1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] The Legend of Zelda

Discussie in 'Games' gestart door OniRyo, 19 mrt 2011.

  1. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Gamespot:
    The Bad
    Troublesome controls Lots of padding Predictable formula.
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hopen dat het een match voor ALttP is. OoT was by far niet de beste Zelda.

    TP vond ik erg tegenvallen dus ik hoop dat Nintendo het met deze goed gaat maken.
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Tsja ieder z'n mening.. 2d Zelda's zijn niet mijn ding, al vond ik minish cap wel grappig.

    OoT is voor mij niet by far de beste Zelda, maar by far de beste game ooit gemaakt. :)

    Overigens deel ik je mening wat betreft TTP, die vond ik ook tegenvallen.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Dan zal het je goed doen dat de director van Minish Cap meegewerkt heeft aan Skyward Sword. ;)
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is toch ook een cd versie van het orchestra (niet live dus)? Heeft iemand een linkje? De live versies zijn niet echt topkwaliteit kwa geluid.

    Pfff nu moet ik me echt inhouden om geen wii te kopen. Wil zelda brrwaahaaa, voel me net een zombi. Moet zelda :p.
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelda games, lastig... Heb er nu al zoveel gespeeld, begon met Link's Awakening, daarna A link to the past, Ocarina of Time, Majoras Mask, Wind Waker, Minish Cap, Twilight princess en nog eentje die je volledig met de styllus bestuurde.

    Probleem sinds, ik denk Wind Waker is dat 't in de afgelopen paar Zelda games zo voorspelbaar was. Sure een adventure, maar de puzzels los ik op binnen seconden, bosses stellen niks voor omdat ik veel hartjes heb en hun zwakke plek vaak te obvious is. Je weet dat je eerst ergens een pijl en boog krijgt, later hookshot, doe er dan ook maar een lens of truth achtig iets bij. Handschoenen om zwaardere stenen op te tillen. 't vrouwtje dat bij je in de buurt is, die is sowieso Zelda. Er komt na een tijdje een plot twist waardoor Ganondorf even alle macht heeft.

    Of ik de nieuwste Zelda haal? ik weet het niet, word er niet enthousiast van=(
     
  7. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoor maar: Is trouwens wel een spoiler die niks willen weten dus maar in een balkje O-)
    Maar dit is na een langen tijd dat je geen Ganondorf als bad guy. Op een TV consoles dan dus ik verwacht wel wat van het verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2011
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Misschien ligt het er ook aan met welke Zelda je begonnen bent. Ik begon als 6/7 jarige zelf met Zelda toen hij op de NES uit kwam.

    MM vind ik bijvoorbeeld al stukken beter dan OoT. Enige wat ik aan OoT leuk vond was juist de '3D' wereld. Verder vond ik eigenlijk alles al aan MM leuker. Zelfde geldt eigenlijk ook voor de '2D' Zelda's. Zelf vind ik Zelda 2 op de NES nog 1 van de leukste terwijl het concept totaal anders is (of misschien lijkt hij juist erg veel op de Zelda's van nu).
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Tsja, Skyward Sword doet juist wat aanpassingen aan de Zelda-traditie. Zo moet je geen Compass en Dungeon Map meer verzamelen, maar volstaat alleen een dungeon map nu. Link heeft nu stamina dat op verschillende momenten wordt gebruikt, je schilden zijn breekbaar en moeten dus op een gegeven moment 'repaired' worden of je bent de pineut, de eerste baas was wel degelijk pittig en imo zelfs moeilijker dan veel in eerdere Zelda's, etc., etc.
     
  10. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Zelda Skyward Sword is nu te koop bij de Game Mania. Heb allebei mijn limited editions nu in de pocket :D
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Minish Cap vond ik fijn ja dus dat is positief :)

    Heel herkenbaar! Sinds OoT zijn ze eigenlijk niet vernieuwend geweest en ik weet dat ik bij Skyward Sword ook geen enorme vernieuwingen hoef te verwachten. Wat jij schetst is ook een beetje het probleem van Zelda, een supersterke formule waarop ze zijn gaan voortborduren zonder écht vernieuwingen te creëren. In principe is het altijd hetzelfde. Ik zou een voorstander er van zijn om de formule eens he-le-maal op z'n kop te gooien, dus weer vanaf de grond af aan beginnen.

    Waarom kijk ik er dan wel naar uit? Omdat het gewoonweg Zelda is. De herkenbaarheid, de sfeer en zoals ik al zei de formule op zich is gewoon heel erg sterk. Kwalitatief gezien zijn het gewoon altijd goede games.

    Jep heeft er 100% mee te maken. Volgens mij was de eerste Zelda waar ik zo'n beetje aan begon die op de gameboy. Sowieso als kind is alles indrukwekkender en geloofwaardiger. Alles is spannender en je kan helemaal opgaan in de wereld omdat je verder weinig verplichtingen hebt (heb ik mijn tentamens wel voorbereid, moet ik straks werken, heb ik m'n rekeningen al betaald? :+).

    Nu weet ik wat de grenzen zijn van een game, de invisble walls, wat je wel en niet kan doen etc. is altijd behoorlijk voorspelbaar. Toendertijd kon ik uren door Hyrule Field dwalen op zoek naar geheimen, die er toch niet waren.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2011
  12. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb 'm net opgehaald bij Media Markt (R'dam Centrum). Ze hadden wel weinig limited editions vond ik, er lagen er maar drie ofzo (had er eigenlijk meer verwacht).
     
  13. kid h0tsh0t

    kid h0tsh0t Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heet ook een "limited" edition :)
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb net de LM bij Nedgame nog kunnen halen. Morgen denk ik maar gaan spelen :)
     
  15. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mediamarkt Groningen waren er stuk of 15
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    LE bij mediamarkt Arnhem opgehaald (kon er zo 15 stuks tellen zullen d'r nog wel meer hebben). Echter komende tijd geen tijd om echt lekker ontspannen te spelen (tentamens) dus ik wacht lekker tot de kerst periode, zo'n periode dat je je heerlijk een goede week (of 2) kan verliezen in het mooie Zelda Universum :thumbs:
     
  17. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem voor mijn broer opgehaald bij gamemania
     
  18. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Gisteren ongeveer 1,5 uur - 2 uur kunnen spelen. Dus tot nu toe kan ik er niet zoveel over zeggen.

    Ik moest wel wennen aan de besturing, op een gegeven moment merk je dat je bijvoorbeeld met het zwaardvechten je volop moet zwaaien. Je kan niet even heen en weer draaien met je WiiMote.

    Maar hoe het verhaal zich opbouwt, de perfecte afwisseling daarin en hoe je leert omgaan met de besturing en hoe dit uitgelegd wordt.

    De muziek is ook van bijzonder niveau.
     
  19. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Gisteren ook 2 uur gespeeld. I'm in love with the game :)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Ik zat voor ik het wist op 6 uur. :+

    De controls wennen wel. Ik vond het vliegen eerst dramatisch, maar nu ga ik door die lucht heen als een straaljager. :cool:
     

Deel Deze Pagina