Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Of dat het nuttig is moet je zelf uitmaken :+. In CPU intensieve dingen maakt het een verschil, hoe groot het verschil is hangt af van hoever je hem oc'ed. In de meeste games (buiten in RTS'en over het algemeen) maakt het geen zak uit. Vergelijk de 2500 met de 2600 eens om een idee te hebben van wat voor verschil een klein overclock zou maken.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voorlopig nog snel zat.
    Als je net even dat extra beetje uit je CPU wilt proppen, verstand van zaken hebt en een goede koeler kan je best een beetje gaan overclocken.

Wat Pegas verder zegt.

3. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik ben ook nog niet bezig geweest met het overclocken van mijn 2500k, ik zie het nut er niet echt van in op dit moment. Misschien dat het een paar FPS kan schelen in BF3 (jaja, geloof ik het zelf? :+), maar voor nu heb ik er eigenlijk nog geen zin in. Op dit moment is het alleen voor benchmarks leuk, maar daar hecht ik persoonlijk weinig waarde aan!

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Het is ook wel leuk om gewoon mee te klooien, zolang je weet wat je doet en jezelf goed in leest kan er vrij weinig fout gaan.

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wil er 4gb RAM bijgooien.
    Nu weet ik niet helemaal zeker wat met wat compatable is.

Dit zit er nu in
    [​IMG] [​IMG]

Kan ik dit bestellen en werkt 't dan gewoon naar behoren?

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Qua snelheid en latency zijn ze (vrij) identiek, sowieso past de snelste zich aan aan de traagste (als je bios instelling op auto ingesteld zijn). Enigste probleem dat er kan optreden is dat de kaartjes van verschillende merken niet samen werken omdat het sommige moederborden kieskeurig kunnen zijn. Tegenwoordig komt het zelden voor dat, maar wil je zekerheid dan kan je best een zo'n identiek mogelijk setje (merk, snelheid, latency,...) aanschaffen.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    HEb een Asus P7P55D moederbord.
    Ik geloof dat ik 'A-merk' geheugen heb nu. Hebben ze er bij de lokale hardware store ingezet toen ik m'n pc liet bouwen alleen dan ben ik een twintig euro duurder uit als ik het zelfde merk weer bij hun koop8)
    + het is zo'n crap merk dat de pricewatch van Tweakers 't niet eens herkent8)

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  10. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ik heb nu 1 HD 5830, is het ook mogelijk om daar een tweede bij te stoppen als ik maar 1 pci-e slot heb?
    En wat voor een voeding zal ik daar voor nodig hebben? (heb nu een 450 watt voeding)
    Ik denk dat ie waarschijnlijk toch niet gaat passen, maar ik ben gewoon benieuwd.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar zou je die tweede instoppen dan8)

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Waar zou je die tweede dan willen insteken? :+

Antwoord is dus nee voor alle duidelijkheid en ik weet niet exact hoeveel de 5830 verbruikt maar ik schat dat je voor zo'n 2 kaarten wel zeker een voeding van minstens 600W nodig zou hebben.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Deze maar besteld. Als het samenwerkt heb ik 12gb. Zo niet, dan heb ik alsnog 8gb in 2 slots:)

Na lang wikken en wegen ga ik uiteindelijk toch maar voor de HD6950 2gb Dirt 3 edition ipv de GTX560. Dan na een jaartje als ie aan het verouderen is zal je wel voor rond de 150 een tweede erin kunnen zetten en dan heb je nog steeds een bad ass setup.

Laatst bewerkt: 26 sep 2011
  14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Zou eerlijk gezegd niet weten waarom het niet zou werken. Timing's, frequentie, etc zijn allemaal gelijk

15. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Thuis sinds het overlijden van onze inmiddels 7 jaar oude desktop PC sinds een tijdje aan het orienteren voor nieuwe desktop. Mijn vader gebruikt de PC voornamelijk (buiten het reguliere e-mail en internetgebruik) voor videobewerking met Pinnacle. Sinds de aanschaf van een HD camera is een bijpassende videokaart een must.

Na her en der wat rondgekeken te hebben is het volgende systeem een mogelijkheid, wat is jullie oordeel? Belangrijk zijn dus de processor en een degelijke videokaart.

PC Recom i5
    Asus P8P67 LE B3
    Fire-wire 1394 on-board
    Geluidskaart on-board
    Netwerkkaart on-board
    2X usb 3.0 en 6X usb 2.0 poort + e-sata on-board

Intel Pentium i5-2310 2.9Ghz 1333mhz 6.0mb
    DDR3 8GB werk geheugen (2 X 4 GB)
    WD 2TB Harddisk
    DVD Brander
    Voeding 600 Watt
    Cardreader
    Asus Geforce GTS450 1GB DDR5

Prijs is 599 euro. Ons eigenlijke budget was 500 euro, maar dat blijkt niet haalbaar met de eisen die we hebben.

Het is een PC die is samengesteld door een computerzaak, en wat aanpassingen zijn mogelijk maar niet echt noodzakelijk. Ik vond zelf de harde schijf en het werkgeheugen wat aan de hoge kant, maar daar in verminderen scheelt slechts enkele tientjes.

Laatst bewerkt: 29 sep 2011
  16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Een vraag namens mijn vriendin.

Mijn vriendin die wil graag een kleine mini laptop, alleen ik heb geen idee of die dingen wel goed zijn en als je er eentje wilt, wat je daar voor eentje nodig bent. Nu zie ik verscheidene staan maar wat zijn jullie ervaringen? Merk, specs?

Het gaat haar er om dat ze enkel word en internetten kan. En het liefst dat ook voor de aankomende paar jaar vol kunnen houden.

17. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haal een laptop die 13" of groter is. Daar onder worden het kutdingen ;)

18. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Wat zijn jou ervaringen ermee dan?

19. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigen laptops, die ik heb of gehad:
    - Acer aspire one (gehad) hij is gewoon te klein om op te werken. Youtube had ie soms zelfs moeite mee.
    - Asus n53 nogwat ( had ik ) Laptop 1,5 jaar in gebruik gehad. Toen overgestapt op apple. Deze naar beneden.
    - Apple macbook pro 13" ( heb ik ) neem ik mee naar school, licht en fijn!
    - Apple macbook pro 17" ( heb ik ) lekker voor thuis, gewoon een redelijke krachtpatser.
    Mijn advies: zoek gewoon naar een redelijk goedekope 13 inch laptop.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben ik het wel heel erg mee eens maar dan zit je wel tegen een prijskaartje van ~500/600 te kijken voor een beetje fatsoenlijke 13/14 inch.
    En ik neem beetje aan dat het de bedoeling was een mini laptop van rond de 200 te nemen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina