Advanced Scart Cable Beeldvervorming

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mark-jansen, 18 mei 2003.

  1. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb laatst een advanced scart cable gekocht, en toen ik hem aansloot zag ik een rare vervorming aan de rechterkant van het scherm (een soort bochel ofzo, de kromming verandert als je de linker thumbstick beweegt) met sommige spellen (panzer dragoon, splinter cell) maar met andere heb ik er geen last van (halo). Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en weet hoe ik het kan oplossen? Ik heb de kabel trouwens al omgeruild voor een andere, maar het probleem blijft! Ik heb de volgende set:
    Vestel 55 cm tv, Pioneer vsx-c300 dolby digital versterker.
     
  2. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook een advance scartkabel maar ik heb er geen last van. Ik heb af en toe wel last van apparte golven in het beeld. Als het zwart is zie je het heel duidelijk, bijv als je splintercell opstart. Misschien dat het aan de bekabeling achter de tv ligt of zo.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij sommige games heb ik ook een lichte beeld-vervorming.
    Bij mijn Philips Machtline Breedbeeld tv zit die in dan
    rechts boven in de hoek.
    Het gekke is dit probleempje heb ik alleen maar met Consols en het maakt niet uit welke aansluiting ik gebruik Video, S-Video of RGB.
    Deze beeld-vervorming kan ik weg krijgen door het beed iets naar recht te schuiven , alleen niet elke game heeft deze functie.
     
  4. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb absoluut nooit een probleem met die kabel, lijkt erop dat jullie tv´s allemaal niet goed om kunnen gaan met het rgb signaal.
     
  5. viper

    viper .: | Xbox Master |:.

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook van die golven op mijn beeldscherm zitten. En dat zag je heel goed op zwart!

    Maar dat heb ik opgelost door 2 draadjes van je advanced scart cable door te knippen. Maar welke dat waren weet ik niet meer. Dan moet je even zoeken op dit forum, want het stond hierbij.

    Maar dit helpt echt wel!! Ik heb nu ook super mooi beeld_O_ _O_
     
  6. DEKO

    DEKO XBOX is relaxt!

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar dient zo'n Advanced Scart Cable dan voor??? Als ik er een koop, wat heb ik er dan aan???:eek:
     
  7. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Kwalitatief veel beter beeld (100 Hz ondersteuning), en je kunt ook Dolbi 5.1 gebruiken bij games die dat ondersteunen...
     
  8. DEKO

    DEKO XBOX is relaxt!

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, ok bedankt!
     
  9. Frozen

    Frozen With a hart of Ice !

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook net een adv scartcable gekocht, maar over de beeldkwaliteit ben ik niet echt te spreken. Dit ligt waarscheinlijk aan mijn super oude tv. Op mijn 20 jaar oude philips tv word het beeld heel erg donker, en daardoor wordt het spelen van bijv Splinter cell soms wat lastiger. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen of hebben.

    Over de geluidskwaliteit heb ik daarentegen niks te klagen. Icm mijn sony dav s500 surroundset klint het geluid echt fantastisch.


    Mvg Frozen
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2003
  10. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1

    Dus je moet dus draden van die kabel doorknippen zodat ie het goed doet...8) 8) |:- |:-
     
  11. DEKO

    DEKO XBOX is relaxt!

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe duur is die Advanced Scart Kabel nou???:confused: En merk je echt verschil als je er een hebt??
     
  12. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    30 eurie. Ja.
     
  13. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0

    kun je even uitleggen hoe dat met die "100 hz" ondersteuning werkt?
     
  14. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe tv (niet alle, of wel?) hebben 100 Hz, oude tv hebben 50Hz (sommige ? 65 ? Hz)

    nou betekend dat, als je 100 Hz hebt het beeld rustiger is voor de ogen (het beeld word per sec. 100 keer vernieuwd). bij oude tv's die 50 Hz hebben is het beeld onrustig (veel geflikker).
     
  15. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft niets met nieuw te maken verder, tis gewoon kwaliteit waar je voor betaald :+ D'r zijn genoeg nieuwe 50 Hz TV's...(65 zou ik niet weten)

    en zo onrustig is 50Hz niet...je ziet het eigenlijk alleen echt bij de teletekst (en dit zeg ik niet omdat ik 50 Hz heb, want ik heb 100 ;))
     
  16. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Advanced scart kabel

    Het is al weer een tijdje geleden dat ik die gekocht heb maar toch.

    Bij mij werken alle spellen goed met deze kabel op mijn tv (55cm sony) maar van die sterk verbeterde beeldkwaliteit merk ik eigenlijk niet zoveel maar ik hem dan ook gekocht om mijn dloby digital 5.1 surround set er op aantesluiten.

    Laterzz
     
  17. Carlo T.

    Carlo T. P.I.M.P.

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgens mij ook geen problemen met de kabel :confused:
     
  18. Paradox

    Paradox Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Kabeltjes

    He mensen het kan door heel veel dingen komen hoor. (die vervorming) Als je bossen met kabels heb lopen kan dat gaan storen op elkaar en zo beeldvervorming veroorzaken. Een dure kabel zal hier alleen helpen als hij volledig geïsoleerd is en ik denk dat Bill die kabeltjes niet verkoopt. En ik zou alleen een S-scart kopen als je DTS geluid hebt en een tv boven de 600 euro en niet ouder dan een jaartje of 3.
     
  19. De advanced scart cable is ook om storingen tegen te gaan. Je hebt toch ook wel eens dat je mobieltje afgaat? Dat stoort dan maar niet met de advanced scartcable.
     
  20. mark-jansen

    mark-jansen 50% of XLE

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    dusse, ik moet nou een beetje gaan knippen in mn kabel??? Dacht het toch niet.... zal wel weer ffies met bill bellen. ben daar al kind aan huis...
     

Deel Deze Pagina