1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

  1. Homerus

    Homerus Gravitas

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ook als je tegen elkaar speelt. Als jij met barca speelde met pes 09, en ik met bijv. ajax. Dan heb ik nog de kans om te winnen via tactiek, strategie en kunde. Dat is wat 't eerlijk maakt. Nu heb ik dat gevoel veel minder helaas ):
     
  2. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    De verhoudingen zijn gewoon verkeerd in deze PES, dribbelaars als Robben en Messi zijn sterk in het voordeel. De verdedigers zijn dit jaar gewoon in verhouding met de dribbelaar te zwak.

    In de eerdere PES kon je met Ajax van Barca winnen gewoon op skill. Dribbelen was in de eerdere PES gewoon een soort skill, dat kon je gewoon echt oefenen, net als schieten. In deze PES is het gewoon te random en dribbelaars zijn bijna onmogelijk af te stoppen.

    Normaal met PES is er een stijgende lijn hoe langer je speelt, bij deze is er een dalende.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    10 potjes, toen had ik het wel weer gezien met PES 2012. Hij is ook gewoon niet leuk om te spelen tegen de CPU of online. De CPU cheat echt heel erg, nooit eens ruimte om lekker te ballen, zij scoren uit halve kansjes, en altijd op dezelfde momenten. Online is het ook gaar, die snelheid is zo onrealistisch en je hebt geen keuzes online in je eigen room. Nee, eindelijk kan ik zeggen dat ik klaar ben met PES. Het heeft jaren. Geduurd, maar de koek is op. Alsof ik een bitcherige vriendin de deur heb gewezen, heerlijk.

    Heel lang is PES een groot deel van mijn gameleven geweest, ik ging toernooien af, had gameavonden met maten en heb er geld mee verdient. Ik was goed, heel goed, omdat ik ervan genoot. Nu heb ik er al een hele tijd geen lol meer in, frustraties kreeg ik ervan. Ik kon het plots ook niet meer, snapte daar echt niets van. Nu weet ik waarom, de lol is eraf, dan kan ik blijkbaar niet meer presteren.

    Nu kan ik ook eindelijk zeggen dat ik ooit ongelofelijk goed ben geweest, ik hoef en kan het niet meer bewijzen. PES verdient mijn aandacht niet meer, ik ga nu Gears online spelen tot ik erbij neerval, dat vind ij nou een leuke game. Ik zal daar nooit zo in worden als ik in PES ben geweest. Maar dat maakt me niets uit, ik speel tenminste weer met een lach. Ik ben wel ooit een topspeler game. Dat was best wel leuk, maar ik ben blij dat ik niet meer hoef. PES was een sport voor mij. Die prestatiedrang heb nooit met games, alleen met PES. En nu is dat klaar, want de game voldoet niet meer.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind 2012 wel érg leuk.
     
  5. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha eerst een serieuze onderbouwde post van Cyrax en daarna zo'n post van Dyonko :b:

    Cyrax, heb je ook al gespeeld met de nieuwe patch? zelfde mening?
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Waste of time, ik raak die game niet meer aan. Pas als er vrienden komen gaat hij mijn ps3 weer in. Verder niet. Maar is er zoveel veranderd? Is het leuk om te spelen?
     
  7. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar 1 wedstrijdje kunnen spelen met nieuwe patch, daarom vroeg ik het aan jou..
     
  8. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, nu moet ik echt ff inspringen. Want speel ik een andere PES 2012 ofzo?

    Ik ben vanaf PES 3 bezig (eigenlijk sinds ISS Deluxe op de Sega Megadrive) en was PES bij PES 2008 helemaal zat en stapte over op Fifa. Bij Fifa 2008 zag ik echt potentie en in 2009 was ik definitief overgestapt naar Fifa.

    Tot dit jaar, waarin ik PES 2012 lekkerder en veel leuker vind spelen dan Fifa'12. Het gevoel is bij mij juist weer een beetje teruggekomen wat ik had bij de oude PES. Het schieten gaat wel realistisch hard, want in bv. PES5 ging dat echt nergens over (veel te hard). Ik irriteer me bij PES 2012 eigenlijk echt aan 1 ding en dat is dat ik niet echt kan richten waar ik schiet. Dat vind ik veel te random en echt niet kunnen. Ik speel nog patch 1.01 dus wie weet is dat verbeterd met de nieuwe patch.
    Sommigen spelers hier zeggen dat het dribbelen te makkelijk is....Nou op prof kom ik er niet makkelijk langs en moet je echtmet de dribbelaars uit je team spelen om erlangs te kunnen. Zelfde geldt als ik tegen vrienden speel die het kunnen.

    Ik beleef er dus juist sinds jaren weer erg veel plezier mee :)
     
  9. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat ik niet begrijp van konami is dat ze niet luisteren naar hun fanbase. Iedereen heeft heimwee naar pes 5/6,ik ook. Pes was tactisch met die pijltjes enzo heel fijn in te stellen. Jij besliste welke spelers verdedigden en wie aanvallend zijn deel moest doen. Nu moet je mij eens vertellen hoe je uw spitsen in pes 12 vooruit kunt houden . Ze komen altijd maar helpen verdedigen. Ik weet nog de tijd dat als je bv tegen een tegenstander(cpu) moest waarvan je dacht dat je makkelijk zou winnen moest gas geven tot bv 75 min om er eentje in te leggen en dan het gevoel hebben van yes eindelijk en dik verdiend,of een wedstrijd tegen een doenbare tegenstander die je direct op 2-0 zet eerste kwartier en dan de 2de helft er nog 3 bij maakt omdat ze zo erg begonnen aan te vallen dat je op counter open kans na open kans kreeg. Dit gebeurt ook niet meer nu. Je staat 1-0 of 2-0 voor maar ze blijven met man en macht verdedigen. Nooit kan je eens een ploeg helemaal KO spelen.Het hoeft niet iedere match,maar zo een 3 tal maal per seizoen was het toch eens prijs en dan was het genieten.Of nog anders, de tegenstander die voorkomt en jij de 2 de helft beuken tegen hun ondertussen verdedigende opstelling/tacktiek(terecht) maar er hem niet inkrijgen. Is vloeken terwijl je speelt maar zo gebeurt het ook in echte wedstrijden.
    Het hele pes gevoel is door die patches weggehaald. Ik heb ze nu ook verwijderd (ps 3 ) maar krijg zelfs tijdens de wedstrijden berichten op men scherm dat er een update beschikbaar is. Tis alsof ze willen dat je het niet leuk vind. Het speelt beter nu en krijg weer meer kansen en wedstrijden zijn weer meer open maar het nadeel is nu dat ik geen option file's zal kunnen gebruiken die alle shirts enz er in steken.

    ze moeten de gamers weer alles laten kiezen qau opstelling en tacktiek,dat zou al een heel goeie stap voorwaarst zijn. En dat dribbelen nu is te gek voor woorden. Laat gewoon sommige teams vrij voetballen en aanvallen zodat je leuke open wedstrijden krijgt en af en toe mag daar een stug team tussen zitten,het hoort erbij maar niet alle teams op zen italiaans laten spelen. Hoe ze bewegen en vrijlopen is een heel goeie zet geweest maar het valt helemaal weg omdat je dan opeens op een muur loopt waar niet door te spelen is.

    Nu is het wachten op een persbericht van konami waarin ze zeggen dat ze voor pes 13 het over een heel andere boeg gaan gooien,ze er al 2 jaar mee bezig zijn en dat het nu een game zal zijn ,de eerste game die zo dicht bij een echt voetbalwedstrijd zal aanleunen.
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Zou ik toch maar even proberen, Cyrax.
    Evo-Web staat bekend als een kritische site, maar daar was men behoorlijk tevreden over de patch. Met name de snelheid online is drastisch verbeterd.
    Ook de gameplay is weer beter geworden. De uitgeklede AI in patch 1.01 is weer hersteld en de keepers zijn verbeterd.
     
  11. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een paar wedstrijden geleden juist nog een wedstrijd met Man City (I know) tegen Chelsea dacht ik, dat ik 1 nul stond en zij vanaf minuut 70 ofzo zichtbaar hun best gingen doen om de 1-1 te maken en er heerlijke gaten voor mij vrij kwamen waarvan ik er 1 scoorde. Dat voelde juist realistisch. En zo speelt het wel vaker, dat ze juist de boel dichtgooien ofzo. Maar goed zal wel aan mijn Playstation 3 liggen :p.

    Ik vind het wel erg moeilijk scoren, omdat die schoten te random zijn wat richting betreft. Sta ik dicht voor de goal en mik ik duidelijk in de rechterhoek en gaat hij links de hoek in of door het midden :confused:. Dat stoort mij, want de andere hoek was open...

    Dat van die pijltjes kan je overigens nog steeds gewoon instellen...Ten minst als je de computer laat kiezen komen die pijltjes te voorschijn, dus neem aan dat je het ook manueel kan instellen.
     
  12. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat ze bv vanaf min 70 hun best beginnen doen heb ik tot nu toe nog niet zo ervaren. Hopelijk is het zoals je zegt en moet ik mijn mening herzien. Heb noghtans nu en dan mij al eens afgevraagd wanneer ze eindelijk eens meer zouden komen waardoor ik rap kan omschakelen wanneer ik voorsta. En dat van die pijltjes, waar kan ik dit instellen? Ik zou niet weten waar?
     
  13. Homerus

    Homerus Gravitas

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is scripting. Vaak merk je dat de CPU opeens a la Barcelona naar elkaar begint over te pasen en ongrijpbaar wordt. Zie je vaak al van te voren aankomen. Wat helpt is even een overtreding maken/gele kaart pakken om de scripting te luwen.

    En pijltjes instellen is niet meer (helaas)
     
  14. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik vond pes 2011 de slechtste, saaiste, meest scripted PES ever...

    PES 2012 is juist weer leuker om te spelen... vooral veldbezetting en inzicht in spel wordt nu beloond. Er is echter 1 groot minpunt, als spelers geen bizar goede shot accuracy hebben, schiet je de bal zonder dat je het wil de andere hoek in als dat je drukt. De schoten kunnen nog wel hard worden geschoten, maar alleen met een meesterlijke timing. Al met al voelt dit te 'random' aan. Dit was altijd 1 van de meest verslavende onderdelen van PES, en dit is sinds PES2010 een beetje downhill gegaan.

    Het is nog niet beter dan PES6, maar het is sinds 2010 wel weer een stapje omhoog. Ik merk weer een leercurve die nieuw voor me is en dat ik steeds beter wordt. Bij PES2011 was dit niet en voelde aan als 2x zoveel scripting, vooral met MLO.

    ik ben benieuwd of de nieuwe patch de game goed heeft gedaan, daar hoor ik hier niemand over? guys? wat feedback gaarne?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2011
  15. eXtince

    eXtince Active Member

    Berichten:
    395
    Leuk Bevonden:
    0
    railroad tycoon ? Las ik dat nou echt?...

    PES ...hate it & love it
     
  16. Rubber Duck

    Rubber Duck Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Met dat even een overtreding maken als de CPU in de cheat -modes zit, is het ook erg oppassen. Heb zelf al eens een rode kaart gehad, voor een zuivere sliding op de bal.|:- Heb nu wel het gevoel dat met de patch, het cheaten minder is geworden. Heb twee wedstrijden gespeeld en twee wedstrijden eens de nul weten te houden, met de plaatselijke Fc Emmen.\o/ Was me nog maar een keer overkomen, in de eerste ronde voor de KNVB beker tegen Heracles. Daar viel ook weinig te cheaten, ik schoot de 1 - 0 binnen in de laatste seconde van de blessuretijd. Ik heb ook het gevoel, dat je iets meer ruimte krijgt om aan te vallen, ook in en rond het strafschopgebied. Maar dit kan toeval zijn, het is maar op twee wedstrijden gebasseerd.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb het idee dat een hoop mensen een tegengoal wel erg snel als cheaten afdoen.
     
  18. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0

    Zoals Homerus het uitleg is het juist. Dat gevoel heb ik ook al redelijk veel gehad. De CPU wordt soms gewoon ongrijpbaar. Tot de bal in doel beland. Daarna speel vaak zelfs de CPU heel slecht tot je tegen scoort en dan is het vaak maar afwachten tot ze weer ongrijpbaar worden.

    Ik heb al vaak rood gehad als je er eentje neer haalt. Zelf al gewoon toen ik eentje van de bal afzette.. Maar je bent dan nog zeker niet veilig want ze krijgen die bal bij vrije trap er wel ergens in via een hoofd ofzo.
     
  19. Mr.NrG

    Mr.NrG Voetballen is kunst

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het niet alles te maken met leren verdedigen? Ik kan dat ook nog niet goed genoeg, maar ik denk dat daar de sleutel ligt.
     
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik ook, zeker met de laatste update.
     

Deel Deze Pagina