[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe geef je je 360 een statisch IP? Iemand die een snelle duidelijke handleiding heeft hiervoor?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ga naar je netwerkinstellingen in het 360 dashboard , zet hem op manual en vul je IP gegevens in
     
  3. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb ik gedaan, vervolgens ook UPnP aangevinkt, poorten van Live + Cod open gezet maar nog steeds strict. Wat kan ik verkeerd doen?
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    UPnP gebruiken en poorten open zetten.. :+. Het is het één of het ander. Mag ik vragen waarom je voor een statisch IP gaat?
     
  5. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Omdat ik overal lees dat je dat moet doen. Ben geen held daarin dus was er vanuit gegaan dat dat nodig is. Maar dat is dus niet zo? Wat betreft dat statisch ip, dan weet je zeker dat hij de poorten naar dat ip adres open zet toch?

    Edit: vaaaag hij staat nu in ieder geval op open :)
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
  6. D-nose

    D-nose Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:

    Sindskort hebben we 2 xbox consoles in huis. We hebben daarom ook 2 keer COD MW3 gekocht en willen tegelijk spelen. 1 van de consoles kan wel multiplayer spelen en de ander niet. Je krijgt in het scherm te zien dat Strict. Maar als we met de console die strict aangeeft een match joinen van een vriend kom je wel in de game. Wanneer de andere console uitstaat(die het wel deed) en met degene die het niet deed zelf een game probeert te joinen lukt niet niet en geeft hij weer dat strict aan.

    Zeelandnet

    Router

    Sitecom
    WL-306
    Oude versie Xbox 360 aangesloten via kabel, de ander(Xbox 360 S) via Wifi.

    De Foutmelding
    NAT is strict
    geprobeert de netwerkinstellingen naar fabrieksinstellingen terug te zetten en in onze router de UPnP ingeschakeld.
    Netwerktest geeft Moderate aan.
    Ik heb op internet gezien dat het misschien zal helpen om bepaalde poorten open te zetten. Welke zouden dat zijn en met welke instelling in de Admin pagina?



    Wat staat er bij NAT?: Strick
     
  7. MaestroVincent

    MaestroVincent Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij kunnen helpen :)

    Ik kan op mijn xbox niet inloggen bij xbox live.. vervolgens doe ik test connection en dan faalt ie tussen Xbox 360 en mn netwerk. Heb dit al een paar dagen en modem/router resetten helpt niet.

    Foutmelding is, can't obtain an ip address from your router or modem

    Dit is die code:
    W: 0000 - 0021
    X: 8001 - 1005
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
    ID: FFFF - FFFF

    Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen!
     
  8. dionwekking

    dionwekking Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg telkens het bericht u beschikt niet over de juiste rechten in gamerprofiel om deze functie te gebruiken ? ik heb vanalles geprobeerd en gedaan en het lukt me maar niet om weer online te kunnen spelen, het wordt gezegt met elk xboxlive account dat ik heb. weet iemand misschien mijn probleem te verhelpen . email dion_wekking@live.nl
     
  9. Sander_rnv

    Sander_rnv Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje met de draadloze verbinding van de Xbox naar de router.
    Mijn router was de laatse tijd erg onstabiel en vandaar heb ik de firmware upgedate wat tot nu toe heeft gezorg voor een stabieliere verbinding.
    Ik heb een Sitecom WL-312 router (firmware versie 1.5)

    Echter moest ik hierna ook de router weer opnieuw instellen en ik was van plan de poorten naar de Xbox open te zetten via Portforwarding, ik heb Upnp, DMZ en virtual server uit staan (DHCP staat aan) en de Xbox een statisch IP adres gegeven.

    Maar nu het probleem, als ik niks aan de instelling van mijn router verander en dus geen poorten openzet is mijn NAT moderate maar als ik de poorten via port forwarding open zet zegt de xbox dat mijn router de ICMP berichten niet goed kan lezen en hierdoor geen verbinding met live kan maken, de Xbox kan wel verbinding met internet maken. Met virtual server en DMZ heb ik het zelfde probleem als met port forwarding. Ik heb dit ook geprobeerd met upnp en kan er wel verbinding met live worden gemaakt maar NAT op moderate.

    Weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

    edit, hierbij nog het error report van de xbox:

    w: 0000-0021
    x: 0000-000D
    y: 0000-0000
    z: 0000-0000
    id:0005-0000
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  10. Rubinioow

    Rubinioow Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn verbinding staat nu op moderate.
    Dit zorgt er voor dat ik geen partys meer geen joinen.
    Mijn router heeft al vaker op moderate gestaan of strict maar was altijd snel verholpen door of poorten toe te voegen of upnp aan te zetten.
    Helaas heeft nu helemaal niets zin meer. Ook DMZ niet.
    Heb ondertussen al een nieuwe firmware erop gezet.
    En de factory defaults terug erop gezet.
    Hierna alles nog eens geprobeerd.
    Maar blijft niet werken.

    Weet iemand iets?
    Ik heb een Linksys wrt320n
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al een keer de kabelmodem opnieuw opgestart ??
    Kan zijn dat Ziggo de modem heeft geüpdatet en dat geeft een conflict met de Linksys.

    Haal even de modem voor minimaal 30sec van de spanning.
    Zorg er wel voor dat de Linksys tijdens het opstarten van de modem helemaal uitstaat.
     
  12. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké ik ben verhuisd en moet wireless connectie maken met xbox live. Ik heb geen netwerkadapter, maar gebruik mijn laptop als netwerkadapter. NAT staat op strict.

    Ik heb een speedtouch router en heb deze tutorial voor zover mogelijk gevolgd:




    op 0:16 klikt hij xbox 360 aan, maar omdat ik hem via mijn laptop verbind lijkt het me logisch dat ik bij wireless mijn laptop aanklik

    ik vink daarna net als hij upnp aan, daarna xbox live en waar hij dan xbox 360 aanklikt, moet ik mijn laptop aanklikken.

    Hij blijft op strict staan. Wat doe ik fout?

    alvast bedankt.

    Edit:

    Misschien moet ik nog iets in mijn laptop veranderen?
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  13. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand? Ik heb ook al geprobeerd met de fire wall uitgeschakeld.
     
  14. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    je tutorial filmpje doet het niet, post de gewone link eens
     
  16. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
  17. sdehaas

    sdehaas Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: kan geen party's joinen en ook niet sommige servers als ik alleen speel
    Welke provider?: online.nl
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: down: 643.6 kb/s UP 61.9 kb/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Speedtouch
    Modem type?: ST706
    USB/ Ethernet?: ethernet denk ik

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Alleen windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom
    Welk router type?: WL-611
    Welke firmware?: de nieuwste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draadloos, ethernet maakte geen verschil

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Als ik een hem op manual IP heb is me NAT strict. dynamic IP krijg ik deze melding niet maar geeft het Error status rapport.

    W: 0000-0021
    X: 0000-F001
    Y: 20A8-4840
    Z:0000-0000
    ID FFFF-FFFF
    L: 0015-10F0
    Q:0015-10F1
    T: Wireless
    A:192.168.0.1
    D:192.168.0.1, 0.0.0.0
    N: Sitecom67346C
    S: WPA2
    C: 11

    Wat heb je geprobeerd?: NAT stond eerst uit op me router, nu op enable gezet. UPnP stond uit nu ook op enable. geprobeerd de XBOX in DMZ in te voeren, dit werkte niet want dan kreeg ik weer de melding NAT is strict.
    Waar stopt de test?: aan het einde
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): bij dynamic IP geen sugesties alleen de error status raport

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict?




    Kan het te maken hebben dat ik XBOX live gold 1 maand gratis heb gekregen? dat ik niet alles kan gebruiken?
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  18. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik ben pas verhuist en heb even tijdelijk een Sitecom wireless broadband router 54G aangesloten.

    Wireless gebruik ik niet.

    Mijn NAT staat nu dus op Moderate.. Ik ben al ingelogd in die router en heb UPnP op Enable gezet maar dan veranderd er niks.

    Zijn er nog wat opties om mijn NAT op open te krijgen?

    Vriendelijke groet.
     
  19. BaZeKiller

    BaZeKiller Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon heel simpel bij KPN Experiabox Arcadyan ARV7519 zet bij extra UPNP aan dan je xbox uitzetten en weer aan en je NAT type is OPEN!!!

    geen portforwarding doen!!!!
     
  20. Jvzm13

    Jvzm13 Active Member

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb draadloos internet op me xbox 360. maar ik kan niet iedereen joinen met me xbox 360. ik kan bv sommigen partys wel joinen maar sommigen niet en dan krijg ik cant connect to xbox live party. en met mw3,fifa 12 ect krijg ik hetzelfde probleem met mw3 kan ik een paar vrienden wel inviten en sommigen niet ik krijg dan unable to join game session en bij fifa 12 verbinding verbroken. iemand idee
     

Deel Deze Pagina