1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Stronghold 3

Discussie in 'Games' gestart door dahouseman, 25 okt 2011.

  1. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren even een kleine waarschuwing.

    Ik ben zelf (of was nu) een grote stronghold fan speel deel 1 en vooral crusaders nog regelmatig. Zelf het dubieuze deel 2 heb ik veel gespeeld.

    Vandaag is deel 3 uitgekomen. En koop het aub NIET! Ik had een preorder en lang gewacht. Dit is echt waardeloos slecht en moet nog 30x worden gepatched voordat het uberhaubt speelvaar is. En zelfs dan is het slecht. Zoals het nu is is het niet eens het downloaden waard.

    Als iemand interesse heeft wil ik morgen wel argumenten posten. Anders lees fansite strongholdheaven en community forum stronghold 3. Zover alleen zwaar negatieve uittingen en FireFly blijft stil.

    Edit: (10-11-'11)
    Moet mijn mening over Stronhold 3 een beetje bijschaven. Er is heel veel gepatched en de maps kunnen ineens groter. Heel belangrijk punt naar mijn mening. Voor de freebuild is er een extra grote map vrij gegeven wat leuk is. De map is wel door een stagiar in een half uurtje in elkaar geflanst, maar toch leuk. Het is een plat grasveld met rechts bomen, beneden wat water en dat was het. Units en gebouwen aanklikken gaat nu goed en de soldaatje luisteren redelijk (ze willen nog wel eens naast een toren gaan staan als je zegt dat ze er op moeten).

    Het spel loopt nog wel bij mij (en andere) op de meeste onverwachte momenten vast, zeg maar ongeveer 2x per uur.

    Het is nu speelbaar, maar het spel is nog niet waar het moet zijn. Het is nog steeds niet helemaal af, al is er wel een redelijke inhaal slag gedaan. Grafisch is het wel aardig, voor de stronghold serie dan.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Had het ook al gehoord. Blijkbaar is dit deel veel minder uitgebreid?
     
  3. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn twee soorten problemen met dit spel:
    Bugs, slechte verhoudingen
    Ten eerste het is super buggy. Het is een heel interessante ervaring om je soldaten orders te geven. Ze alleen al selecteren vraagt geduld, het is een oefening van vaak om ze heen klikken totdat je hem eindelijk hebt. Laat staan dat ze achter een muur staan, dan kan je het net zogoed niet proberen. Daarnaast zijn ze fucking eigenwijs, luisteren na de Lord? nee natuurlijk niet. Of ze luisteren uberhaubt niet en blijven als mongolen stil staan, of je zegt dat ze de muur op moeten en ze gaan gezellig een thee party hebben onder de muur op de grond. En probeer ze dan maar weer eens te selecteren.... Vechten doen ze ook niet uit hun zelf :+. Worden ze aangevallen, gaan ze er als een of ander budda monk stil bij staan. Ik heb nog nooit een RTS gezien waar units niet eens terug vechten als ze worden aangevallen, echt what happend Firefly?

    Soldaten op muren zijn slechter af als soldaten op de grond, logisch... Een steen van een katapult en de soldaten 1km in de buurt vliegen van de muur af... dood...

    Ohja wolven kunnen kennelijk ladders op klimmen en al je pijlenboogmannen uit moorden. Die verrekte middeleeuwse wolven ook met hun duimen. Niet dat je met ander mannen wel een kans maakt, alleen een swordman (1na sterkste unit) kan een wolfje aan.

    De foodproductie is belachelijk. Je hebt 2/3 van je volk nodig om überhaupt niet zonder food te komen zitten. En dat zou opzich niet erg zijn was het niet dat boederijen zo groot zijn en maps zo klein... Met 50 man bevolking is 50% van de kaart gevuld met boerderijen.

    Daarnaast ben je de hele tijd bezig met het kijken waar er nu weer een van je mannetjes is 'vastgelopen'. Vooral bij poorten en de stockpile komt iedereen vast te zitten. Heel irritant.

    Daarnaast crasht hij voortdurend (en ik heb een heel high-end systeem).

    ontwerp fouten
    De maps zijn te klein. De very large map is ongeveer even groot als de small map van Stronghold 2. Daarnaast gaat de productie zo langzaam en leveren gebouwen zo weinig op dat je letterlijk de hele kaart vol moet zetten met industrie-gebouwen. Probeer daar maar eens een leuk kasteel om te bouwen.

    Kastelen bouwen werkt voor geen meter. Je kan gewoon niet twee muren evenwijdig aan elkaar bouwen. Je kan sowieso niet een muur bouwen zoals jij dat wilt, omdat het spel een eigen mening heeft en het net wat anders neer gooit als jij bedoeld. Combineer dat met te kleine maps en dat de gehele maps vol staan industriegebouwen en het is gewoon onmogelijk. Het spel staat het niet toe en je hebt de ruimte niet. Als je de ruimte had kon je wel wat leuks maken, maar niet precies zoals jij wilt.

    Er is geen skirmish mode. De mode die stronghold populair maakte. - 100 Firefly.

    De freebuild mode heeft ineens geen 'invasion' mode waar je kon zeggen dat je aangevallen werd. Stuk saaier.

    De morale balans is verneukt. Vroeger had je een systeem dat je een punt tussen 100 en 0 gaf. Kwam je onder de 50 dan gingen er mensen weg bij jouw kasteel. Deed je het ff slecht dan daalde je score, deed je het weer goed dan steeg hij weer. Nu is de score niet meer dynamisch, doe je het even slecht vertrekken er per direct mensen uit je kasteel, doe je het goed komen ze. Gecombineerd met de onbalans in het spel werkt dit niet. Je komt hoe dan ook een keer zonder food te zitten, je boeren vertrekken meteen en the shit hits the fan.

    Wat heb je dus wel: Een onmogelijk moeilijke campaign door de onbalans in de game. En je hebt een multi-player, maar goh, die werkt natuurlijk niet. Het verhaal wordt trouwens verteld doormiddel van tekeningen die mijn neefje mooier kan maken en een slechte voice-over. God verbiede dat er enige connectie tussen de lelijke tekeningen en het verhaal dat verteld wordt zit. Maar gelukkig zie je bij 50% van de verhalen geen tekeningen, maar een zwart scherm door een of andere bug :F:

    Wat is wel leuker geworden? De muziek. :cool:

    Het voelt gewoon aan als een beta product. Er zitten zoveel fouten in die er niet zijn ingeslopen. Firefly moet dit hebben geweten (je kan godsamme niet eens fatsoenlijk je soldaten selecteren en orders geven). Ik kan zien wat ze hebben geprobeerd en als het niet zo buggy was en de onbalans recht wordt getrokken kan het misschien leuk zijn. Voor mij is het grootste probleem dat de maps zo klein zijn en er geen skirmish inzit. Dit zijn ook gelijk twee punten die ik ze niet in een patch zie stoppen, dat zijn fundamentele fouten.

    Koop gewoon Stronghold 2 of 1 en je hebt een goede game. Of wacht nog een half jaar en kijk in de community of Firefly de bugs heeft opgelost.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2011
  4. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is mijn ook opgevallen dat RTS/SIM spellen steeds minder worden vergeleken met 10 jaar geleden.

    Age of Empires was jaren geleden ook één van de beste RTS spellen en na Age of Empires 2 storte de serie helemaal in.
    Volgens mij zijn er nog een paar top titles naar de klote gegaan na een vervolg zoals Rise Of Nations, Command & Conquer, enz.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2011
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Schijnt dat veel mensen het als een verouderd speltype zien. Ik kan die mening niet helemaal delen. Ik heb zelf ook zin in een nieuwe SimCity ofzoiets dergelijks. De nieuwe Anno komt ook zeker mijn huisje in.

    Moet mijn mening over Stronhold 3 een beetje bijschaven. Er is heel veel gepatched en de maps kunnen ineens groter. Heel belangrijk punt naar mijn mening. Voor de freebuild is er een extra grote map vrij gegeven wat leuk is. De map is wel door een stagiar in een half uurtje in elkaar geflanst, maar toch leuk. Het is een plat grasveld met rechts bomen, beneden wat water en dat was het. Units en gebouwen aanklikken gaat nu goed en de soldaatje luisteren redelijk (ze willen nog wel eens naast een toren gaan staan als je zegt dat ze er op moeten).

    Het spel loopt nog wel bij mij (en andere) op de meeste onverwachte momenten vast, zeg maar ongeveer 2x per uur.

    Het is nu speelbaar, maar het spel is nog niet waar het moet zijn. Het is nog steeds niet helemaal af, al is er wel een redelijke inhaal slag gedaan. Grafisch is het wel aardig, voor de stronghold serie dan.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011

Deel Deze Pagina