1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm... Processor in een laptop vervangen gaat niet echt...
     
  2. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    oke jammer dan maar voor een nieuwe pc gaan kijken waar ik battlefield 3 op kan draaien.
    alleen heb ik er niet zo veel verstand van wat nou een top pc is voor games voor rond de 1000 euro. wil toch wel battlefield 3 op hoge instellingen spelen
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    excl monitor?
    En kan je zelf bouwen of wil je een kant en klare uit bv. een winkel als de bcc?
     
  4. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    Het liefst kant en klaar zonder monitor.
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan hiernaar kijken Moet je alleen wel of zelf knutselen of bij de webshop aangeven dat je 'm kant en klaar wilt krijgen. Betaal je meestal 50/60 euro voor.
    http://tweakers.net/reviews/2184/4/...ide-editie-juli-2011-high-endgamesysteem.html

    Dan kan je zeggen een 2x videokaart vind ik nu nog niet nodig en bespaar je alweer 220 euro.
    En/of een 128gb SSD vind ik teduur/teveel van het goede daar bespaar ik 80 euro op door wat minder geheugen te nemen.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  6. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt zal is kijken.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Pfff waarom kijk ik daar ook.
    Begint nu weer erg te jeuken om zelf ook weer even wat nieuw spul te kopen!
     
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Haha, dat heb ik bijna elke dag als ik werken moet. Dan zie je een systeem met 2x een GTX580 en watercooling de deur uit gaan en begint het toch wel heel erg te kriebelen. Gelukkig zie ik dan thuis mijn XBox weer staan en het meest recente bankafschrift, waardoor die droom toch weer snel vervlogen is.
     
  9. Achievement

    Achievement Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je budget? 1000 Euro

    Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet? Gamen,Internet
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  11. Achievement

    Achievement Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kan wel meestal (meeste zitten tegenwoordig niet meer vastgesoldeerd), heb het een paar jaar terug ook zelf gedaan bij mijn Toshiba laptop. Het is alleen wat meer gepruts want je hele laptop moet uit elkaar.
     
  13. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Die pagina geeft alle onderdelen weer die op dit moment de beste prestaties voor hun prijs hebben (volgens Tweakers.net). Dus eigenlijk hoef je niks meer samen te stellen, de enige keuze die je moet maken is welke videokaart(en) je gaat kiezen. Ook die staan gewoon onder aan de lijst.

    Heb je geen ervaring met assembleren en geen belang om het zelf te proberen, dan bieden bijna alle webshops ook assemblatie+installatie (als je een OS erbij koopt) aan voor zo'n 30>50 euro (prijs weet ik niet zeker). Die link uit je eigen topic is eigenlijk een veel te duur systeem met allerlei rare budget onderdelen, daarom zou ik gewoon zelf de onderdelen bestellen en het systeem in elkaar laten zetten....

    Met een budget van 1000 euro zou ik trouwens toch wat meer onderzoek gaan doen. Hoewel, eigenlijk durf ik wel te zeggen dat je met die lijst van Tweakers.net eigenlijk alles hebt om alle huidige games met de hoogste instellingen te kunnen draaien (met een SLI/Crossfire opstelling iig :+).
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga langzamerhand ook wel weer upgraden.
    Oktober ga ik voor een nieuwe GPU. Of het de HD6870 of de HD6950 word ben ik nog niet helemaal over uit. Tegen die tijd zal er ook wel weer meer bekend zijn over de HD7xxx series.
    Dan ga ik rond december voor een SSD en dan zal er ondertussen ook wel een nieuew voeding in moeten. Nu best spijt dat ik voor een 500W gegaan ben.
    En dan in de verre toekomst een tweede GPU erbij.


    Edit;
    Hmm... Ben een beetje test resultaten aan het vergelijken.
    http://nl.hardware.info/productinfo/vergelijk/5/114242;115794 http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=290
    Tussen de 6870 en de 6950 zit niet heel veel verschil behalve de prijs(€50).
    Wat wel opvallend is, is dat de resultaten tussen beide test sites verschillende zitten..
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
  15. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Dat rondkijken is idd gevaarlijk. Ik ga volgende week een nieuwe case bestellen en de koeling voor mijn CPU, ik ben dus veel aan het rondkijken op verschillende forums. Als je die computers ziet van mensen.... Sommige mensen steken echt duizenden euro's in hun PC's. Vorige week voor de gein een systeem samengesteld dat iemand had gepost, de totaalprijs kwam rond de €5000 te zitten :+ (3x 580GTX en een SB Extreme, dan zit je al op 2k).

    Maar aan de andere kant denk ik dan, ik heb straks +- €1200 in mijn I5 systeem gestoken, en ik heb nu ook een hele leuke PC staan!


    @Flix:

    Misschien dat de de CPU/Mobo/Geheugen/Overclock het verschil veroorzaakt, op AnandTech kan ik helaas geen specs vinden van het testsysteem.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ben er zelf ook eigenlijk nooit klaar mee.
    Heb 2 jaar geleden een nieuwe GPU in m'n vorige pc gepropt.
    Toen wou ik 3 maanden later een nieuwe CPU.
    Daarbij hoorde een nieuwe mobo, die paste niet in m'n oude case dus die moest vervangen worden. Op m'n nieuwe mobo paste DDR3 dus dat moest vervangen worden en ook een nieuwe voeding.
    Ofterwijl een compleet nieuwe pc zo'n beetje8)
    Toen bleek m'n gpu een beetje een bottleneck te zijn dus kocht ik er een HD 5770 bij.

    Toen vond ik het zonde om op zo'n oude niet HD 19" scherm door te gaan dus moest er natuurlijk een 24" full HD komen8)

    Al met al setup van ~€1400 nieuwwaarde staan.
     
  17. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpel topic. Ik ben op zoek naar een nieuwe Game PC en had de volgende setup in gedachten:

    Processor: Quad Core Intel Core i5 2500K (3.3GHz)
    Moederbord: Gigabyte GA Z68X-UD3H-B3
    RAM: 8 GB
    GPU: ATI 6970
    Hard Drive: 1 TB

    Resolutie monitor: 1920 x 1080

    Ik wil graag weten of ik met deze setup Crysis kan spelen op maximaal detail en max AA. En met een speelbare FPS natuurlijk.

    Ik hoor het graag!
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Beetje voeding erbij en een ssd en je hebt een prima game pc.
     
  19. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0

    Die SSD laat ik schieten, omdat hij anders boven mn budget uitkomt... Stom of niet?
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan er altijd later nog bij.
    Het maakt het opstarten van alles een stuk sneller. Wat prestaties van games zal het weinig uitmaken geloofik.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina