1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

360 controller versus Mouse+Keyboard

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door inoway, 14 okt 2011.

  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    -
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2019
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Met de Z en X knoppen had ik ook een paar keer ruzie mee, het went wel, maar het blijft wat lastig vind ik. Maargoed, ik kan er mee leven :)
     
  3. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Denk toch dat je zult moeten wennen.

    Je kunt wel je xboxcontroller op je pc aansluiten via zo'n wireless receiver, maar dan ga je echt geslacht worden in multiplayergames.

    Ik heb bijvoorbeeld COD 4 zowel op de xbox gespeeld en op de pc. Het tempo op de pc ligt zo veel hoger door het vele snellere richten.

    de xbox controller op de pc aansluiten werkt trouwens wel erg goed met alle andere soorten spellen. (voetbal, racing etc) Hij wordt door elke nieuwe game automatisch herkend en staat dan volledig goed ingesteld.

    Verder kun je er natuurlijk ook shooters in de singleplayer wel gewoon met je controller
    doen.

    Moet zeggen dat ik het "force feedback"gevoel in shooters als je schiet met controller wel beter kan waarderen t.o.v. de muis waar je dat dus niet hebt.
     
  4. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nog regelmatig quakelive op de pc en gebruik door o.a de g13 ipv de gewone toetsenboard.
    Misschien iets voor jou om te proberen?

    [​IMG]
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je wordt alleen afgeslacht door iedereen met een muis als je BF3 op de PC met een controller gaat spelen. Je kan ook wat Counter-Strike spelen, hoef je ook maar weinig knoppen te gebruiken tijdens het spelen (WASD, E, R, Shift, Control, Spatiebalk), of nog eenvoudigere games als UT, Serious Sam of Quake.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Of TF2, appeltje eitje met een controller.
     
  7. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de controls op de PC gewoon instellen zoals jij dat wilt, als jij op default speelt en niets wijzigt ja dan speelt het klote.
    Koop een muis met genoeg buttons en het probleem is verholpen.
    Ik geef wel toe dat een xbox controller default logischer is ingedeeld.

    Als je met een controller op de PC gaat spelen wens ik je succes. De PC versie heeft geen aim-assist volgens mij.
    Zelfde is als je met een muis op de xbox gaat spelen, dan lijk je opeens goed...
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    bijna alle recente PC spellen ondersteunen controllers, sommige (witcher2/dungeon siege bijv.) zijn zelfs bijzonder klunky zonder controller omdat de games daarvoor geoptimalizeert zijn.

    Zoals je zelf al aangeeft is het het mikken zelf wat kut blijft op de controller, als je als enigste daar rondloopt met die handicap zul je het nooit al te best doen.

    Maar het is wel een idee om een controller te gebruiken voor het vliegen, dat ga ik zeker ook ff proberen
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2011
  9. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    tja, het kan voor je gevoel in BF3 best aardig voelen, maar je zal altijd trager zijn dan een muis.

    Met een muis is het gewoon je tegenstander "aanklikken" en met een controller moet je de crosshair er echt naar toe sturen.

    Maar ik vind het wel dapper dat je t probeert! :)

    Ik zou er zelf nooit aan beginnen aangezien ik t als een suicidemission zie.
     
  10. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    A. Probeer gewoon een eigen key config te maken want default zuigt.
    Rennen/bukken op muis vind ik al prettiger dan met shift. Beetje experimenteren.

    B. Rank 50 zegt niks behalve dat die personen veel BC2 spelen en alle wapens hebben.
    Ik ben zelf ook geen 50 en heb BC2 sinds het begin.

    C. De begin guns zijn best oke (Ik heb alle guns minimaal 1x goud. Assault bijna alles platinum.)
    Probeer iig te bursten.

    Het is een goede oefenening iig :)
     
  11. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Zou me niet te veel focusen op je K/D ratio, maar meer op je movement en of je ze uberhaupt raakt.

    In BC2 hebben tegenstanders gewoon erg veel (onrealistisch) kogels nodig om neer te gaan. Bij de Beta van deel 3 gaan ze veel sneller om.
     
  12. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    zei t toch. :D

    en idd, zo'n shooter verandert qua stijl echt t.o.v. xbox. Veel sneller allemaal.
     

Deel Deze Pagina