[XOne] Na openen poorten, geen internet meer voor huisgenoten!

Discussie in 'Games' gestart door Stuart, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stuart

Stuart MSTRKRFT

Leuk Bevonden:
    0
    Hi allen!

Na mijn verhuizing naar het studentenhuis in Leiden, ben ik met de router aan de slag geweest omdat ik Moderate NAT had. Poorten geopend in de router (Sitecom 300n WL312) en daarna had ik Open NAT. Het gevolg is nu echter dat een aantal van mijn huisgenoten geen gebruik meer kunnen maken van het internet. Wanneer ik de geopende poorten weer eruit mik, kunnen ze wel weer gebruik maken van het internet. Zelf had ik geen last van het niet kunnen surfen, maar kennelijk is er toch iets misgegaan.

Is het mogelijk mijn NAT Open te krijgen zonder dat mijn huisgenoten zonder internet komen te zitten?

Groet,

Stu

zoekwoorden:
    Sitecom WL-312 n300 Xbox Live nat OPEN poorten forwarden openen DMZ

Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  2. Niightmareee

Niightmareee JQINT

Leuk Bevonden:
    0
    Eigen netwerkje opzetten misschien?

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    upnp aanzetten

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je gaat toch niet zelf zitten klooien met de centrale router in de studentenhuis ?
    Laat dat over aan de gene die verantwoordelijk is voor de werking van dat ding.

Ken genoeg studentenhuizen waar het strengst verboden is om in het netwerk te gaan klooien.

5. Stuart

Stuart MSTRKRFT

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik geprobeerd, maar dat gaf geen OPEN NAT. Ik las in de main thread dat UPNP in combinatie met het openen van poorten problemen geeft, dus dat kan ik niet samen doen toch? DMZ heb ik ook geprobeerd, maar ook dit gaf geen OPEN NAT.

Voordat ik begon met klooien, heb ik gevraagd wie verantwoordelijk was voor het internet. Niemand! Ik heb toen gevraagd of het okee was als ik wat instellingen zou wijzigen. Dit was geen probleem, zolang het voor de overige gebruikers maar geen problemen zou geven.

6. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    + dat de netwerkbeheerder dan maar een wachtwoord op het routerbeheer moet zetten als het niet de bedoeling is.

7. Stuart

Stuart MSTRKRFT

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, maar ik snap Melbuuln's punt wel. Ik ken ook mensen in massive studentenhuizen waar steeds iemand verantwoordelijk is voor bepaalde zaken. In dat geval zou het inderdaad vervelend zijn als een Xbox Live snotaap ineens in de routersettings gaat lopen wroeten, terwijl persoon X verantwoordelijk zou zijn.

8. Stuart

Stuart MSTRKRFT

Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de zekerheid:

Statisch IP Xbox 360: 192.168.0.3
    DHCP Range Sitecom WL312 300N:
    .100 - .254

Statisch IP gekozen buiten die range, las in de mainthread dat dit moest.
    DNS Settings op m'n Xbox 360 op automatic gezet.

Op de router heb ik de keuze uit "Port Forwarding", "Virtual Servers" en "Special Applications". De laatste geeft aan:
    Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections, specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field,select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic.

Hier ben ik als eerste mee aan de slag gegaan, omdat in het stukje tekst duidelijk staat dat deze functie bedoeld is voor bijv. online gaming. Daar kwam ik echter niet uit, ze vragen om het volgende:

Vervolgens ben ik met het openen van de poorten bezig geweest, dat ziet er nu zo uit:

Er staat in het tekstje boven het invulveld alleen duidelijk dat je dit alleen moet gebruiken wanneer je een web- of mailserver wil hosten.

Met het openen van de poorten heb ik een OPEN NAT en kan ik gewoon blijven internetten met dezelfde snelheid als voor het openen. What to do!

Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou de port forwards weghalen, Ip van de 360 in DMZ zetten en router herstarten

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als de overige huisgenoten nog gebruik maken van een dynamische ip-adress dan is het logisch dat zij geen internet meer hebben.

Zou het volgende even proberen.
    - Maak alle gemaakt instellingen weer ongedaan.
    - Zoek in de router of de DHCP-lease kan verhogen , zet deze bijvoorbeeld op 7 dagen.
    - Start de router opnieuw op.
    - Als alles is opgestart kijk welke ip-adress de Xbox360 heeft gekregen.
    - Tip Delphiki , zet het ip-adress van de Xbox360 in de DMZ.
    - Start de router opnieuw op.

Bij veel routeren staat de HDCP-lease op 1 dag/24 uur.
    Als een apparaat geduurde die tijd geen verbinding maakt op de router krijgt deze een andere ip-adress toegewezen.
    Bij mijn router staat de DHCP-lease tijd op 31 dagen (maximaal).

11. Stuart

Stuart MSTRKRFT

Leuk Bevonden:
    0
    Oke!

DHCP staat (en stond al) op "forever", de stap daarvoor is "2 weeks" maar je gaf aan verhogen, dus hoogste lijkt me het beste? De settings van m'n Xbox 360 op automatic gezet en daarna Xbox Live test gedaan. NAT Moderate en de Xbox 360 heeft IP 192.168.0.5 gekregen.

In het plaatje hierboven moet ik dus:
    Static IP: 192.168.0.5 (en deze handmatig op de Xbox 360 invullen als static, of hoeft dat niet ivm die "forever" setting?)
    Client PC IP Address: Het IP van de router?

De stap hierboven heb ik uitgeprobeerd, met Client PC IP Address 192.168.0.1. NAT Moderate!

Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Client IP is het IP van je xbox, Public IP is het externe IP van je router. Die kun je op Dynamisch laten staan (tenzij je zeker weet dat je van je ISP een statisch IP krijgt

Dus 192.168.0.5 als Client IP opgeven , opslaan en voor de zekerheid router herstarten.

Als je NAT dan open is IP vast zetten in je 360

13. Stuart

Stuart MSTRKRFT

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat statische IP adres niet het IP adres dat ik kan vinden met WhatsMyIp.org?

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is wel je EXTERNE Ip, maar of het statisch is (dus niet veranderd) hangt af van je internet provider.

Bij de meeste internet providers voor particulieren is je IP dynamisch (dus veranderd om de zoveel tijd)

Maar dat externe IP maakt voor het NAT verhaal niet uit. Laat die maar op Dynamisch staan en zet je xbox bij client IP

15. Stuart

Stuart MSTRKRFT

Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt! Alle routerinstellingen gewist (forwarded ports etc) en DMZ geprobeerd zoals je beschreven hebt.

Thanks allemaal! \o/

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als er toch weer problemen zijn met de DMZ kijk dan eerst of de Xbox360 een andere ip-adresss heeft gekregen.

Hij wou graag een slotje , dus krijg je een slotje :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina