3dr person en 1st person shooters

Discussie in 'Algemeen' gestart door DarkSoldier, 1 jun 2003.

1. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraag voor jullie:

Wat vinden jullie het essentiele verschil tussen FPS en TFS ( third person shooters)??????????, behalve dat de ene first perosn is en die andere third person?

Want ik ben echt een FPS super fan, ,maar third person trekt me juist helemaal niet aan, dus daarom vraag ik dit

2. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    met first person kan je gewoon veel makkelijker iemand neermaaien. En het loopt wat handiger. Alleen krijg je bij third een betere overall look zeg maar, en je ziet je mannetje, is bijv. bij cds leuk, zie je alle plekken waar hij geraakt is.

3. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    ja das waar, maar ik vind 3dr person helemaal niet leuk man, echt raar, terwijl ik 1st person echt vet vind :D

4. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik juist andersom, bij FPS is de camera gewoon slecht en je ziet je character niet . _O_Splinter Cell_O_ vind ik veeel beter dan HALO

5. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, kan best maar SC is ook een heel ander spel dan HALO. Moet je je eens voorstellenb dat HALO 3dr perosn was, dat zou heel anders zijn

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    ja, maar dat werkt dus niet, want zoveel aliens kan je niet echt goed neermaien in third person.....

7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad is het ontbreken van je eigen ik in een fps jammer. Maar juist in overview vind ik de camera beweging vaak onverwacht en erg irritant.

Mijn keuze is daarom ook fps.

8. flyingDUTCHY

flyingDUTCHY blaat

Leuk Bevonden:
    0
    halo zou orgineel een tps worden!!!serieus!! en het ligt ook aan de game...is de persoon belangrijk of juist wat je ziet...zou gta3 (ja sorry voor dit ps2voorbeeld), Sc, max payne of een racegame anders spelen met first person...btw is er ook een second person view?

9. Mad

Mad geregistreerde gek

Leuk Bevonden:
    0
    bij 1st person gaan alle bewegingen veel natuurlijker, omdat je je makkelijker in de hoofdpersoon verplaatst dan 3th person.
    je leeft je dus meer in in die persoon dus het wordt ook automatisch spannender.

en wat ik al zei, mikt 1st person makkelijker, schiet 1st person makkelijker, kijkt 1st person makkelijker, loopt 1st person makkelijker enz enz

10. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik begrijp het, de gameplay verandert door TPS ook, is echt anders dan FPS

11. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    tps is je mannetje ook interactief bijvoorbeeld klimmen enzo tegen muren met je rug bij fps niet m.u.v. rainbow six maarja
    het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit ik vind allebei geweldig (meestal)

daarvoor zou het zelfs een RTS worden (zoals warcraft)
    echt waar

Laatst bewerkt: 1 jun 2003
  12. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    ja, maar enter the matrix vind ik ook niet egt wat, omdat het tps is

13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    tja.. je moet ze niet met elkaar vergelijken.. het is allebij leuk MITS het goed is uitgewerkt.. je zou best een shooter kunnen maken vanuit thirth person.. en dat zou even leuk spelen als vanuit first person.. shooters zijn over het algemeen fps, hierbij komt de nadruk egt op het wapen te liggen, en je komt meer in de actie terecht, wat een fps tog wel tot een hoger niveau brengt.. tis ten slotte een shooter en shooter zitten vol met hersenloze actie..
    daarentegen bij een rpg wil ik gewoon thirth person zitten.. ik wil weten hoe en wat me char is, en wat er aan veranderd, bij fps kan me dat geen donder schelen..

maare even over de mensen die halo als voorbeeld van fps geven.. halo kent dus ook thirth person.. dus halo heeft van beide wat, en dat heeft te maken met overzicht, maar tog ook weer het gebruik van fp voor meer in de actie te komen..

14. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    mooi gezegt:D

das waar wat je zegt, maar de gameplay is egt anders. vergelijk max payne en bijv. halo nou eens, kwa gameplay, das egt anders.

Als Halo TPS was zou ik het nu niet hebben, terijl ik het zoals het nu is een matergame vindt man :9

15. masterape

masterape Guest

Jep FPS vind ik veel makkelijker en je beleeft het meer. TPS vind ik een beetje onhandig.

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Bij FPS mik je beter, schiet je beter.
    Bij TPS kan je beter ontwijken en heb je meer overzicht denk ik.
    De FPS vind ik toch wat beter dan de TPS,maar TPS kan ook leuk zijn(het mikken valt wel mee) als het een goed uitgewerkt spel is.

17. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt veel meer overzicht bij Third person, en kan daardoor ook veel meer moves uitvoeren. Zoals Splinter Cell ook al aardig gebeurd en bij Halo nooit zal gebeuren.

18. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Voor mijn gevoel: Zit ik meer in het spel met een FPS. Dit doordat je als het ware door zijn ogen kijkt. Vind dit dus ook realistischer.

TPS vind ik echt drie keer niks. Vind de besturing domweg niet fijn.

Ik wil me in het spel verplaatsen. Daarom race ik ook altijd met de bumper-cam. Ik behaal dan ook altijd een beter resultaat.

Noem het allemaal gewenning en smaak.

19. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, bij race games speel ik ook in FPS mode. Maar TPS spelen echt heel anders. FPS is gewoon echte actie. Terwijl je bij TPS tog meer een adventure erbij krijgt( springen en zo, daarom is het TPS)

20. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je niet helmaal gelijk in. Ooit wel eens deus ex gespeeld? Dat spel heeft veel rpg elementen en is supergoed. morrowind in fp is btw ook heeel erg goed

Deel Deze Pagina