtml kijk heeft het weinig nut omdat
    Blijft alleen de 720p over.

De xbox kent overigens de volgende resoluties

Resolution - aspect - comments
    480i - 4 : 3 - Standard NTSC/PAL video; same as regular TV
    480i - 16 : 9 - Includes ID1/WSS support
    480p - 4 : 3 - Progressive scan video
    480p - 16 : 9 - Widescreen
    720p - 16 : 9 - HDTV; always 16 : 9
    1080i - 16 : 9 - HDTV; always 16 : 9

18. Reservoir_Dog

Reservoir_Dog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom een HDTV functie als je die toch niet kunt gebruiken in dit werelddeel dat blijkbaar niet mee is op technologisch gebied? Want dit vraag ik me toch wel af, waarom lopen wij steeds achter????

19. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk, zeker als je meeneemt dat de meeste europeese tv's ook nog NTSC signalen acepteren. Het lijkt weer de omgekeerde wereld. Als Nederlander in het buitenland wordt verwacht dat je de plaatselijk taal spreekt, maar een buitenlander in Nederland verwacht dat je zijn taal spreekt.

Deel Deze Pagina