1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Gister nog aardig wat potjes gespeeld. Vind het zeker geen slechte game. Alleen is hij naar mijn mening wat "arcade". Wat ik hiermee bedoel is dat elke bal aankomt die je passed. Ook ballen als je met je rug er naar toe staat. Zoals iemand hierboven al aangaf, schieten voelt niet als het oude pes. En natuurlijk kan je alles op manual zetten. Maar dan wordt online je kontje gekierd.

    Wat wel weer erg goed is is de ai van je medespelers en tegenstanders. Looplijnen zijn geweldig en die off the ball is ziek! Gister dikke wegloop actie, steekpass en goal. Alleen vind ik het niet altijd even makkelijk als je onder druk staat. Maar dat is wennen.

    Maar dat off the ball heeft ook minpunten, bij corners en doeltrappen komt de bal altijd aan. Ook als je hem max trapt.

    Tja grootste erger punt zijn uiteraard de keepers. Die zijn bedroevend. Kreeg de hele wedstrijd geen kans tegen, komt er een slap schot die tot rebound verwerkt wordt.... Of keeper komt uiten vergeet de bal... En noem maar op. Hoop echt dat die keepers aangepast gaan worden maar heb er een hard hoofd in. Gaat dit wel gebeuren en werkt online soepel verdiend deze game naar mijn mening een 8,5/9
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Jows, even afzonderlijk reageren op bepaalde punten in je post:

    Ja, nu nog wel. Ik gaf er ook duidelijk bij aan àls de keepers gefixed worden...
    Ben ik met je eens. Die moeten verbeteren. Nu is het wel zo dat die bug dat het spel voor een fractie van een moment stilstaat zeer waarschijnlijk te maken heeft met de manier waarop de Xbox-versie is gecomprimeerd. Dat moet wel, want de PC en PS 3 versie hebben dit probleem niet. Net zo min als de sprint-bug. Er is dus iets met het comprimeren anders gegaan bij de Xbox demo. Aangezien alleen demo's worden gecomprimeerd is er een gerede kans dat deze problemen met de release-versie opgelost zijn.
    Heb je gelijk in. De keeper moet zonder meer verbeterd zijn als de patch rond de release datum verschijnt. Als dat lukt en als de eerder genoemde punten gefixed zijn dan denk ik dat iedereen het een spel vinden die een hoog cijfer waard is. In alle andere gevallen natuurlijk niet, dat is duidelijk.
    Vertel mij wat; ik ben zelf programmeur :)
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Mijn gedachten completely. De keuze gaat lastig worden dit jaar.
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Beide demo's (FIFA & PES) nu een aantal keer gespeeld en ik weet zeker dat ik ze allebei maar haal.
    FIFA dan maar spelen tot de release van PES + fatsoenlijke OF en daarna gewoon lekker PES ML spelen :p
     
  5. RamO

    RamO Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijf wel tevreden met PES 11 :)
     
  6. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind dat PES 2012 gewoon veel chiller speelt dan FIFA, alleen die keepers zijn idd om te huilen. :lol:
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Sluit ik me bij aan. En die ren-bug heb ik ook, maar ik neem aan dat ze dat er toch wel uit poetsen.
     
  8. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
  9. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Het laatste PES deel wat ik intensief gespeeld heb is '09. Godver wat is dat wennen. :9
     
  10. Seh

    Seh Guest

    Hier PES 6. 8) Morgen ga ik er eens voor zitten denk ik.
     
  11. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Uiteraard is er altijd iemand die daar weer een schepje bovenop moet doen. ;)

    Hebben jullie af en toe ook dat het beeld schokt?
    Verder heb ik nu twee potjes gespeeld. Bevalt allemaal goed, echter die keepers af en toe. Zonde.
     
  12. RamO

    RamO Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    PES groeit elk jaar, de spelers lopen eindelijk lekker mee, dribbelen gaat lekkerder. Het speelt gewoon allemaal lekker soepel. Tuurlijk zijn er nog veel meer verbeteringen nodig, maar ik denk dat dat gewoon een kwestie is van uitstellen om elk jaar een nieuwe game uit te brengen, geloof me, ze zijn al veel verder! maar de vraag is wanneer gaan ze nou een keer de volle game uitbrengen!? Ik betaal niet voor iets wat veel beter had kunnen zijn. I want the real deal! :)
     
  13. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Yep, heb ik ook. Ik meen dat dat ook bij een van de vorige delen was (totdat het gepatched werd).
     
  14. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Uiteindelijk laat de demo mij toch met een goed gevoel achter, ondanks dat de keepers regelmatig roet in het eten gooien met onbegrijpelijke acties, die ze, eerlijk is eerlijk, soms ook afwisselen met geniale reddingen. Helaas ligt die verhouding nogal scheef, maar daar is inmiddels voldoende over gezegd. Verder voelt het echt als een nieuw deel, zeker wanneer je alles op handmatig zet. Dat is zeker even wennen, maar het loont wel als je het enigszins onder de knie krijgt.
    De AI steekt erg goed in elkaar, zowel van je medespelers als dat van je tegenstanders. Wanneer je met je eigen CV instapt, ziet de spits van de opponent direct kans om zichzelf te lanceren en zal dan ook altijd de (loop)actie maken. Kortom, verdedigend moet je scherp blijven, want elk foutje wordt afgestraft. Pressie spelen gaat daarom ook lastig, want zeker op een hoog niveau (vanaf Prof), zijn de tegenstander je te snel af wanneer je te vroeg hapt. Het verdedigen met de schouderknop erbij werkt echter wel fijn en het is leuk om het onder de knie te krijgen, wat ook zeker goed te doen is. Ik heb nu een wedstrijdje of vijftien gespeeld denk ik en ik merk steeds meer vooruitgang.
    Maar ook je teammaten zijn niet achterlijk. Heb al verschillende momenten gehad waarbij ze echt erg slim wegliepen. In het vorige deel ergerde ik me nogal aan het feit dat ze soms echt als kippen zonder kop hun looplijn uitliepen, maar dat gebeurt nu niet meer. Zo gaf ik een hoge steekpass op een speler die buitenspel dreigde te lopen op het moment van spelen, maar vlak voor de pass liep hij eventjes twee passen breed weg in lijn met de verdedigers om vervolgens gelanceerd te worden. Daar zie je toch wel de klasse van de game.

    Ook de off the ball controle, waarbij je de looplijnen van je teamgenoten kan beïnvloeden, is echt een toevoeging. Ook dit is erg lastig, maar allerminst onmogelijk. Inmiddels ben ik er al een paar keer direct succesvol uit geweest, maar het is natuurlijk ook effectief om een gat voor een medespeler mee te creëren, zodat je niet altijd die pass op de weglopende man hoeft te geven. Dit geeft PES 2012 voor mij - en voor vele anderen, dat kan niet missen - een fikse leercurve mee, maar dat vind ik alleen maar goed. Het is ook echt noodzakelijk om rustig te bouwen aan een aanval. De tegenstanders weten de ruimtes klein te houden, waardoor je of in de kleine ruimtes goed moet kunnen tikken of snel moet kunnen counteren. Gelukkig bieden de tactische mogelijkheden in het strategiescherm voldoende uitkomst om daarop in te spelen. In deze editie zijn er zelfs een aantal kant en klaar varianten die erg goed werken, waardoor je binnen de minuut een ideale tactiek hebt, die je vervolgens nog eens naar eigen goeddunken kunt perfectioneren. Je kan direct vier tactieken klaarzetten die je tijdens de game kunt wisselen, waarbij je het pauzescherm niet hoeft te gebruiken.

    Verder zijn er nog een aantal leuke kleine toevoegingen. Zo hoor je nu ook "kloenk" nadat je op het reclamebord schiet en zie je twee coaches langs de lijn druk gebaren, wat ik erg leuk gedaan vind. De scheidsrechter blijft ook nog een heikel punt. Het blijft een beetje pietluttig soms. De voordeelregel zit er nu wel beter in (daar gaan de schoffelpraktijken nadat je een tegenstander die de bal wegschopte onderuit haalt), maar helemaal perfect is het allerminst. Voor het pass- en schietsysteem geldt hetzelfde: het is zeker beter geworden (en voor deze zaken gold dat het al goed was in mijn ogen), maar hier en daar zitten er nog wel wat kinderziektes in. Zo pass ik regelmatig naar de verkeerde man, ondanks dat ik denk dat ik goed mik. Ook de kracht van de passes verschilt nog te vaak. Vooral de ballen langs de lijn lijken regelmatig veel harder te gaan dan ik plan. Lange ballen van achteruit zijn dan gelukkig weer wat minder snel, wat ook wel lekker is met een snelle spits voorin.

    Al met al dus een goede demo. De minpunten zijn wel duidelijk en het meest voorname kritiekpunt is natuurlijk de man tussen de palen die soms uit het blindeninstituut geplukt lijkt te zijn. Verder is de game in alles een (dikke) stap vooruit ten opzichte van zijn voorganger, maar er zijn (logischerwijs) nog wel een aantal zaken die wat aandacht verdienen. Voor mij staat echter wel vast dat dit deel mij weer een flink aantal uren zal gaan vermaken.
     
  15. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien dit jaar ook maar weer eens een Footie kopen.. En dan blijft PES eigenlijk toch altijd wel de meest aantrekkelijke.

    Gisteren de FIFA demo gespeeld en dat voelde op een of andere manier niet echt lekker aan. Ook de PES demo gedownload, maar nog geen tijd gehad om te spelen.

    Hebben ze tegenwoordig het online gedeelte al een beetje op orde bij PES of is dat nog steeds zo'n drama als een paar jaar terug?
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik sluit mij wel aardig aan bij Marco82. De game is uitdagend (op de hogere moeilijkheidsgraden) en bootst voor mij het echte spelletje wat meer na. Het is idd tof dat je die reclameborden lekker hoort als je een schot hard naast schiet. Klinkt heerlijk!

    Echter de bugs maken mij toch nog wat onzeker. Ik ga er vanuit dat de renbug een demo issue is, maar de keepers zullen m.i. zwak blijven. Daar gaat geen patch verandering in brengen en dat vind ik echt zwaar klote. Konami heeft hier gewoon een kans gemist. Twee jaar zijn ze al bezig met de AI van spelers, waarom nemen ze dan de keepers niet mee? Onbegrijpelijk.

    Stel je deze game eens voor met goede keepers die echt ballen uit de kruising tikken en harde ballen klem hebben die recht op hen af komen (de betere keepers iig). Dat zou echt voor een supermooie balans zorgen. Dan moet je echt werken voor een doelpunt en heb je nog een beetje vertrouwen dat je keeper je hachje kan redden als je een foutje maakt achterin.

    Ze moeten niet te goed worden en alles eruit tikken, maar ik vind dat je net als bij de spelers echt onderscheid moet kunnen maken tussen de betere en de mindere keepers. De keepers in de demo zijn echter allemaal van een prima niveau..... in real life tenminste. In PES keepen ze nog slechter dan ik... en ik ben geen keeper ;)

    UPDATE: Nog een ding, waarom klinkt het zo tam als je nét naast schiet? Bij de uitspelende ploeg lijk je het publiek nog harder OEE te horen roepen dan wanneer je zelf net naast schiet. Zo moeilijk is dit toch niet?

    UPDATE2: Mooie screen:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
  17. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Tja die keepers blijft ff afwachten. Maar weet je ook al klemmen de die bal niet maar "duwen" ze de bal naar buiten, dat zal al een hoop schelen. Nu lijkt het gewoon of je tegen een muur aanschiet, de bal kaats zo weer terug.

    Maar het is echt zonde. Denk dat ze anders wel een hoop ouwe pessers terug hadden gewonnen.

    Ik bedoel het is nu niet meer ik kies voor FIFA want pes zuigt. Of ik kies voor pes want FIFA is balhaar. Je hebt nu gewoon 2 sterke footys en het is nu gewoon puur wat je het lekkerst en leukst vind om te spelen.
     
  18. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    ben er erg blij mee, het is gewoon weer PES zoals PES bedoeld is. Waar ik minder blij mee ben zijn die tweak-opties. Ik vind het ok dat je de gamespeed kunt aanpassen, maar die assistance toestanden vind ik onrust oproepen.

    Wat is nu ideaal voor de die-hard PES speler?

    Pass-assistance: helemaal off en switchingplayer: semi-auto?

    En wat betreft die player assistance? Klopt het nou dat dat geldt voor computergestuurde medespelers en geen zak te maken heeft met je eigen speler?
     
  19. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2

    Ja ik ben het zeker met jullie eens. Het zou juist leuk zijn als de keepers bijna alles zouden pakken en alleen als je echt een heel goed schot of goede aanval uitvoert kan scoren. Dat zou het euforische gevoel alleen maar vergroten als je dan echt scoort.

    Het is als je er over nadenkt inderdaad best onbegrijpelijk dat de AI van alles spelers op het veld goed tot uitstekend is en die van de keeper matig. Het geeft een wat onzeker gevoel tijdens het spelen. Maar ik koop deze game 100% geen twijfel mogelijk. De laatste jaren heb ik beide footies gekocht en bleef ik eigenlijk altijd bij Fifa hangen voor het online gedeelte want daar spendeer ik het meeste tijd aan. Lekker online ranked matches. Afgelopen editie heb ik pas weer opgepakt en werd aangenaam verrast door hoe goed e.e.a. inmiddels liep dus ik ben weer helemaal in to pes. Ik hoop echt dat voor 2012 meteen vanaf het begin alles perfect werkt!!!

    Ik las overigens een paar pagina's terug iets over kelders... dat was treurig.

    100% eens.

    Ik snap wel een beetje wat je zegt, maar wie is de die-hard pesser dan? Je zal zelf moeten bepalen wat werkt voor jou. Ik heb er nooit iets in gewijzigd vanaf ISS superstar deluxe (toen had je de keuze ook niet btw). Alleen cursor switch op semi.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
  20. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft heerlijk die aannames hier.

    Wie zegt dat de keepers toch niet verbeterd gaan worden? Als je PES 2011 in de gaten hebt gehouden had je gemerkt dat er toch een aantal patches na release zijn uitgekomen die zeker een aantal zaken verbeterd hebben.

    Ook de aanname dat Konami niet aan de UK eisen van Microsoft kon voldoen zodat de eerste demo niet kon uitkomen is erg voorbarig.
    Ik hoor ook verhalen dat Microsoft de demo niet meer wou uitbrengen omdat de PC versie eerder gelekt was waardoor de 360 versie niet meer als eerste zou zijn. In dat geval zou het aan de kansloze policy van MS liggen en niet aan Konami.

    Laten we nou maar even de release afwachten voordat we verder uitwijden over alle doemscenario's omtrent de keepers. Voor zover we nu weten heeft Konami beterschap belooft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina