RGB-kabel...welke??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ricobah, 12 mei 2002.

1. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment hangt m'n Xbox nog met de standaardkabel aan de TV, maar ik wil voor een (nog) beter beeld een RGB-kabel aanschaffen. Ik dacht dat de Advanced Scartkabel daarvoor de enige optie was. Kwam ik gisteren bij de FRS, lag daar naast die kabel ook een RGB/audio-kabel voor 9,90 (ook first party trouwens, al vind ik 'm niet terug bij de randapparatuur op xbox.nl). Stuk goedkoper dus dan die Advanced. Wat is het verschil eigenlijk? En kan ik volstaan met die goedkopere versie?

2. Terre

Terre My best friend...

Leuk Bevonden:
    0
    Die advanced kun je ook gebruiken om je Dolby Digital systeem op aan te sluiten, wat bij die goedkopere waarschijnlijk niet het geval is...

3. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0

4. Gabriel

Gabriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: RGB-kabel...welke??

Klopt, met die goedkope kun je 'em alleen via 2 tulp-stekkers aan je versterker verbinden.........tssssss

5. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk alleen niet dat die goedkope kabel een net zo mooi beeld geeft als de MS kabel. In kabels kan nogal een kwaliteitsverschil zitten namelijk.

6. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar zoals ik al zei is deze kabel ook van MS. Aangezien ik geen Dolby Digital heb (wel Dolby Surrounnd), lijkt me die goedkope kabel dus voldoende.

7. sirmartyntf

sirmartyntf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je 100% zeker dat die kabel van ms zelf is. Voor het eerst dat ik ervan hoor, zelf heb ik die duurdere advanced scart (geen bijpassende amp helaas). Erg fraai.
    De standaard kabel heb ik ook natuurlijk en je hebt nog een kabel met digital surround (optisch) en s-vhs (y/c) uitgangen die iets ondersteunt wat 'progressive scan' heet. Ik weet niet precies wat dat moet zijn, maar het zou iets met hdtv te maken hebben.

Edit:
    Deze smaken heb ik gevonden:
    advanced av pack
    advanced scart pack
    hi def
    rf
    rfu (?)
    standaard comp video kabel
    s-vhs

Laatst bewerkt: 13 mei 2002
  8. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij bestaat er geen RGB kabel met gewone audio van MS, ik heb hem in ieder geval nog nooit gezien. Accesoires van MS zitten allemaal in dezelfde soort herkenbare verpakking, daaraan kun je zien of het echt van MS is of niet. Thrustmaster een Speedlink maken ook diverse kabels voor de Xbox, maar de kwaliteit is niet altijd even goed denk ik.

Wanneer jij tevreden bent met die kabel is dat natuurlijk perfect, want hij kost maar 1/3 van de advanced scart cable!

9. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had er ook nog nooit van gehoord, daarom vroeg ik het ook. Zag 'm liggen bij de FRS in Sluis, voor €9,90. Ik zal straks nog eens hier in Nijmegen kijken op de terug van m'n werk.

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Is de kwaliteit van het beeld echt duidelijk beter?
    want een kameraad van me had voor zijn ps2 een RGB kabel gekocht (en geen goedkope) en hij had geen zichtbare verbetering!!
    Hij heeft wel breedbeeld misschien dat dat er mee te maken heeft.

Als ik zeker weet dat het beeld er beter van wordt koop ik er ook een

11. Solid_Snake

Solid_Snake FF XI that's Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Onze TV kan zowel Advance SCART als S-VHS maar welke zouden jullie dan kiezen?

12. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me dus vergist, hij is idd 3rd party. De verpakking is echter een goeie imitatie van de MS-doos, dus mijn vergissing is wel (een beetje) begrijpelijk.

Heb 'm toch maar gekocht, als ik ooit een nieuwe versterker krijg kan ik die MS-kabel nog altijd kopen.

13. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil dus deze week ook een nieuwe kabel kopen. alleen mijn vraag. ik wil de kabel hebben met beste kwaliteit. Prijs maakt me niet zoveel uit.
    is dat dan de MS advance scart ?
    mijn amp is geen digital maar die heb ik gewoon met tv aangesloten waardoor ik toch geluid heb uit mijn amp.

14. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Een third party kabel hoeft helemaal niet slecht te zijn, alleen zijn ze dat helaas meestal wel. De kabels die ik gezien heb tot nu toe zagen er niet veelbelovend uit. Ze waren erg dun en straalden geen kwaliteit uit. Ik heb ze echter nog niet geprobeerd of het beeld vergeleken met de MS Advanced Scart kabel.

Ik ben erg tevereden met de Advanced Scart Cable. Deels door de RGB weergave maar vooral door het DD5.1 geluid.
    Om nu 30 euro uit te geven om alleen maar RGB te kunnen kijken, zou ik eerst goed afwegen. Het is wel iets mooier, maar missen zou ik het niet. Het hangt denk ik ook een beetje van je TV af. Wanneer je het verschil niet gezien hebt op je eigen TV, mis je het echt niet. Het is geen absolute noodzaak.

Wanneer Ricobah erg tevreden is met zijn RGB kabel, is dat toch een veel goedkopere oplossing om RGB te kijken.

S-video lijkt me niet een heel erge verbetering t.o.v. de standaard kabel. Mijn DVDspeler geeft mooier beeld in de standaard weergave als met S-video. Maar dat kan ook aan de kabel liggen. RGB is trowuens wel goed met de DVD.
    Wanneer je kunt kiezen tussen S-video en RGB zou ik RGB nemen.

15. Solid_Snake

Solid_Snake FF XI that's Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan kies ik dus een RGB Kabel wordt dus automatisch de Advance SCART Kabel van microsoft zelf. Ik houd niet zo van 3rd party shit

16. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Let er wel op dat de kabel van MS geen stereo audio uitgang heeft (met 2 tulpstekkertjes). Die 3rd party dingen hebben dat wel geloof ik. De MS kabel heeft een optische digitale uitgang, voor DD5.1 geluid. Wanneer je dat niet hebt, moet je met de MS kabel dus het geluid uit je TV halen.

17. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    huh? Bounce? Ik heb een Advanced AV Scart en als ik die op mn 2e tv zet heb ik gewoon geluid uit de boxen ervan..

18. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, je TV geeft het geluid natuurlijk altijd weer! Dat geluid komt via de scart binnen. Wanneer je geluid via je stereo set wilt horen, dan moet je het uit je TV halen omdat de Advanced Scart geen stereo tulpstekkertjes heeft. Bij een DD5.1 set gebruik je de optische verbinding.

19. Foxz

Foxz 343 Guilty Spark

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt zwaar naai van MS dat ze op die Advanced SCART geen tulpuitgangen hebben gedaan. Maar ja, ik heb trouwens het liefste die Monster kabels maar ik zou niet weten waar ik die moet krijgen. Ik heb zelf boven een brakke TV, maar beneden staat wel een goede. Mijn stereo daarentegen is wel een leuk dingetje (gewoon stereo, geen dolby ofzo) en die wil ik dus ook nog kunnen aansluiten (heb ik nu ook ook wel maar is niet ideaal).

20. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    >edit< crap, sorry! niet goed gelezen......... my bad

Laatst bewerkt: 13 jun 2002

Deel Deze Pagina