De consoles naast een!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het overzichtje vind je hier
    Onder het moto beter lmaat dan nooit dit overzichtje.
    Hier blijkt duidelijk uit dat de Xbox veruit de krachtigste is. Dit overzichtje is gebasserd op feiten en dus geen speculatie.
    De Xbox is dus tot de meest krachtige prestaties in staat.
    Maar dat maakt het niet de beste console. Of juist wel?

Ik vind zelf dat de games de console maken, de console valt of staat lmet het aanbod aan games dat je erop hebt.

Mee eens?
    Of juist niet?

2. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens, maar het 1 is een gevolg van het ander:
    Als je heel krachtige hardware hebt kan je toch makkelijker een uitgebreide gameplay hebben en zijn de Graphics toch ook meestal beter, daarom worden games niet leuker (op de NES zijn er ook leuke games), maar wel uitgebreider

Edit: deze tabel is toch al oud?

Laatst bewerkt: 1 jun 2003
  3. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oud

is wel een beetje oud he. in die tabel weten ze nog niet eens wanneer de gamecube uitkomt. :confused:

4. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mja tabellen tabellen...hieruit blijkt dat de xbox bijna 2x betere graphics heeft.
    En dat is niet waar, de graphics zijn wel beter maar nu ook niet ZO veel beter. Gran Turismo 3 bv is heel mooi.
    En ook zouden de laadtijden véééél korter moeten zijn wat eigelijk ook niet altijd het geval is.
    Maar zoals eerder gezegd: de games maken de console en volgens mij heeft elke console wel een paar top games waarvoor je die bepaalde console in huis wilt halen.
    Nu kun je zeggen: sterke console, sterke graphics=> goede games?
    Neeneen, neem nu bv de gta-spellen, die zijn zo succes vol en komt dat door de graphics? Ik dacht het niet want de ps2 kan die amper aan: veel fogging, clipping en als je beweegt wordt alles beetje wazig.
    Nu kun je denken: wat zevert die tronky, waar wil hij naartoe???
    Wel dat moet je zelf achterhalen!

5. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    bij resolutie staat 1920x1080. Hoe wil je zo'n resolutie op je tv krijgen? en als je ze krijgt heb je dan geen framrate van 2 fps ofzo....? wat is dus het nut van deze hoge resoluties?

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    lijstje klopt niet helemaal.. kom ik morgen ofzo op terug.. niet helemaal compleet zegmaar..

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Stond er niet een lijstje met dezelfde cijfers en namen in de PU van maart 2001?

8. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Denk dat het een combinatie is van beide en dan nog smaakverschil!

9. Scotch

Scotch Magic Tape

Leuk Bevonden:
    0
    Onder het motto beter laat dan nooit? Weet je hoeveel van dit soort overzichtjes er al langs zijn gekomen? Het is allang bekend dat de Xbox hogere/betere specs heeft dan de andere consoles. De specs zeggen niks! Dat de CPU op een hogere kloksnelheid draait dan een Gamecube wil niks zeggen. Er komt veel meer bij kijken dan dat.

Bovendien zijn er in dit overzichtje weer allemaal dingen weggelaten, die weer voordelig zijn voor de Gamecube of PS2. Dit is dus gewoon weer zo'n triest fanboy overzichtje waar je niet naar moet kijken.

Overigens vind ik de graphics van de Xbox wel de mooiste hoor (ik heb een GameCube fyi), maar ik word zo ziek van deze overzichtjes die gemaakt zijn door mensen die er geen verstand van hebben.

10. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    deze tabel klopt neit helemaal, onder gamecube staat dit: Opslagmedium: 1,5 GB schijf

Digicard: ½ MB

GC heeft geen harddisc

11. mischa

mischa Guest

@ DS The Best
    dat 1,5 gb is wat er op het dvdtje past maar dat hoort totaal niet in dat rijtje thuis? is het btw geen 1,8

12. MR.MB

MR.MB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah nu valt ie door de mand:p

13. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens,

De Dreamcast van Sega was op haar moment de snelste en mooiste console. Maar door een groot gebrek aan leuke games is de DC geflopt.

En de graphics van een game dragen zeker wel bij aan de sfeer van het geheel. Maar een combinatie van goede gameplay, graphics en replay zijn de beste ingredienten voor een top-game.

14. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    zoals?:cool:

15. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Geheugen bandbreedte, grafisch vermogen, hoeveelheid geheugen, optimalisatie van de software vóór de hardware.

Laatst bewerkt: 2 jun 2003
  16. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    hmz,
    geheugen bandbreedte is xbox meer,
    grafish vermogen ook, normaal geheugen ook..
    en ja software v/d hardware,
    ligt er maar net aan welke game je pakt:)

17. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Heb je helemaal gelijk in.

Een simpel voorbeeldje eigenlijk: ik had vroeger een Ati Radeon 8500 in m'n PC en iets later een n'Vidia GeForce 4 ti4200.

Even de specs:

Radeon 8500/ GF4 ti4200
    64MB DDR/ 128MB DDR
    275MHz core clock/ 250MHz core clock
    550MHz memory clock/ 513MHz memory clock.
    Memory Bandwidth: 10,2GB per sec. / 8,8GB per sec.
    3D Mark 2001SE score: 8895 3D mark's / 10498 3D Mark's.

Kortom in alle specs is de GF4 ti 4200 duidelijk minder, maar presteert veel beter. Waar komt dit door?? Beter software support dan Ati, wel mindere specs, maar efficienter gebruik van de mogelijkheden die beschikbaar zijn.

18. alibi

alibi Guest

volgens mij heeft iedereen die een xbox heeft dit vast wel al eerder gezien...

19. Darkmoon

Darkmoon ROAAAR

Leuk Bevonden:
    0
    ehmm Maximale resolutie 1920 x 1080 dit kan wel maar hoe wil je dat op je tv krijgen ?

20. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

HDTV, High Definition Television.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina