1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 7]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je dan aan een bepaalde enchant voor je wapen? Kan je die ook kopen? In Oblivion heb ik nooit mijn eigen wapens ge-enchant. Ik ging altijd op zoek naar wapens die al een enchant hadden en dan laadde ik ze elke keer op d.m.v. Soul Trap en soul gems...

    Hier nog een mooi verschil tussen wel of niet geïnstalleerd op je HDD:

    [​IMG]

    vs.

    [​IMG]

    Wat een groot verschil hè!
     
  2. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eerst armour/wapens met een enchantment vinden, die kun je vervolgens disenchanten bij een arcane enchanter (zo'n tafel) daarna kun je hem gebruiken voor je andere armour/wapens.

    Het gedisenchante wapen verlies je wel overigens.

    Het grootste verschil tussen wel/niet hdd vond ik trouwens toen ik whiterun bij zonsondergang binnenliep, ik kon niet geloven wat ik daarvoor al "mooi" vond :p
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Dat mis ik dus ook echt, ik zat echt te zoeken hoe ik de verdere beschrijving kon vinden, niet dus. Maar ja.
     
  4. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Idd, kijk maar eens naar de nagels, zeg.
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn, I just shit my pants ...

    level 6 en gewoon wat aan het free roamen na riverwood in het aller begin nog. Gestuit op een cave met daarin Falmer...

    Maar ook een soort insecten die behoorlijk tough waren, zeker twee tegelijkertijd. Vervolgens kwam ik een soort falmer shaman tegen en die kreeg ik met veel pijn en moeite neer. Mijn companion Faeldon is er aan overleden (?? kan dat, hij ligt dood op de grond). Denk ik alles gehad te hebben, loop het hoekie om, komt er uit de mist stomend en wel een soort van grote robot op me af (zag er echt geweldig uit). Ik wist niet hoe hard ik moest rennen :)
    Uiteindelijk heb ik de robot ergens vast kunnen laten zitten en vele pijlen later istie neer... ben benieuwd wat er nog meer in deze cave zit ...
     
  6. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Waking nighmare, Forbidden legend en Golden claw zijn 'echte, volledige, grote' sidequests, die verdienen hun eigen plekje in je journal.

    Before the storm is een Mainquest en bij Miscellaneous staan 'kleine' sidequests, vaak zijn die of kort, of tutorialachtig ("leer hoe je moet smeden!"), of collectible-achtig ("haal 10 berenhuiden voor me!"), of wijzen ze je slechts naar een dungeon toe. Ik moet zeggen dat het verschil tussen een volledige sidequest en een miscellaneous-quest imo soms nogal klein is.

    Ik heb er ondertussen ook veels te veel. Zodra je op weg gaat om er eentje te voltooien krijg je er weer drie nieuwe bij8) Ik vind het ook een beetje vervelend dat bij miscellaneous-quests geen uitgebreidere uitleg staat. Soms staat er slechts 'praat met persoon X' en dan heb ik geen idee meer wie dat zou moeten zijn of waarom ik met hem zou gaan praten.

    Ik had vandaag zin om eens wat verder weg te gaan dan de omgeving van Whiterun, dus ben naar Ivarstead gegaan, dat kleine dorpje waar de 7000 steps beginnen. Daar kreeg ik een zeer toffe sidequest/dungeon te doen genaamd "Shroud Hearth Barrow". Kleine beschrijving (zal niet te veel spoilen, maar voor zekerheid in een spoiler gedaan):
    De barman vertelt je dat het spookt in de grafheuvel naast de stad, dus je gaat natuurlijk op onderzoek uit. Zodra je de graftombe ingaat kom je inderdaad een spook tegen. Wat volgt is een kleine dungeon met een hele hoop vallen. Zodra je hebt uitgevonden waarom het er spookt ga je weer naar de barman toe en krijg je een beloning. Als je goed had opgelet kan je die beloning gebruiken om een ander deel van de tombe te unlocken en volgt er nog een aardig grote dungeon met veel skeletten en nog meer vallen. Aan het einde van de aardig coole dungeon krijg je best een goede beloning (in mijn geval o.a. een enchanted orcish axe en een dwarven bow, was daarvoor nog nooit een dwarven ding tegengekomen) en een shout-muur. Ik vond het een erg leuke dungeon :)

    Hebben jullie trouwens ook het idee dat de beloningen van quests vaak spullen zijn die je zelf vaak gebruikt? Zo vecht ik bijvoorbeeld qua onehanded weapons alleen maar axe's en qua beloningen krijg ik ook heel vaak axe's. Zo heb ik volgens mij nog nooit een enchanted zwaard als beloning gekregen, terwijl ik momenteel een aantal enchanted axes in mijn inventory heb zitten.

    Die texture-bug is trouwens wel te merken. Ik heb hem op de HDD geïnstalleerd (vind ik een stuk prettiger) en als ik een savegame laad, dan zien mijn handen er prima uit met een hoop details op m'n Gauntlets. Open ik vervolgens het pauze-menu en ga ik weer terug, dan zijn ze al een stuk vager. Dit kan ik nog een/twee keer doen en dan zijn ze echt erg lowres. Ach ja, ik stoor me er niet vreselijk aan. Ik kijk toch meer naar de wereld dan naar mijn eigen handen. Toch zou het fijn zijn als Bethesda dit weet te fixen.

    Omgevingen zijn ook echt prachtig af en toe. Zo zag ik in de buurt van Ivarstead een watchtower bovenaan een aardig hoge klif, naast een waterval staan. Een paar meter onder de tower was een plateautje waar een aantal guards zaten te eten rond een kampvuur met ondergaande zon: prachtig_O_

    Nog een soort van side-quest vraagje, waarschijnlijk niet erg spoilerig:
    Ik had één van die gozers in Riverrun genaaid met die quest over de liefde van de vrouw in de algemene store. Nu liep ik laatst Whiterun uit en werd ik aangevallen door een stel mercenaries. Ze hadden een briefje bij zich waaruit bleek dat die gast die ik had genaaid ze gestuurd had. Nou ging ik vandaag naar die gast toe (Faengar o.i.d. heet ie trouwens) en ik verwachte nog een gespreksoptie daarover, maar die was er niet. Kan ik hier verder niks mee doen?

    Zo dat was me een postje weer wel:p
     
  7. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is White Run of Riverwood, niet Riverrun! Wel een grappig foutje! :9
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wtf, net een Orcish Warrior die gewoon een executie op mij doet, ineens kon ik niet meer bewegen en hij hakt met één klap mij in de pan. Dat is de eerste keer dat ik dat zie, dat de vijand ook executions op jou kunnen doen.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Net een draak vermoord maar kreeg geen soul van hem. Was wel op een plek waar ik al een draak had vermoord. Glitch of krijg je niet bij elke draak een soul?

    Wel een hond gevonden, volgde hem en kwam bij een hutje. Zijn baasje was dood gegaan door rockjoint zag ik in een boek. Dus maar meegenomen, beest heeft wel vlooien zeg. Blijft maar krabben en blaffen, stuur hem straks weg! :+
     
  10. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Fuuu... en Riverrun is natuurlijk weer van Game of Thrones8) Ze laten die Middeleeuwse-fantasie-steden-namen ook allemaal op elkaar lijken, zag ook al dat er naast Whiterun ook Winterhold en Windhelm bestaan, die ga ik ook gegarandeerd door elkaar halen. Bedoelde Riverwood trouwens:p
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nog een handigheidje: in het loadingscreen verdubbel je de rotatiesnelheid en zoomsnelheid als je allebei de analoge sticks gebruikt dus (LS)naar link en (RS) naar links roteert twee keer zo snel linksom!
     
  12. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
  13. GUITAR HERO

    GUITAR HERO Active Member

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    In welke andere game geeft iemand tips over het fucking laadscherm?! 8) skyrim it is!
     
  14. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    Het valt een hoop mensen niet op, maar als je naar de figuren kijkt boven de quest kan je zien wat het is. Een quest met twee drakenkoppen is de storyline. En zo is bijvoorbeeld een quest met twee ogen een quest van The college of Winterhold.

    Overigens een vraag voor de mensen die met The college of winterhold quests bezig zijn:
    Ik ben nu Arch Mage geworden, maar vond de questline erg tegenvallen. Het waren er niet bijzonder veel, en ik vond het nogal tot een abrupt einde komen. Kan het zijn dat er nog meer quests komen of houdt het na de betiteling van Arch Mage op?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  16. MisterShakerNL

    MisterShakerNL Bazaarhouder

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Level 100 smithing bereikt:

    idd de dragon bones en dragon scales nodig voor dragon armor :)
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Uiteindelijk is ie al snel omgekomen in een aardige gevecht. Heb het gevoel als of zijn laatste zwaardslag die hij incasseerde die van mij was. Laten we maar hopen van niet, even netjes een begrafenis gegeven. 8)

    [​IMG]
     
  18. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee of het al langsgekomen is, maar Skyrim had vrijdag en zaterdag 3.4 miljoen stuks verkocht. Waarvan 56% Xbox 360.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Ooooh ok, goed om te weten. Dit stond niet in de handleiding toch?
     
  20. MisterShakerNL

    MisterShakerNL Bazaarhouder

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina