1. Je hebt hierbij een USB stick nodig. Mocht je een transfer kabel hebben (als je een 'oude' Xbox 360 hebt i.e. geen Slim) kun je natuurlijk ook zo je harde schijf bereiken. Ik ga er bij deze even uit van een USB stick, mocht je een transfer kabel hebben kun je uiteraard bepaalde stappen overslaan. Als eerste moet je even je USB stick formatteren naar Xbox 360 niveau. Let op: alles wat op de stick staat gaat bij dit proces verloren. Oftewel doe dit met een lege stick. Formatteren doe je door naar My Xbox te gaan en dan naar het tabblad System Settings, Memory. Klik je Storage Device aan en vervolgens de optie Configure.
2. Ga naar je tabblad van de harde schijf en zoek je PES2012 game folder op. Move een bestandje uit deze folder (bv. je edit data) naar de USB stick. Dit doe je zodat je de juiste menu structure op je USB stick hebt staan, dat scheelt een hoop werk.
3. Je kunt nu de files aanpassen. Stop de USB stick in je PC. Vervolgens download je DIT programma. Klik Open Drive en hij opent je stick automatisch (doet die dit niet heb je stap 1 of 2 verkeerd gedaan).
Ga naar Data Partition en klik door zoals in het plaatje.
E00001B1FA52F194 is de code van MIJN profiel. Die van jou is anders, maar vergelijkbaar.
4B4E0801 is de code van PES2010. 4B4E081D is de code van 2011! Dit is de standaard code! Hierin vind je vervolgens weer de file 0000001. Hierin bevind zich het bestandje dat je bij stap 2 hebt overgeplaatst.. In mijn geval heb ik alleen even een edit file getransferd. Als je nog helemaal niets hebt opgeslagen in PES2012 moet je dus zelf de structure namaken. Je kunt nu de 0000001 file deleten.
4. Nu kun je een option file downloaden. De beste file voor de Xbox 360 is Daymos OF. Download deze
hier!. Zorg er wel voor dat je de DLC hebt verwijderd van je Xbox voordat je deze OF gaat gebruiken. Dit kan bij Memory en dat Data Pack 1 verwijderen.
Als je de file eenmaal gedownload hebt (vaak .rar) valt op dat de option file ook een 0000001 file is.
Sla deze file op op je desktop. Open hem maar eens, en je ziet dat deze folder vol staat met uniform data, oftewel de shirtjes.
5. Tijd om te injecten. Je kunt de hele folder in 1x injecten, maar dit kan het programma niet aan. Daarom moet het in ongeveer 3x. Maak 3 verschillende mapjes aan op je PC (noem ze bijvoorbeeld A B en C). Verspreid hier alle bestandjes over die je hebt gedownload, zodat er per mapje ongeveer 200 files zitten (max 228!). Ga naar het PES mapje (0000001 heb je al gedelete dus je PES mapje is compleet leeg) en doe rechter muisknop ‘Inject Folder’. Nu kies je mapje A en deze wordt geïnjecteerd. Je moet deze nu hernoemen naar 0000001 (altijd 7 nullen) zodat je Xbox hem herkent.
6. Haal de stick uit je PC en stop hem weer in je Xbox. In My Xbox , System Settings, Memory kun je de gegevens nu weer vinden. Nu kun je Copy/Transfer alla data van de USB stick naar de Xbox. Mocht hij vragen om te overwriten kies ja. Je kunt nu je stick er weer uit halen, maar zorg er weer voor dat je eventjes 1 files naar het stickje kopieert zodat je alles makkelijker kan vinden!
7. Ga weer naar stap 5. Inject nu mapje B, transfer deze weer op de Xbox en zorg er weer voor dat er 1 file minimaal op staat voordat je mapje C gaat doen.
8. Als alle 3 de mapjes op je Xbox staan kun je gaan spelen!
Dit heb ik ff op werk zitten tikken, ik kan geen plaatjes toevoegen en weet ook niet precies wat de code van 2012 is, dat corrigeer ik vanavond wel. Hiermee moet het echt lukken jongens, ik ga btw geen PM's beantwoorden.
Klik om te vergroten...