Hi! *Sorry Mods, dacht dat het topic op slot mocht maar er zijn nieuwe problemen! Na wat tips wat forummers over DMZ instellingen hier had ik eindelijk OPEN NAT. Helaas gooit Xbox Live me er vanavond al een aantal keer uit. Inloggen is geen probleem, bij de Xbox Live test heb ik gewoon een OPEN NAT, maar zodra ik in de lobby zit gooit 'ie me er na een paar tellen uit. Hoe kan dit? DHCP Lease stond altijd al op forever, kan het zijn dat ik een IP gebruikt heb wat door iemand hier in huis gebruikt wordt? Misschien dat ik er daarom uitgegooid wordt omdat hij/zij nu thuis is en ineens op internet gaat? Ik heb al geprobeerd om een 192.168.0.XX in te voeren, gewoon random getallen als 44 of 87 en daarna dat in de router gezet. Xbox Live test weer OPEN NAT, maar na het op Xbox Live gaan word ik er meteen weer uitgeknikkerd.
Er zou een IP conflict kunnen zijn. Dat kun je makkelijk testen. Kijk wel IP je xbox heeft. Schrijf dat op. Ga naar je PC en open een command prompt (start> uitvoeren> cmd) en type vervolgens ping 'ip adres van de xbox' als je een respons krijgt terwijl je xbox uit staat heeft een ander apparaat dat IP ook. Maar ik denk niet dat dat je probleem is, lijkt me stug dat je DHCP server een IP 2 keer uigedeeld heeft. Probeer eens een statisch IP wat buiten de DHCP scope ligt hard in te vullen in je xbox. Ping het Ip eerst even om te kijken of het niet bezet is op dat moment. En vul alles volledig in in je xbox, dus IP , Subnet, DNS en Gateway
Ik gebruik Mac OSX, dus heb de mogelijkheid niet CMD te gebruiken. Wel kan ik via Netwerkhulp "ping" testen geloof ik. Als ik bijvoorbeeld 192.168.0.4 intoets, dan blijft 'ie 'reacties' geven in het scherm. Bij 192.168.0.9 doet 'ie dat niet, maar staat er alleen 'ping is gestart', zonder daaronder meer weer te geven. Dit zou dus betekenen dat 192.168.0.9 vrij is?
Als Scope een ander woord is voor de range tussen Start IP en End IP, dan wel: Start: 192.168.0.100 End: 192.168.0.254 Ik zie trouwens bij DHCP Status staan: "This table shows the assigned IP address, MAC address and expiration time for each DHCP leased client." - 192.168.0.2 - 192.168.0.4 - 192.168.0.5 - 192.168.0.6 Dat zou dus betekenen dat die IP adressen in gebruik zijn? Anyway, op m'n router vind ik het volgende: "Internet Status" met daaronder: IP Address (zoals ik dat kan vinden via MyIpAddress.org) Subnet Mask Default Gateway MAC Address Primary DNS Moet ik die gegevens overnemen op mijn Xbox 360?
Wacht even , je scope begint bij 100 maar er zijn ook in het 0. block IP's uitgegeven? Kun je eens een screenshot posten van de DHCP pagina van je router met daarop de range en de uitgegeven leases?
Dat bedoel ik inderdaad. Die DHCP server mag dus uitdelen van 0.1 tot 0.254 Oftewel het hele block. Als je dat nu eens beperkt tot ; Start Ip 192.168.0.2 End Ip 192.168.0.150 Dan is alles boven 150 in principe vrij om als statisch IP te gebruiken Dan geef je je xbox Ip 192.168.0.151 Vul je vervolgens als subnet 255.255.255.0 in, en als gateway 192.168.0.1 Wat je DNS is weet ik niet zonder te weten wie je internetprovider is. Maar je zou dat bij je netwerkinstellingen van je Mac ook wel ergens moeten kunnen vinden Als laatste stap zet je dan weer dat Client IP van het DMZ op 192.168.0.151 reboot de router nog een keertje en kijk of het dan beter werkt. Zo niet, controleer voor de zekerheid of alle portforwardings wel echt weg zijn.
Kort over DNS; Primary DNS: 212.54.40.25,212.54.35.25 Dat hierboven staat in m'n router, m'n provider is Ziggo (geloof ik!) Als ik het op m'n Xbox op Automatic laat staan, krijg ik: Primary DNS Server: 192.168.0.1
And then the shit hit the fan :') Er ging ineens van alles mis, ik heb DNS op Automatic laten staan en de instellingen in de router aangepast zoals je dat aangaf. Na de reset van de router geprobeerd verbinding te maken, maar ineens gaf m'n Xbox 360 aan: "Xbox 360 has detected a wireless 360 adapter" (of iets in dit richting) en ik kon zelfs de 1e stap van het op Xbox Live gaan niet doorlopen. Router nog eens reset, stroom van de Xbox 360 en adapter daarna weer ingeplugd en gelukkig zit ik nu weer op Xbox Live met een OPEN NAT. So far so good dus, ik houd het topic open voor het geval het weer mis gaat! In ieder geval, thanks a lot voor je hulp!!