[XOne] Fifa 12 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Luukiee09, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Pagina terug staan de rankings in een downloadlinkje van alle bpl spelers. Maar idd de ranking in fut kan altijd iets afwijken hè.

2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    I know maar gaat A of ze lekker spelen maar B ook wat hun stats zijn. Heb beide in 11 IF gehad en vroeg me af hoe hun stats nu waren dan zullenz e ongeveer gelijk spelen als de vorig jaar IFs.

3. YamaPI

YamaPI Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op die fiets :thumbs:

Weet de rankings niet btw :):

4. Spartacusss NL

Spartacusss NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. CRonaldo7

CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    2
    Zo eindelijk ff Fifa 12 kunnen doen en tja het is wel heel veel oefenen dat is zeker maar hij is wel een verbetering van Fifa 11. Met Fifa 11 had ik op het begin ook moeite, maar dat komt allemaal vanzelf wel.

6. LuckyLuciano

LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

Leuk Bevonden:
    30
    Nu ongeveer 15 potjes demo gespeeld. Speel eerst maar op professional, maar heb het nog lang niet onder de knie, dit weekend maar ff veel spelen dan!

7. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik speel de demo niet meer. Erger me kapot aan die potjes van 3 minuten.... Kan helemaal niet lekker in de flow komen daardoor. Dat doet pes met hun 10 minuten toch een stuk beter. Nee ik wacht wel op de fullversion.

8. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jij heb overal moeite mee!

9. Se7eN

Se7eN Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Speel de demo alleen maar 1vs1 want tegen de CPU is saai, elke keer 60% procent en ze hebben elk trucje al door.

Vind dat de game absoluut is vooruitgegaan, de manier van scoren is sterk verbeterd. Bij Fifa 11 kon je alleen scoren als je in de magische lijn liep en ben met RB de hoek opzocht. De tweede manier was een voorzet richting tweede paal die 9 van de 10 keer het doel inging. Nu kan je ook scoren van een meter of 25 door een droogschot of een spits krijgt de bal aan de buitenkant en crossed de bal richting tweede paal waardoor de keeper verkeerd staat. Zoveel meer opties om een aanval op te richten. Het tactical defending is een goede toevoeging, de echte goede spelers zullen nu nog meer het verschil maken, met fifa 11 hield het volgende verdedigen in, LT ingedrukt houden en de A button kapot bashen. Waardoor je wedstrijden had dat je er niet doorheen kwam, als je nu gaan concentreren op verdedigen dan kan je uitgroeien tot een goede speler. Impact enigne vind ik wel aardig maar het levert ook vaak rare situaties op, hopen dat de eindversie geen bugs heeft en dat spelers zonder reden enkele keren ronddraaien.

10. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Gisteren die demo ook zo'n beetje de hele dag gespeeld, met Arsenal tegen verschillende tegenstanders...

Qua gameplay bevalt hij erg goed, maar er zijn wel degelijk zaken die me storen....

- De paal. Hij is weer magnetisch geworden, want er gaan echt belachelijk veel ballen op de paal/laat. Ja, mooi geluidje, ja 'oeoeoeoe' gevoel, maar na 300x heb je het wel gezien...

- Het passen is erg wisselvallig en dus komt het voor dat je op cruciale momenten gewoon compleet de verkeerde speler aanspeelt. Dat kan soms gebeuren natuurlijk in een game van een teamsport, maar het is dit jaar wel wat erger dan voorgaande jaren heb ik het gevoel.

- De dieptepass is verdomd verneukt. Je hebt de bal, je ziet een ander mannetje wegsprinten met een verdediger dicht in zijn kielzoog maar die in principe langzamer zou moeten zijn, met een GIGANTISCHE vrije ruimte voor hem, dus je geeft de dieptepass...

In principe zou je die bal dan zou 'diep' mogelijk geven zodat je aanvaller die verdediger verder van zich af kan schudden en er geen kans op onderschepping is, maar hier geef je die dieptepass verdomd dicht op hem, waardoor 9 van de 10x die bal nog onderschept kan worden :F:
    Hoge dieptepassen werken ook niet best meer (zelfde probleem)

Vroeger kon je flink wat diepte/kracht etc met zo'n bal meegeven door de knop gewoon wat langer in te drukken, maar dat gaat hier toch minder lekker helaas.

- Keepers vind ik iets minder goed dan voorgaande jaren. Teveel meegemaakt dat ze een redding gewoon weer recht voor de voeten van de tegenstander punchen, ipv opzij/over.

Neemt niet weg dat ik het een goede game vind, maar dat vind ik zo'n beetje de minpuntjes die ik tot nog toe tegenkwam, naast de minpuntjes die er waren over de idioot korte replays waardoor je vaak de vooractie niet kunt zien, en waarschijnlijk weer een gelimiteerd aantal saves/uploads mogelijk...(!)

Oh, en op de een of andere manier lijkt Van Persie QUA UITERLIJK veel minder goed dan in FIFA11. Heel vreemd.

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Haha, in (minimaal) 30 potjes nog geen één keer de paal geraakt. Wel één keer de lat met een afstandsschot.

Het passingsysteem is m.i. niet zo wisselvallig als vorig jaar. Op assisted had ik vorig jaar vaker dat ballen naar hele andere spelers werden verstuurd. Één tip die ik ieder jaar weer geef: speel niet met alles op assisted, speel op semi en als je beter wordt zelfs op manual. Ik heb de demo ook op semi geprobeerd en het loopt gewoon weer lekker. Soms foute passes, langs de man ofzo, maar dan weet je iig dat het aan jezelf ligt ;).

Dieptepasses zijn inderdaad minder geworden, lijken ook flink scripted want ze gaan best onnatuurlijk. Hopelijk wordt daar nog iets aan gedaan, want de demo is natuurlijk pas van de E3 hè.

Keepers heb ik zelf nog geen last van gehad, wel dat een snelle verdediging enorm moeilijk te passeren is. Snelheid is, zoals ik vaak al zei, veel belangrijker geworden, want hiermee win je nu meer duels dan met strength. Ibrahimovic vind ik dus ook minder spelen dan een Pato, terwijl Ibra vorig jaar een overpowerede baas was.

Ik heb zelf nog wel één minpunt, namelijk dat het gehele spel m.i. te snel en te schokkerig verloopt. Het loopt totaal niet soepel op momenten en dat is jammer. Daarnaast lijkt alles veel sneller te gaan in de duels en gaat alles via de kluts. Het lijkt wel: Ben jij koning kluts, heb jij gewonnen.

12. nielzqqq

nielzqqq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij is het ook opgevallen met die steekpass, dat als bijv snelle spelers als messi weglopen uit de buitenspelval lijn en je de steekpass geeft, je alsnog vaak niet los ben van de verdediger! Misschien heeft dit te maken met auto/semi/manual instelling?

Op welke controllersettings manual/semi/auto spelen jullie en waarom?

13. nielzqqq

nielzqqq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn jou settings per soort? pass steekpass schoten etc? Ik heb meerdere keren geprobeerd manual of semi te spelen, wat jij zegt inderdaad, dan merk ik dat het mijn spel niet ten goede komt, maar dat zal dan een kwestie van wennen zijn, waar je uiteindelijk beter van wordt wat jij zegt?

Mij valt op als ik schoten van auto naar semi zet, ik heeeel vaak de paal raak trouwens :p

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Auto Switching: Airs Balls
    Auto Switching Move Assistance: Low
    Passing Power Assistance: Off
    Pass Assistance: Semi
    Through Pass Assistance: Manual
    Shot Assistance: Semi
    Cross Assistance: Manual
    Lob Pass Assistance: Manual
    Save Assistance: Assisted
    Analog Sprint: On

Dit zijn mijn settings in FIFA, ik zal ook even uitleggen waarom.

Auto Switching op Airs Balls omdat ik het automatisch wisselen van spelers een enorm kutte functie vind. Hij wisselt van speler op momenten dat je het niet wilt, wat enorm irritant is en waardoor je je vaker genaaid voelt door het spel dan door je eigen keuze. Als je het op Air Balls zet, wordt je speler alleen geswitched bij hoge ballen, dus bij voorzetten of corners. Dit is wél handig ;).

Auto Switching Move Assistance op Low omdat ik anti auto-switch ben. Lees hierboven.

Passing Power Assistance op Off omdat je anders weer geholpen wordt met de passing, wat zal resulteren in een boel passes die níét zo bedoeld waren. Dan probeer je de bal met de spits kort terug te leggen naar de 'zestienmeter' zodat iemand kan uithalen, wordt de bal ineens kei hard terug gepasst. Nee, niet handig, haha.

Pass Assistance op Semi omdat je bij Assisted weer de controle weggeeft aan het spel, in plaats van zelf de controle over de passes te houden. Als ik weer beter wordt in FIFA12 schakel ik over op Manual, maar op het begin houd ik het toch maar even bij Semi. De passes zullen lekkerder zijn, en van jou (dus níét van het spel).

Through Pass Assistance op Manual , want ja, wat is er nou lekkerder dan een geheel eigen steekpass perfect binnendoor te geven. Dat geeft gewoon een heerlijk gevoel. Ik hoef die standaard, assisted steekballen niet. In FIFA11 waren deze altijd zo scripted als hell, altijd hetzelfde. Op Manual kan je zelf de gaten zoeken en doorheen geven, heerlijk! _O_

Shot Assistance op Semi omdat je op Assisted steeds op dezelfde manier scoort, dit wordt gewoon saai en irritant. Als je op de hoek van de zestien staat, wéét je gewoon dat je hem in de lange hoek kon krullen bij FIFA11. Op Semi kan je zelf kiezen, en zo hóórt het!

Cross Assistance op Manual omdat niets irritanter is dan na een mooie aanval de voorzet verneukt te zien worden door het spel. Je komt prachtig op via de flanken en ziet twee spelers in komen lopen. Één loopt gedekt door een verdediger naar de eerste paal, en één blijft er vrij rond de zestien staan. Als je dan ziet dat jouw voorzet automatisch richting de eerste paal gaat, ipv naar de vrije speler. Dan word ik gek. Met Manual kan je precies richten waar je de bal wilt hebben. Bij de eerste paal, bij de tweede paal, op de zestien. In FIFA12 heb ik al gemerkt dat de voorzetjes werkelijk waar heerlijk zijn op manual! _O_

Lob Pass Assistance op Manual voor dezelfde redenen als Cross Assistance en Through Pass Assistance.

Save Assistance op Assisted, omdat het kan. Ik speel toch nooit als keeper.

Analog Sprint op On omdat het realistisch is. Dan kan je langzaam rennen, maar ook vol rennen. Dan is het niet dat je meteen voluit begint te sprinten als je dat niet wilt. Als je op een verdediger afloopt, wil je niet dat je de bal verliest omdat je op volle snelheid bent (met Analog Sprint op Off begin je meteen te sprinten), maar dat je er rustig op af gaat (maar wél met tempo). Het is gewoon een klein detail, leuk en zeer handig.

:)

15. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ga is jouw instellingen uitproberen!

Hoe spelen mensen trouwens met druk zetten qua knoppen?

Bij mij is het nu:

A: Contain
    B: Push/Pull gebeuren
    X: Sliding tackle
    RB: Teammate Contain

Alleen vind ik het echt nog niet relax om tijdens een Contain naar de RB button te reiken op een of andere manier. Ben echt nog zoekende naar de goede instelling die goed in je hand ligt.

16. Niema94

Niema94 Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Paar potjes gespeeld maar dat verdedigen krijg ik maar niet onder de knie, ik overweeg miss om terug te gaan op de oude manier maar dan zul je weer zien dat je die Online niet kan gebruiken ofzo iets ( zelfde geval als Harde passes hulp bij Fifa 11 ).

De Ratings vind ik echt niet meer normaal man.

Gaël Clichy die gewoon echt een DRAMATISCH seizoen meemaakt en dan nog zelfs Sneller word en verdedigend sterker word.

Micah Richards één van de Snelste en Sterkste Rechtsbacks in Engeland gaat gewoon een 1 punt omlaag ( was naar mijn mening al underrated ) terwijl hij vorig jaar altijd een vaste kracht was bij City.

En dan heb je nog Fabregas die vorig seizoen met zn kop alleen maar bij Barca zat en onder zijn Niveau presteerde en die geven ze gewoon effe 89..

Iniesta 92, Villa 91 en dan heb je nog een Sanchez die maar een paar wedstrijden voor Barca heeft gespeeld en gelijk 87 krijgt. Naar mijn mening echt Belachelijk..
    Die 95 Rating die Messi heeft gekregen vrees ik totaal niet voor want hem duw je zelfs met Ron Vlaar van de Bal

Doe effe serieus man.. Barca is goed dat weten we. Maar overdrijven is ook een Factor. Hopelijk worden de Ratings nog gewijzigd maar daar ga ik niet van uit.

EDIT: Er zitten inderdaad nog wat rare dingetjes in zoals hier: http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/93495971 ;)

Laatst bewerkt: 17 sep 2011
  17. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook wel last van dat schokkerige. Ga gewoon door met FIFA 11 totdat 12 uitkomt, want van de demo beleef ik niet veel plezier. De FIFA 11 demo had ik echt doodgespeeld, maar dat gaat hem dit jaar niet worden..

18. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet Affelay 84 nog. Duidelijk dat de makers ook behoorlijk fan van Barcelona zijn.

19. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Volgens mij heb jij dan een andere FIFA11 gespeeld dan ik, want ik scoorde in FIFA 11 ook al zeer regelmatig met afstandschoten, lobjes, mooie combinaties, etc etc....

20. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens dr valt niets te analyseren.. Je voelt het of je voelt het niet, die recensietjes lezen heeft bar weinig zin voor de leden hier..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina