Als je zo nu en dan door de (game)winkeltjes loopt, denk je van "ooooow man die game wil ik, en ooow die wilk ook maarja je weet dat het niet kan, want de games zijn gwoon supa duur. Of je moet veel geld hebbe Maarja...er zijn zoveel games die je in je bezit wil hebben en ...je moet kiezen. De vraag is nou eigelijk...is een game wel rond de 67 euro waard (147.4 gulden) (nieuw). Er zijn dingen die zeggen ja het is het waard want: 1. De developers hebben er rete veel tijd in gestoken. 2. Het verkopen moet goed lopen om weer andere games te kunnen maken. 3. Er zijn natuurlijk budget titels die het weer een beetje opkrikken. Maar er zijn ook dingen die zeggen nee: 1. Bijna niemand kan natuurlijk zoveel uitgeven ( de meeste) (gevolg het zoeken naar een alternatieve manier). 2. Misschien hoeven ze wel neit zo duur te zijn en willen de developers er uiteindelijk alleenmaar dikke winst uithalen. Ik zeg niet dat die dingen die hier staan kloppen maar het zijn uitspraken....geef jou mening over het feit van de nogal dure games. En zet er ook bij of je het er voor over hebt. Wel helpen revieuws bij het kopen van een game en laten zien of het spel echt waard voor zen geld is......maar tog steelds blijft die vraag moet het zo hoog laat je mening horen!!
Je kan de meeste spellen ook gewoon legaal voor 50 euro kopen Online bestellen bij bijv. www.gcshop.nl Scheelt je vaak 20 euro. Maar verder mogen de Xbox spellen wel wat goedkoper worden ja... PC games zijn ook niet zo duur (zijn dan wel CD-roms, maar maakt niet uit )
Ik koop alleen de echte top games en de anders games die ik wil kopen ga ik gewoon huren. In de winkel kosten ze tegewoordig maar €60.
reactie op reply rolorob: gehehe ja tis zo....maar toch geeft een game in de winkel kopen mij een veiliger/beter gevoel als hem te bestellen...maar als het 20 euros scheelt dan boeit niets natuurlijk
games lijken tegenwoordig wel duurder...maar dat is natuurlijk (vaak) niet zo, in verband met inflatie. dit is helemaal waar met pc games, die voor dezelfde prijs als vroeger (of minder) verkocht worden.
Ja, 2 spellen kopen en je kan weer een gratis B spel erbij kopen of 3 en je hebt een extra A spel en 10 euro over Maar ik doe al een tijdje alleen via inet, scheelt me een hoop geld
in wind het ook te duur in de VS kosten de spellen $49,99 als je dat ff omrekend zou dat hier een kleine 42 euro zijn en dat vind ik nog al een groot verschil. Maar dat komt denk ik ook omdat de euro zo sterk gestegen is de laatste tijd, maar daar zouden ze de prijzen dan maar op moeten aanpassen.
Euh... ik geloof dat US ook minder BTW bullshit en alles erop hoeven te betalen, dat scheelt ook een bull eej
ik heb er geen echte problemen mee! je moet gewoon gaan werken man, ik kan zo een 2 games in de maand kopen duz mij hoor je neit klagen.
Jah maar niet iedereen kan dat. Het is wel zo dat game vrij prijzig zijn. Maar daar zijn al verschillende redenen voor gegeven. K vind het meestal wel goed zo. Alleen zouden ze misschien iets beter moeten kijken naar prijs-kwaliteit verhouding. Soms zie je crap-games voor €70,- liggen ofoz.
alleen hoort dit hier niet thuis! ff een mod laten moven of mis ik iets en heeft dit met live! gaming te maken??
>>Moved naar het games forum live4xbox ik zie dat je hier nieuw bent, lees even de Faq http://forum.xboxworld.nl/misc.php?action=faq Nu even mijn reactie hierop: Games moeten veel en veel goedkoper kunnen, ik heb het geld er wel voor over maar we worden flink "genaait" met de prijzen die we nu voor onze games betalen. Ik vind €45,= een wat meer redelijke prijs net zoals je voor pcgames betaald.
Ik vind 70 euro ook te duur. Maar blijkbaar is dit voor Micro$oft de ideale prijs/winst verhouding. En voor bijvoorbeeld de NGC is het 60 euro. En tenslotte gaat het bij die hoge Pieten alleen maar om de winst, dus veel kunnen we er niet aan doen.
pc heeft een prijs van 50 euro Vroegah waren de duurste pc spellen 80 gulden en echt met uitzonderingen 100 gulden ofzo (phantasmagoria) ik vind 50 euro voor een (xbox) spel eigenlijk een redelijke prijs
ja 50 euro vind ik ook wel een goede prijs, en dat zijn de spellen ook dus. alleen de kwaliteit/prijs verhouding mag inderdaat een stuk beter worden.
Ja die kan nog wel beter ja. Maar als je bijv gaat vergelijken met DVD's. Zeg maar 1 DVD van Lord of The rings + extra zooi is ong 6 uur kijkplezier (nu meet ik aardig ruim ) en koste €25 Final Fantasy X kost €70 maar daar heb je 50 uur speel plezier in. En in de meeste spellen zit volgens mij wel rond de 20 uur speelbaarheid in, sommige minder sommige meer. Inprencipe zijn de prijzen niet echt hoog. Maar als je in de winkel staat en je moet bijv in één keer 50 60 of 70 euro uitgeven aan een game dan is dat toch wel aardig wat. Je kunt het beter niet naar guldens omrekenen want dan koop je amper games weer . En natuurlijk zitter er ook kosten in van een game bijv van het personeel etc en dat moet ook allemaal betaald worden.
Eerst was de prijs voor een xbox spel 70 euro, nu is de officiele prijs bijna altijd 60 bij topgames net zoals bij de Cube. Mar je kan ze dus vaak voor 50 euro krijgen bij www.gcshop.nl en het is iig veilig (heb er menig maal zelf gekocht)
games zijn niet echt duurder geworden. Kijk maar eens in oude game bladen wat snes spellen vroeger kosten. Advies prijs 200 gulden!!! en dat is al heel wat jaartjes geleden.