1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bestandsdeling aanzetten. En die externe hardeschijf zit via USB aangesloten op de ene iMac? Dan moet je die koppelen aan de nieuwe, dan kan daar gewoon de TimeMachine bijgezet worden. Mits er nog genoeg ruimte is natuurlijk.
     
  2. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn externe HD zit gekoppeld aan me Airport Extreme dus dan kan ik hem laten zitten?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ah. Ja hoor. Zolang er genoeg ruimte vrij is, kun je er gewoon een TimeMachine Backup bijzetten. Geen probleem.
     
  4. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké top!:thumbs:
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Las ik net een item: "Winamp for Mac Sync". Winamp eindelijk voor de Mac, yeah!
    Weliswaar nog beta, maar dat wordt zo even uitproberen en als het meezit ben ik weer een (deels) gelukkig man. :D
     
  6. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Nee, was iets minder. Ik had tot Augustus 2011 garantie geloof ik.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Sinds ik Lion heb kan ik niet meer printen vanaf mijn MacBook op de printer van het netwerk thuis.

    Nu heb ik de printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg nog steeds een 'communicatiefout'. Hij maakt geen verbinding meer. Voorheen met Snow Leopard geen problemen gehad.

    De printer is een Canon MP9900 serie.

    Iemand misschien een idee?
     
  8. goodworm

    goodworm Defqon.1

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb vandaag tweedehands een Imac van mid 2010 gekocht. Nu wil ik een clean install doen maar de cd's zitten er helaas niet meer bij. Is er nog een andere manier? Of zou iemand zo lief kunnen wezen om mij die cd's even te lenen :+
    [Edit] Kom er net achter dat er ook een software pakket van Adobe op zit, mijn zusje wil deze programma's graag hebben omdat ze op het Cibap zit. Weet iemand hoe ik dit precies over kan zetten naar haar Imac?
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2011
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren een nieuwe 2TB HDD gekocht en nu wilde ik al mijn muziek [MP3] van de 250GB naar de 2TB kopiëren.
    Maar nu krijg ik de volgende melding in beeld.

    [​IMG]

    Wat blijkt iTunes heeft in loop van de jaren heel veel mapjes gemaakt met de zelfde naam.
    [​IMG]

    Bestaat er een simpele mogelijk om de hele HDD over te zetten naar de nieuwe zonder alle namen te moeten veranderen ?
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Misschien eerst alles in 1 zipje gooien, dan kopiëren en dan uitpakken op je HDD? OSX Lion snapt 'folder merge' wel toch? Al wil je dat misschien niet.

    'It only merges if you are copying or holding down option?'.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het probleem blijft dat in de zelfde directory meerdere mappen zitten met de zelfde naam.
    Blijkbaar heeft iTunes hiermee geen problemen mee , maar problemen ontstaan als ik data wil overzetten naar een andere locatie.

    Eindelijk worden nu de bestanden overgezet naar de nieuwe HDD.
    De meeste namen in de hoofd directory heb ik samen met iTunes handmatig kunnen vervangen.
    * Te vroeg gejuicht want het overzetten wordt steeds onderbroken omdat er bestanden in 1 map zitten met de zelfde naam :mad:
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik heb nog een iPhone 3G over. Kan ik deze, zonder daar een sim in te doen, gebruiken als mp3 speler?
     
  13. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanaaf weer eens zooitje apps geïnstalleerd, nu nog zien welke ik blijf gebruiken, of verwijder omdat ik ze nauwelijks tot nooit gebruik.
    Ook eindelijk eens Alfred geïnstalleerd en werkt tot op heden ideaal (draait nog maar 1 min maar zie al vele voordelen).

    Alleen jammer dat TotalFinder sinds Lion nog steeds niet helemaal stabiel is.
     
  15. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb net voor het eerst een macbook aangeschaft.
    En voor mij als een windows kenner ben ik echt een noob. Daar zijn veel dingen die ik dus niet weet, maar ik wilde hier vragen hoe je je macbook account kan beheren en of het mogelijk is om een tweede email aan je bureablad mail toe te voegen, zo ja, hoe?
    alvast bedankt!

    ps. met het scrollen van de muis is is beneden-boven en boven-beneden, hoe kan ik dat veranderen;p (ik erken dat ik een NOOB ben)
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bureaublad mail?

    Gewoon naar de Mail.app gaan. Voorkeuren > Accounts en account toevoegen.

    En over het scrollen: Even naar Systeem Voorkeuren > Touchpad en dan Natuurlijk scrollen uitzetten.
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb mijn mac altijd op een extern scherm aangesloten en nu als ik mijn laptop dicht klap, gaat mijn hele menu naar het externe scherm en mijn mac blijft zwart. Ik trek nu elke keer de kabel er uit zodat het weer goed is. Maar heb je hier ook CMD + code voor?
     
  18. Juneau

    Juneau Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag mijn macbook air binnen en ben er super tevreden mee, maar op sommige gebieden is het nog even wennen uiteraard.

    Afijn, ben een n00b in dit gebied aangezien ik voorheen altijd windows gebruikte. Maar hoe zit het met ms office voor mac? Moet ik er echt 100 euro voor dokken, of is er ook een ietwat omslachtigere illegale manier om deze gratis te verkrijgen (zoals bijvoorbeeld het geval is bij windows). Ik heb namelijk echt alleen Word nodig en om daar nu 100 eutjes voor neer te tellen vind ik iets te veel van het goede.. O-) deze macbook heeft me overigens al een vermogen kost..:'-(:'-(
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn andere alternatieven.

    1. Openoffice ( gratis via openoffice.org ).
    2. Pages (€15,99 App Store ).
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kan op een soortgelijke manier als op een Windows pc, maar dan moet je de OSX versie hebben. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina