F1 2002 ; Meningen

Discussie in 'Algemeen' gestart door WouteR, 13 mei 2002.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Eej,

Kben nu al n tijdje EA's F1 2002 aan het testen, vanavond komt er een review denk ik :) Ben benieuwd naar jullie meningen.. Zeg ook ff hoelang je het hebt gespeeld (mijn 1e indruk was bagger, nu vind ik het wel leuk :))

2. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HEj wouter,

Ik heb zaterdag dit spel gekocht, ben em nog aan het proberen (kan em vandaag nog ruilen eventueel).

Voorzover eerste indruk MWHA... maar als je wat door speelt is t wel een mooi spel. Metname interactive pitstops zijn geinig. Je kan heel veel instellen zoals normaal rijden of simulatie (moeilijk!! maar een uitdaging om te leren) FA rules en de gebruikelijke dingen zoals failures (olie lekkages) etc etc. dus dat houd je wel en tijd bezig. Je kan met zn 4en spelen maar dat 4split screen gedoe heb ik t niet zo op (63cm tv.... net aaaan)

Als je beetje formule 1 volgt dan is dit zeker een gaaf spel (zoals ik al zei, er zit veel in!) :9

3. Marvin

Marvin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel al sinds de release data en vond het in het begin er matig. MAAR zodra je gaat beginnen met full Championship en ook echt speelt via de F1 regels dan wordt het echt een toppertje. Zelf de pitstops doen waarmee je dus tijd kunt winnen maar ook kan verliezen als je het zelf fout doet. Goed opletten tijdens de race wat voor vlaggen er gezwaait worden en de echte F1 simulatie. Die is erg moeilijk!!! goed voor je rijervaring, kan je echt zelf racen. Auto kan dan veel makkelijker onder je kont uitbreken en is dus moeilijker te handln. net voor de finish problemen met je motor of versnellingsbak en dan toch nog door erg rustig te rijden een puntje in de wacht weten te slepen. Elke botsing of aanraking en/of grindbak kan fataal zijn en een olievlekje op de baan kan daar de oorzaak van zijn. Nog even over de pitsstops. Je kan tijdens de race je strategie nog veranderen en dat vind ik ook erg gaaf.

Ik ben erg tevreden over dit spel en vindt het een echte aanrader. Zeker voor de F1 fans onder ons!!!!!!;)

4. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit er trouwens ook eindelijk eens een pace-car in?

5. Marvin

Marvin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik nog niet meegemaakt!!!
    Zou best wel eens kunnen. Je hebt nameljk olievlekken waardoor je van de baan schiet dus dan zal er ook wel een pace car zijn.;)

6. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmm pace car zit er volgens mij niet in.. Heb net een bug gevonden. noem t eerder een schoonheidsfoutje,
    als je een wiel er af rijdt en de pits haalt, dan zie je in eerste instantie je auto de pits in rijden met 3 wielen, maar zodra die instuurt naar de crew dan heb je in ene al 4 wielen... !? mmmm beetje jammer

7. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En gebeuren er nu regelmatig flinke crashes tijdens de start bijvoorbeeld? Tenminste IRL zie je dat het daar toch regelmatig goed mis gaat, of is het zo gemaakt dat alle auto's wel zo'n beetje de eerste bocht komen...

Is de AI een beetje goed?

8. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja op beide. Ik heb al meerdere keren gehad dat auto's de bocht uit glijden of dat ze voor je tegen elkaar crashen. Ik heb nog niet alle banen gereden dus kan nog niet zeggen of alles bij de start goed gaat..

T leuke is dat je normaal en simulation kan rijden, de tweede is ECHT moeilijk!

9. Marvin

Marvin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dan ook ECHT moeilijk!!!! Wel een uitdaging.;) :p

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja wel lache is dat je soms opeens een auto eruit ziet spinnen :) Vind ze alleen soms wel errug langzaam rijden, marja ik rijd nog maar op easy ;)

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je niet alvast een tipje van de sluier oplichten Wouter ? ;)

Wat is erg goed aan het spel en wat valt tegen ?

[edit]
    He Wouter, kun je ook ff vertellen of het spel ook nog lekker draait als je in Monaco rond scheurt... vinnik namelijk altijd wel een mooie meter om te checken of het spel lekker draait of dat het toch problemen heeft met de FPS.
    [/edit]

Laatst bewerkt: 13 mei 2002
  12. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht tot GP4. Schijnt beter te zijn :)

13. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wouter ga maar is op medium spelen, dan eerst qualify (bijvoorbeeld imola) dan rijden zij gemiddeld 1,18 en ik 1,21
    juist dan wil je steeds sneller maar das gewoon moeilijk (je moet dan meer risico's nemen enzo)

later bij de start dan kan je ze best bij houden, en lijkt t als ze langzaam rijden maar kijk dan ff of je FA rules aan hebt staan met de vlaggen, tis mij al vaak gebeurt dat ze met vlaggen stonden te wapperen en ik dus lekker inhalen, en boom stop & go penalty...

14. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    je eerste race ging zeker heel erg kut? :)

formula 1 racen is ook een beetje tricky

ik wacht op GP, dan heb ik vergelijkingsmateriaal, dan koop ik pas een F1 spel (ben f1 fan).

15. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Als je het spel met multiplayer speelt welke opties heb je dan?
    Kan je ook Simulation, kunnen er AI tegenstanders bij, kun je championship?

16. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe gaat zo'n pitstop dan???

Moet je zelf rijden? en zelf de keuze voor banden, hoveelheid benzien, en vleugel afstellingen enzo???

Damn.. dan haal je toch nooit in 8 seconde???

17. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb F1 2002 bij de MediaMarkt gezien... en tering**kuchkuch.. wat DOMPELT de framerate toch ERRRRRRRRRRRRNSTIG in... eg niet normaal gewoon.. maar wat moet je met een conversie van EA.. ik wilde em halen.. hou wel van f1-sims maar sorry.. dan koop ik liever de PC-versie.. loopt een stukkie beter (constant 60fps op 1027x768 met alles MAX) AL heb ik mn boxie thuis staan...

btw: dit kon ook f1 2001 zijn hehehe.. hopelijk vergis ik me WEL...
    aagezien dit spel een koopkandidaat is/was..

wel ff zeggen.. heel ff.. heel erg offtopic.. watziet *BREED* ER KUT UIT op de PC... kan HALO bij lange NA niet halen qau graphics.. kijk naar de textures.. no detail AT ALL.. alleen hoge res en betere AA.. mahja wat koop je ervoor? Liever gras dan een groene ooze/drab!

18. johnno

johnno Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je interactive pitstops aanzet dan moet :

1. zelf afremmen tot 80km per uur
    2. afremmen tot 20km per uur
    3. insturen (stelt weinig voor.. beetje jammer)
    4. in versnelling zetten
    5. gassen!!

Dit wordt allemaal aangegeven, alles wat je te laat doet kost je tijd etc. is wel erg leuk om goed te leren zodat je t tijdens een race kan helpen.

Multiplayer kan met 4 man en verder:

time challenge, tag team, advantage (wanneer je met newbies en gevorderden speelt) en last man standing (wie als laatste binnen komt valt af tot er 1 overblijft).

als je single player speelt kan je of challenge mode of grand prix doen. De eerste moet je zowieso om opties te unlocken in grand prix. Is overigens best geinig, want je moet allerlei eigenschappen leren/oefenen. Zo moet je leren schakelen en dan een bepaalde afstand afleggen binnen een streef tijd, haal je dat binnen 60% dan krijg je brons, maar Goud halen is natuuurlijk waar je heen wil.

Grandprix kan je kiezen om er 1 te rijden, een custom grandprix en een volledige grandprix en team mate challenge. Als laatste heb je domination (die moet ik nog unlocken... maar tegenstanders zijn dan PRO)

Ps. iemand een idee wat je moet doen wanneer je een stop & go penalty krijgt ? ik kan t niet terug vinden in de handleiding....

19. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je met een stop&go penalty gewoon hetzelfde moet doen als in het echt en dat houdt in dat je 10 sec. in de pit stil moet gaan staan.

Maar als ik het goed begrijp MOET je dus leren schakelen om die Challenge mode te halen... pff... lijkt me toch behoorlijk lastig. In PGR krijg ik dat iig niet onder de knie en rij ik lekker met een automaat :9

20. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik rijd bij alle racespellen met manual, je hebt er bij bijna alle games voordeel mee. Ik zal dat F1 2002 met multiplayer gespeeld kan worden op een volle grid, is dat ook zo met 4 speler?

Deel Deze Pagina