1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Welk spel moet ik kopen? [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 jun 2011.

  1. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Battlefield Bad Company (2) of Bulletstorm.
     
  2. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien Fallout: New Vegas? Hoewel je misschien beter kunt wachten op een complete editie met alle DLC, of die komt weet ik niet zeker maar is wel goed mogelijk.

    Ik zou Mass Effect 1 en 2 uitproberen, geweldige RGP's gecombineerd met shooter-elementen, al ligt de focus (vooral in deel 1) vooral op het verhaal, de personages, de dialoog, keuzes, en RPG-achtige elementen. Maar die games zullen niet duur zijn tegenwoordig denk ik.

    Beide zijn top games in ieder geval, al is Mass Effect misschien niet voor iedereen weggelegd. Van deel 2 staat er een demo op Xbox Live, misschien kun je die uitproberen? De volle game is nog veel beter, maar het geeft in ieder geval wel een indicatie. :)

    Deel 1 is relatief meer RPG en deel 2 relatief meer shooter, maar beide ademen de 'Mass Effect'-sfeer uit. :)
     
  3. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt voor de tip ik ga de demo meteen uitproberen!

    Zijn er nog andere suggestie's?
     
  4. Maxke-360

    Maxke-360 Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua Shooter ben ik helemaal weg van Homefront. Misschien niet het allerbeste op de markt, maar de MP is echt verslavend. En een meer dan degelijke SP, zeker wanneer de Golden Gate Bridge eraan te pas komt :thumbs:
     
  5. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de demo's van beide games uitgeprobeerd en vind ze allebei heel erg goed.
    Het enige ding is dat ik maar 30 euro heb en de games samen wel 50 euro kosten.

    Voor welke zou ik moeten gaan Homefront of Mass Effect2?

    Het genre maakt me niet zo veel uit ik wil alleen weten welke game het beste waard is voor z'n geld.
     
  6. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Tweedehands zijn de games wel voor 30 euro te vinden hoor :)
    Je moet gewoon even goed zoeken
     
  7. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Mass Effect 2 denk ik.

    Homefront heeft wel MP, maar over 2 maandjes zal iedereen BF en CoD spelen, en homefront MP was nou ook weer niet zo goed. En de SP heb je binnen 4-5 uur uitgespeeld.

    Mass Effect kan je makkelijk 20 uur mee doen.
     
  8. Maxke-360

    Maxke-360 Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Bwa, ik denk dat de MP wel nog aardig zal gespeeld worden. Misschien is het zelfs beter dat bv de Cod fanboys dan enkel MW 3 zullen spelen en niet meer irritant komen doen op Homefront. De korte SP kan ik je wel in volgen, wel een goed verhaal (ook al is het onrealistisch).
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Qua shooter is Battlefield: Bad Company 2 wel iets imo.
     
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou Mass Effect 2 in ieder geval niet tweedehands kopen, maar wel nieuw. Als je een nieuw exemplaar koopt zit er namelijk een code bij voor gratis DLC (extra missies en extra character), ter waarde van 1200 Microsoft points, wat ongeveer neerkomt op 11-15 euro.

    Als de DLC je niks boeit dan maakt het niet uit, maar ik denk ik zeg het even. ;)

    Bovendien is het misschien leuker als je eerst Mass Effect 1 speelt, aangezien het een trilogie is (/wordt), wordt het verhaal elk deel vervolgd. Bovendien kun je je save uit deel 1 naar deel 2 importeren, zodat alle belangrijke keuzes die je in deel 1 gemaakt hebt invloed hebben op deel 2.

    Maar er zijn dus mensen die deel 1 niet veel aan vonden en deel 2 wel leuk, anders kun je misschien gameplay opzoeken van deel 1, het speelt namelijk wel iets anders.

    Bij zowel Mass Effect 1 als Mass Effect 2 haal je in ieder geval zeker je waarde terug uit je geld! ;)
     
  11. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, in ieder geval voor mij niet.

    Ik koop (als ik ze koop) tweedehands spellen altijd met game mania of een kleine game speciaal zaak in mijn stad. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met marktplaats. Bij de game mania is Homefront alleen al 30 euro en Mass effect 1 is 13 euro en Mass effect 2 24 euro. Dit zal bij de kleinere game speciaal zaak niet veel verschillen. Dus ze zijn bij elkaar dus geen 30 euro.

    Dan gooi ik er maar gelijk een 2e vraag bovenop. Mocht ik voor de Mass effect serie gaan. Welke zal ik dan kopen Mass effect 1 of 2?

    Dit wil niet automatisch zeggen dat ik voor Mass effect zou gaan. Dus ik wil nog steeds graag horen welke game beter is Mass effect of Homefront? (Ik weet dat het verschillende games zijn en verschillende genre's) Maar welke geeft het meeste waar voor zijn geld.
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er van af...Ga je echt hardcore de multiplayer van Homefront spelen, dan haal je daar misschien meer uur uit. Maar de single player van Homefront schijnt wel heel erg kort te zijn, bij Mass Effect heb je eigenlijk gegarandeerd je waarde terug uit je geld als je gewoon de single player uitspeelt, zeker als je (veel) sidequests doet. Bovendien heeft Mass Effect veel replay-waarde, dus mogelijk zul je meerdere playthroughs doen, wat natuurlijk voor meer gespeelde uren zorgt.

    Als je voor Mass Effect zou kiezen, zou ik met deel 1 beginnen. Voor uitleg zie mijn reactie boven jouw reactie. ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Nou jongens. Je gamed niet zoveel meer en leeft op een studenten budget. Shooters zijn je ding, en laat er nou binnenkort 3 leuke titels uitkomen.

    Call of Duty Modern Warfare 3 - Een leuke game, maar zal niet verschillen van BO, MW1 en MW2. Is wel een game die je lekker met je vrienden kan spelen aangezien iedereen het wel eens gespeeld heeft (overdrijvende factor).

    Battlefield 3 - De super graphics, de grote hype. Het spreekt me wel aan, maar ik ben bang dat BF3 na een maandje of 4-5 alweer dood is.

    Gears of War - Leuk om te spelen, maar 3rd person online heeft niet mijn voorkeur. De single player daarentegen (wat ik ook erg belangrijk vind) is wel altijd super vet! Ook heeft co-op een toegevoegde waarde.

    Wat zou nou de ideale shooter zijn? Welke game komt bijvoorbeeld het dichst bij Counter Strike 1.6 wat mijn absolute favoriete shooter is. Die killstreaks, prestige, ranks, perks, wapens die je moet unlocken etc interesseerd me nou eenmaal bar weinig. Bij Counter Strike was iedereen gelijk en kwam het puur alleen op skill aan!
     
  14. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de Gears 3 beta gespeeld? Battlefield 3 komt binnenkort ook een beta van uit en van Cod weet je nu zo onderhand al wel hoe het gaat spelen denk ik.

    Persoonlijk zou ik voor Gears gaan, maar dat is dan ook logisch aangezien ik vrijwel niets heb met die andere 2 en wel veel met Gears. :9

    Alleen denk ik niet dat Battlefield 3 binnen 4-5 maanden dood is. Er zit genoeg content in en Battlefield: Bad Company 2 wordt vandaag de dag nog heel veel gespeeld. By the way, volgens mij is Gears de enige uit die lijst waar spelers 'gelijk' zijn. Geen perks, wapens of iets dergelijks die je moet unlocken, alleen extra skins, die er alleen zijn voor het uiterlijk maar verder geen extra effect hebben.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
  15. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    BF3 natuurlijk. Na 4 maanden dood? Bad Company 2 wordt nog altijd druk gespeeld. Hell, zelfs Battlefield 2 en Battlefield 1943 worden nog veel gespeeld.
     
  16. Hollandes

    Hollandes GT: Curfs

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is vandaag zondag 4 september 2011 en ik ben weer door m'n voorraad games heen. Nu zit ik dus echt helemaal vast.. WAT MOET IK SPELEN? Ik heb sowieso nog deze upcoming games op m'n verlanglijstje staan:

    • Battlefield 3 (25 okt)
    • COD 8 (8 november)
    • Assassins Creed: Revelations (15 november)

    Voor de rest heb ik deze spellen al (uit)gespeeld:
    • Portal 2
    • Gears of War 2
    • Bayonetta
    • L.A. Noire
    • AC Brotherhood
    • Spider Man 3
    • COD Black Ops
    • Just Cause 2
    • The Simpsons Game
    • Prison Break
    • Metro 2033
    • Hitman: Blood Money
    • Forza 3
    • The Orange Box
    • The Sims 3
    • Trials
    • SP: Conviction
    • Alan Wake
    • Super Meat Boy
    • Fable III
    • Fable II
    • L4D2
    • L4D1
    • Kinect Adventures
    • Dj Hero 1+2
    • Halo 3
    • Red Dead Redemption
    • Banjo Kazooie N&B
    • Saints Row 1+2
    • Borderlands
    • BFBC2
    • Halo 3: ODST
    • AC 1+2
    • Mafia II
    • BFBC1
    • TC Rainbow Six: Vegas
    • TC' Graw
    • COD: MW2
    • GTA 4 (+episodes)
    • TCSC Double Agent
    • Bully: Scholarship
    • Mirror's Edg
    • Dead Rising 1+2
    • COD 4

    Ik weet zeker dat ik nog een aantal must-haves mis.. maar welke? Hebben jullie ideeën voor games die ik echt gespeeld MOET hebben? Ik hoor ze graag. FYI: Ik speel geen Fifa en racegames op Xbox, dus die kan je overslaan ;).
     
  17. Niightmareee

    Niightmareee JQINT

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop arcade games?
     
  18. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Een leuke suggestie, probeer bijvoorbeeld Castle Crashers


    Ik merk verder dat je geen games van Bethesda Softworks hebt. Probeer TES4 of Fallout3 eens
     
  19. Hollandes

    Hollandes GT: Curfs

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Trials HD en Super Meat Boy uit de Arcade. Leuke games hoor, maar ze vervelen zo ongelofelijk snel.. Ik heb beide hooguit een uur gespeeld.

    Fallout hoor ik inderdaad vaker voorbij komen, dat zal ik eens proberen. Bedankt ;)
     
  20. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ook geen Batman AA :+.
     

Deel Deze Pagina