[XOne] Xbox 360 + 5.1 home cinema set

Discussie in 'Games' gestart door marloes, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes

marloes Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben een totale leek op het gebied van gamen dus help!:p
    Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wil hem een home cinema set
    geven. Maar ik weet totaal niet waar ik op moet letten etc!
    Hier de "feiten" op een rijtje:
    *hij heeft een xbox 360 (weet niet welke versie, sorry)
    *een phillips tv (weet helaas ook niet welke maar hoop er nog achter te komen)
    en ook niet onbelangrijk:
    *de set mag rond de 220 euro kosten :9

Hebben jullie hier misschien ervaring mee/tips voor?
    En kan de home cinema set gewoon aangesloten worden op de xbox of raden jullie dat af?

Alvast bedankt :thumbs: :)
    Groetjes Marloes!

p.s. Ik weet dat ik niet echt met veel nuttige informatie kom en dat dit niet echt de bedoeling is hier. Maar als ik meer informatie ga inwinnen bij mijn vriend weet hij meteen wat voor soort cadeau hij krijgt.

Laatst bewerkt: 15 nov 2011
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je kan het beste een 5.1 set kopen die via Optical S/PDIF aangesloten kan worden, deze kan je op elke Xbox360 aansluiten! Check bijvoorbeeld deze lijst met gefilterde home cinema sets, die allemaal een Optical S/PDIF hebben: http://tweakers.net/pricewatch/cat/...4-gL2BUia_28OQbU474oiSzQbKHNpy15FLsT1qDUNK6QM

Veel ervan hebben ook HDMI, en dat is meteen de tweede mogelijkheid om een Xbox360 op een 5.1 set aan te sluiten.

3. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb recentelijk de Logitech Z906 aangeschaft. Kostte rond de 280, wel wat hoog ivm je budget. Zit gewoon digitale aansluiting op voor de tv, die hebben alle moderne tv's wel (afgelopen 3 jaar lcd/plasma/led). Echt fantastisch geluid, heb mijn xbox360 aan de tv hangen via HDMI. Set neemt het weer naadloos over van de tv. Potje Forza4 is dan echt genieten, het is net of de auto's in mijn kamer staan ;). Je kan ook nog eenvoudig de pc eraanhangen :)

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    digitale aansluiting op voor de tv?
    Je weet dat de optische uitgang van een hdtv altijd downmixed naar stereo bij het aansluiten van een extern apparaat?

De surround aansluiten op je xbox en dus niet via de tv ;)

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is behoorlijk misleidend die optische aansluiting achterop een tv.
    Op de display receiver/versterker gaat namelijk in de meeste gevallen het rode Dolby Digitaal icoontje branden.
    Alleen is dit geen DD5.1 maar DD2.0

6. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het toch echt.. niet bedoelt als reclame maar dit kabeltje:
    http://www.alternate.nl/html/produc...l_HQ/439785/?tn=HARDWARE&l1=Kabels&l2=Optisch

Optisch bedoelde ik. En met een racespel hoor ik een auto rechts achter me toch echt rechts achter me. Doet het prima surround.

7. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    zou sparen voor een goede set :) ibood, mediamarkt, bcc dingen in de gaten houden. Vaak leuke aanbiedingen van mooie receiver + boxen set.

8. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ferry dus als ik t goed begrijp kun je het beste bij dat bose setje dat alleen uit n heel klein kastje bestaat met 2 speakers en n sub het beste het rode en witte stekkertje gebruiken in plaats van optisch

9. marloes

marloes Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is de tv:
    Jep, slechte foto maar had weinig tijd om er snel een stiekem te maken (A)
    En ik ben er achter dat ie geen xbox slim heeft maar een van 6 jaar oud (de oudste dus neem ik aan)...
    Ik denk dat ik de logitech Z5500 ga kopen.. Is dit een goede keus?

10. XBanger

XBanger Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die is tegen woordig rond de €380,- en de Z906 (die mooier geluid geeft) kost bij de goedkoopste €255,- INCLUSIEF VERZENDEN! Ik zou sowieso de Z906 kopen.

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina