1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    ik hou helemaal niet van moeilijke games, maar zoals modder en gakkie het zeggen, dankzij de lovende woorden heb ik hem maar gehaald.

    Het is een game waar je je aandacht bij moet houden,.. ben benieuwd hoe lang ik hem volhoud... Demons souls was ik na 2 uurtjes wel klaar mee :emo:
     
  2. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Na amper 2 uur al opgeven verder te spelen? Dat is wel snel ... :):

    Ik hoop dat je Dark Souls wat veel meer tijd geeft ... en vraag gerust hints/tips/raad hier op 't forum of elders ;) ... .
     
  3. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    dat was ik ook wel van plan.... waarom ik bij deze wel het gevoel heb door te gaan, snap ik ook niet helemaal.

    Maar thanks voor de aanmoediging :thumbs::cool:
     
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ben nu ook in Anor Lando aangekomen, mooiste stuk tot nu toe. Game wordt alleen maar toffer, tot nu toe vond ik alleen swamps echt vervelend om te doorlopen maar heb dan ook de lange route genomen en via short-cut is het lang niet zo lastig heb ik al gemerkt.

    Dat geluid heb ik ook gehoord, zo'n luid snurk geluid maar geen idee wat het was. Heb nog rondgekeken maar heb niemand gevonden die lag te slapen.
     
  5. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    IK weet zeker dat het die grote vogel niet was. En als je de area verlaat, en daarna terugkomt is het geluid van het gesnurk weg
     
  6. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap niet waarom niet iedereen hier als een gek opspringt zoals met GEoW3 of Dragon Age 2 (lol), dit spel is zo fucking goed. GOTY voor mij.
     
  7. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0

    De vraag is eerder of de game jullie eens kans geeft :)
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Jongens, nu hebben jullie het echt gedaan! Zelfs Gakkie is nu overtuigd! Ik vind dat wij hem moeten verplichten zijn worstelingen hier op het forum te posten. Goed voor de comical value en de read count in deze topic. :9

    Skyrim is geen dungeon crawler, Dark Souls wel. Het zijn allebei RPGs, gepresenteerd in een heel andere stijl (high fantasy vs dark gothic fantasy), maar DS bevindt zich in een heel andere sub-categorie. Ik vind ook dat fans van RPG games gewoon hun zegeningen moeten tellen en voor beide titels moeten gaan, zolang je de moeilijkheidsgraad van DS als een uitdaging kunt zien. DS is een top titel en van Skyrim verwacht ik ook veel.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    misschien ben ik wel slecht hoor, maar heb toch wel moeite. Ben niet eens heel ver. Verste wat ik kwam was de minotaurus. Probleem is dat ik steeds een moment heb waarop ik bijvoorbeeld gestunned wordt door een vuurbom en daarna in paar klappen dood ben door de poppetjes om me heen.

    Met name stukken waar ranged poppetjes en closecombat vijanden op je af komen zijn lastig.
     
  10. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Is Gakkie zo'n bekende hier dan? Heb vast wat gemist :)

    @Syke rustiger spelen misschien of levelen? Probeer ze te luren anders.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2011
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ben je nou helemaal? Gakkie is de VIP van deze forum. ;)

    Wist niet dat je nog gamede, BigSyke. Welke wapens en wat voor harnas gebruik je? Hoe goed is je karakter in ranged combat? Het spel is overigens wel lastig bedoeld, dus je doet waarschijnlijk niks fout. Het gaat er vooral om oplossingen voor al deze situaties te vinden. Alle encounters zijn fatsoenlijk te tackelen in DS, hoe lastig ze ook lijken.
     
  12. zyler

    zyler Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu SL 40. In dat forest gedeelte join ik de covenant om andere spelers te pvpen.
    Ik heb dus maar +5 wapens en er lopen daar figuren met exotische wapens dat wil je niet weten 8)

    Denk dat ik later nog eens terug kom. :eek:
     
  13. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben SL25 en heb net de butterfly verslagen. Verder is dat bos te hoog gegrepen nog voor me. Waar zit die covenant dan? Toch niet voorbij die hydra he?
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Huh, ben toch regelmatig online hoor.

    Heb nog veel standaard gear. Paar hollow armor items. Ben ook nog maar bij de eerste bonfire na de bonfire waar die vogel je dropped.

    Zelf level 4. Kon ook niet upgraden bij de eerstvolgende bonfire. Hij geeft bij required souls for level up dan 0 aan. Speel als Wanderer
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als, en wanneer ik DS ga spelen, dan bij deze mijn belofte om al mijn gruwelijke doden en misstappen hier te vertellen, and the laughs on me :)

    :):

    /checkes f.. euh lukky's join date, checks post count ...smiles :lol:
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2011
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Voor de minotaurus:

    Neem een stuk of (minimaal) tien fire bombs mee. Je leest zo waarom. Dood eerst de twee boogschutters achter je op de toren. Loop niet te ver door op de kantelen, want dan spawn je de boss. Het doden van de boogschutters heeft twee redenen: 1) je wordt niet met pijlen beschoten tijdens het boss gevecht 2) die toren ga je tijdens het boss gevecht gebruiken. Daarna spawn je de boss en ren je terug naar de toren (trap omhoog nemen). Val daarna op de boss en stab hem (weak attack); dit scheelt al minimaal zo'n 20% health bij de minotaurus. Ben je moedig, dan geef je hem daarna nog een klap op de grond. Ren of rol daarna weg van de trap, richting kantelen, houdt afstand en bestook de minotaurus met fire bombs. Let op zijn aanvallen. Zijn wapen heeft veel reach, maar hij slaat er erg traag mee. Lok een aanval uit, back jump en gooien maar. Dood je de minotaurus binnen een minuut, dan levert je dit ook nog een artifact axe op.

    Een klein stukje daarna kom je bij een brug. Alvast een tip: ga daar niet in de olie (zwarte vlekken) lopen... ;)

    EDIT: nog een tip, bij de allereerste bonfire is ook een wentel trap naar onder. In het begin van dit pad vind je o.a. de fire keeper (onthoudt deze plek). Ga verder en uiteindelijk kom je bij een lift. Nu weet ik even niet of je de master key voor verschillende deuren hier nodig hebt, maar via die lift kom je in een gebied uit met best veel gemakkelijke zombies in het begin en een paar losse soul drops. Je vindt er ook een heel aardig degen. Ik zou niet te ver avonturieren, want je karakter is dan nog erg kwetsbaar. Maar die extra souls daar zorgen voor een paar broodnodige level ups.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2011
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    zal aan level ups liggen. Boss had ik al begrepen. De hint op de grond. Probleem was dat ik niet wist dat hij daar zou komen. Het probleem is niet de boss, maar het stuk er te geraken. En welke bonfire bedoel je met de eerste? die is het asiel? Of die bij de NPC?
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    De level ups gaan je niet in die mate helpen. Deze game lijkt meer op Monster Hunter, waar de kracht van je held vooral wordt bepaald door de equipment. Level ups helpen wel een beetje in deze game, maar zeker niet in de mate waarvan je het gewend bent in andere games. Het grote verschil zit hem in intelligent spelen. Weet wat je moet doen bij welke tegenstander of hoe je moet reageren op bepaalde situaties.

    De wanderer is overigens niet de allergemakkelijkste klasse om mee te starten, tenzij je erg goed in ontwijken bent. Ik speel zelf nu met een warrior en die heeft een prima harnas aan en dito zwaard en schild. Hij is iets minder wenbaar als de wanderer, maar de start van het spel is best gemakkelijk als je goed gebruik maakt van je schild en zwaard (veel steek aanvallen uitvoeren).

    Ik bedoelde de bonfire waar de vogel je in het begin van het spel afzet, na de tutorial.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2011
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat klinkt toch weer teveel DMC en soortgelijke actiongames voor mij .... =(
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Nee, want dan zou Monster Hunter ook een action game zijn. Dit is gewoon een dungeon crawler waar je karakter nooit te sterk wordt met alleen maar levels grinden. DS speelt echt heel anders als DMC.
     

Deel Deze Pagina