[XOne] mac adres van de ethernetkaart

Discussie in 'Games' gestart door kanuter, 14 mei 2002.

1. kanuter

kanuter Iz it cuz I iz black

Leuk Bevonden:
    0
    om van mijn provider een ip adres toegewezen te krijgen moet ik een mac adres van de ethernetkaart van mijn xbox doorgeven... Weet iemand waar ik deze kan vinden? ik zou het graag willen weten in verband met xbox live! als dat online gaat.

of is het verstandiger om gewoon een tweede ethernetkaart voor mijn pc te kopen en dan zo mijn xbox op het internet te gooien, dan hoef ik namelijk niet dat mac adres te hebben.

edit: sorry ik had dit even bij online/lan moeten zetten...
    edit: dank je wel martijn!!

Laatst bewerkt: 14 mei 2002
  2. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    --> online/lan

3. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    die tweede optie lijkt me het makkelijkst. Ik zou namelijk niet weten hoe je het mac adres te weten kan komen :\

4. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je xbox heeft geen IP adres nodig en kan er dus ook niet mee werken, dus of een HUB nemen of een 2e netwerkkaart

5. kanuter

kanuter Iz it cuz I iz black

Leuk Bevonden:
    0
    via wat voor protocol communiceerd ie dan??

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Om NU online te gamen via Gamespy heb je geen extra ip adres nodig van je provider. Hoe dat straks is met het online gebeuren van MS weet ik niet. Ik zou dat even afwachten.
    De Xbox wordt aangestuurd door en via je PC, de Xbox zit nu dus niet rechtstreeks op internet aangesloten. Daarom heb je van je provider nu geen ectra adres nodig.

7. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik bedoelde dat je geen ip adres van je provider nodig hebt, hij gebruikt een intern ip adres (van je pc naar je xbox), dit ip adres is dacht ik: 255.255.255.xxx zoiets. Ik dacht dat de xbox het ipx protocol gebruikte. Dit is veel sneller dan tcp/ip dat meestal gebruikt word.

Deel Deze Pagina