Vooraf: ik weet niet of ik mijn vraag al gesteld is en of hij in het juiste (sub)forum is geplaatst, maar dit leek me de meest geschikte.
Inleiding
Ik heb een probleem met EA spellen online spelen en ik hoop hier het antwoord te kunnen vinden. Ik heb namelijk niet echt het idee dat de EA supportchat mods erg veel over hun producten weten.
Het probleem
Sinds half augustus 2011 heb ik problemen met het maken van verbinding met de EA-servers. Tot dat moment heb ik altijd (probleemloos) online EA-spellen zoals Bad Company 2 en Medal of Honor kunnen spelen. Tot op een dag bij het spel Bad Company 2 voor het eerst de error "failed to connect to EA online" in beeld kwam. Na wat onderzoek bleek dat ik geen enkel spel van EA meer online kon spelen.
Reeds geprobeerde, onsuccesvolle oplossingen
Na wat onderzoek op het internet en supportchats met EA-mods, heb ik een aantal oplossingen uitgeprobeerd, waarvan de meest effectieve de 'tijd reset' leek. Bij aanpassing van de datum naar 15 november 2005 en vervolgens opnieuw in te loggen, is het in ongeveer 25% procent van de gevallen mogelijk weer online te spelen (totdat ik de xbox uitzet). Andere oplossingen, zoals het resetten van de router of installeren op HDD werkten ook niet.
De vraag
Mijn vraag is of er op dit forum meer mensen zijn die dit probleem hebben, en - nog belangrijker - of er mensen zijn die weten hoe dit probleem kan worden opgelost. Ik word er namelijk op zijn zachtst gezegd krankjorem van, omdat ik sterk het vermoeden heb dat het niet aan mijn internet(verbinding) ligt, maar aan EA.
Nog enkele informatie
Hier nog wat aanvullende informatie die mogelijk van belang is:
- Mijn NAT-type is open.
- Mijn EA-account is correct gelinkt aan mijn gamertag.
- Het leeftijd-probleem lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien ik ouder ben dan 18 en mijn geboortedatum correct heb ingevuld.
- Niet-EA spellen (Call of Duty, Gears of War, Guitar Hero, etc.) kan ik probleemsloos online spelen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen! *)
Laatst bewerkt: 18 sep 2011