Powersliden - Ethische kwestie

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door WouteR, 4 jun 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    De laatste tijd wordt er nogal geziekt op het powersliden, vooral door een aantal bezoekers van PlanetMGP. Het zou tegen alle regels van het racen in gaan, althans, de regels als in "van buiten naar binnen naar buiten blabla". Powersliden is een gecontroleerde slip die je in het echt bijna niet uit zal kunnen voeren zonder op je smoel te gaan. Met de Sims hoog is het al een stuk moeilijker maargoed.

    Het is vreemd dat dat gezeur nu pas echt op komt nu MGP 2 uit is en Powersliden door Climax (ontwikkelaar) echt wordt erkend en beter ondersteund.

    Ik vraag me af wat jullie hier precies van vinden :)
     
  2. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind dat men lekker moet racen en niet zo moeilijk moet doen, het is geen supersimulatie ofzo. Maar goed, zo vaak gebruik ik powersliden niet in MGP, eigenlijk nooit, en het maakt me niet eens zo veel uit.
     
  3. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij betreft zouden ze powersliden helemaal uit het spel weg moeten laten, aangezien ik het erg onrealistisch over vindt komen... alhoewel computer spellen per definitie onrealistisch zijn.

    Je kunt er uiteraard voor kiezen om het niet te doen, maar dan kun je die snelle tijden en de kans om een race te winnen wel vergeten.

    Ik denk dat er nu bij deel twee meer over wordt gepraat omdat je nu, in tegenstelling met deel 1, niet meer omheen kan. Het powersliden is tevens een stuk makkelijker geworden waardoor je het steeds vaker gebruikt.

    Eigenlijk zou het niet moeten kunnen... met 300 kilometer per uur door een bocht heen gaan, maar het zit er nu eenmaal in, dus probeer ik het zo goed mogelijk te gebruiken. :p
     
  4. Ik vind dat men lekker moet racen en niet zo moeilijk moet doen, het is geen supersimulatie ofzo. Maar goed, zo vaak gebruik ik powersliden niet in MGP, eigenlijk nooit, en het maakt me niet eens zo veel uit.

    helemaal mee eens, gerbo
     
  5. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    ik wist niet dat door powerslide harder kan gaan ik dacht eerst langzamer, en dat het alleen goed was voor de punten
     
  6. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik het wel vaak. het is niet makkelijker geworden, alleen voor de NSR 500.

    Bij de 4-stroke kan je echt moeilijk een slide maken hor. moet je een snelle maken.

    Mijn tijden gaan er wel van omhoog.

    Als je een stukje afsnijd dan vlieg je normaal ook niet gelijk over de kop terwijl je maar 5 km/u gaat. Das ook niet realistisch. Oke ik snap wel dat het tegen afsnijders is. maar om nou gelijk over de kop te gaan.
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Mwah, het is niet bijster realistisch. In het echt wordt het zeker ook gebruikt (o.a. regelmatig door Rossi), maar in het spel doe je het nu eenmaal veel meer en zijn de tijden echt totaal anders als de realiteit.

    Het geeft het spel echter wel veel meer diepgang. Een n00b zal het zeker niet zomaar onder de knie hebben, moet eerst leren hand-schakelen om optimale resultaten te kunnen halen. Daarna zijn lijnen leren rijden, en als hij die snapt dan opnieuw lijnen leren rijden met Powerslide :)

    Tja, van mij had het er ook totaal uitgemogen, maar toch het geeft het spel een extra dimensie. Het is niet gelijk voor iedereen weggelegd, en dat is met meerdere onderdelen van dit spel.
     
  8. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe vaak powersliden jullie eigenlij? ik doe het bijna bij elke 90 graden bocht (je weet wel die indicator)
     
  9. crashing biggel

    crashing biggel www.racing-clan.com

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    he motor freaks , kijkenjullie wel eens naar het echte werk op tv ????
    dan zie je namelijk dat bepaalde bochten heeellll vaak genomen worden met een powerslide , sterker nog ik ben een amateur racer (ja op een echte motor bedoel ik dan ) en ik heb ook regelmatig een achterwiel wat mij voorbij wil komen .
    ik vind dat het powersliden in MGP 2 beter geworden is dan in 1 ivm meer realisme ,bij 1 kon ik altijd powersliden en in 2 dus niet want dan ga ik onderuit , dus mijn (persoonlijke) menig is dat MGP2 veel echter is als 1 .ook de circuits zijn veel beter .pak bv assen en de laatste chiqane voor de start (gt bocht) die ligt er nu exact zo bij als in het echt . ook de veenslang,bult,duikersloot mandeveen(zijn een paar bochten in assen) zijn realistischer geworden ,en het circuit is in MGP2 aangepast aan de laatste verandering zoals die op het circuit ook is .
    ben erg blij met MGP2 ,maar helaas moet ik opnieuw leren rijden
     
  10. kingarthur

    kingarthur Ownage

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het powersliden wel leuk, want als je dat niet had ging je veel trager door de bochten en werd het race-element een beetje weggehaald. Nu kun je lekker hard en dan maakt het mij niet zo heel veel uit of het realistisch is. Ik vind het een mooie tussenweg.
     
  11. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ervaringen met het verslechterde moto gp 2, maar in deel 1 is het alleen hinderlijk omdat je snelheid verliest en je moeilijker, maar wel scherper stuurt.
     
  12. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb het al zo vaak geprobeerd maar dat lukt me echt niet, flikker elke keer
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    :confused: je hebt hem niet, maar vind hem wel verslechterd? RAAR! Het spel is juist op zo'n beetje elk front verbeterd.

    En het powersliden in deel 1 win je zeker wel tijd mee. Je verliest juist minder snelheid, omdat je iets minder hoeft te remmen en je scherper door de bocht heengaat kom je er ook weer sneller uit. De gemiddelde snelheid in de bocht ligt juist hoger,door het powersliden.

    Ben toch benieuwd naar je redenatie waarom 2 slechter is?
     
  14. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, rare redenatie, maar smaken verschillen. In real life Powersliden ze ook, het is een mooie techiek mits goed uitgevoerd, om lekker door een bocht te rammen!!!

    Je hebt altijd lui die aan het zeiken zijn, dan noemen ze het maar weer een cheat!!! Links laten liggen die lui is het advies!!
     
  15. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    lol, ik had gehoord dat je powerslided als je twee keer op a drukt, maar zo snel kwam ik niet door die bochten.
     
  16. p1m

    p1m Guest

    ik wacht nog op 2 maar bij 1 deed ik het vak vanzelf ik had er voor plezier en profijt van maar ging ook vaak op me bek als iemand me maar dan ook zachtsjes aan tikte
     
  17. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het nadeel er mee, vooral tijdens de start, je moet dan een gok nemen, of powersliden of echt rustig aan doen.

    Meestal doe ik zelf gewoon mijn ding en powerslide ik. MAar het ligt er ook maar net aan hoe de eerste bocht ervoor staat, als ik echt in het midden van het peleton zit dan ga ik niet powersliden.

    Ik ben het met je eens, Het is gewoon een techniek die bij het spel is toegevoegd. Als je het doet heb je er profijt van, als je het niet doen, jammer dan.

    Net zoiets als een bike setup. als je er geen gebruik van maakt dan heb je op sommige banen wel de goeie setup, maar op de meeste niet. (Alleen dit is dan weer wel realistisch)

    Het is ook niet realistisch als je op je bek gaat en dan een paar seconden later weer op de weg staat. daar gaan ze ook niet over zijken. Dan meoten ze echt een motorsimulatie kopen, met damage ofzoiets. Zelf trek ik me er trouwens niets van aan als ze wat zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2003
  18. kingarthur

    kingarthur Ownage

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Als ze het realistisch willen hebben moet je rider ook dood kunnen gaan. CRASH. You broke your leg, you can't play this game until next year.
     
  19. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Als dat zo zou zijn, zou me xbox in de eerste weken wel 1000 jaar ouder kunnen worden......

    Na elke val, de klok een jaar vooruit zetten:+
     
  20. ReApHeR

    ReApHeR Graveyard Squad

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja wat zal ik zeggen de powerslide die er nu inzit is totaal onrealistisch. Ja ok in het echt doen ze het ook maar a) het kost je je banden en b) zo fucking ver powersliden doen ze niet hoor :D

    Maar ook al heb ik er een tiefes hekel aan het zit in het spel. Het is een feature dus gewoon gebruiken. Niet zeiken dat het een cheat is.

    Wat ik wel gaar vindt is dat het eigenlijk alleen goed gaat met de NSR en met de andere is het wel heel erg moeilijk om knap te doen. Dit hadden de makers in mijn ogen wel eventjes beter kunnen doen :confused:
     

Deel Deze Pagina