1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [TES V: Skyrim] Bugs en glitches!

Discussie in 'Games' gestart door Bassie, 10 nov 2011.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben nu voor het eerst een wel akelige bug tegengekomen. =(

    Ik was terecht gekomen in Northwatch. Deze plek had ik gevonden door louter de wereld te verkennen. Ik zag dat er Thalmor waren en aangezien ik daar echt een gruwelijke hekel aan heb, heb ik ze meteen kopje kleiner gemaakt. Ik ben de toren ingegaan en vond daar Thorald Gray-Mane. Hij zat vast in kettingen, die ik met geen mogelijkheid los kreeg :{

    Dit terwijl ik de quest over hem, wel al gestart was. Echt suf. Via de wiki's gelezen dat dit nog een bug is, en dat het alleen te doen is als je de normale pad van de quest volgt.
     
  2. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ergens gelezen dat dat geen bug is.

    Er zijn oneindig veel draken, maar maar een beperkt aantal zielen (omdat je ook maar een beperkt aantal shouts hebt). Daarom hebben ze er voor gekozen om maar een beperkt aantal zielen per gebied te hebben. Stel bijvoorbeeld dat je in het gebied rond Whiterun maximaal 10 zielen kan winnen. Als je dan een 11e draak killt in dat gebied krijg je zijn ziel niet meer. Als je vervolgens naar het gebied rond Windhelm gaat en daar een draak killt, dan krijg je wel weer een ziel.

    Edit: nog een aantal bugs waar ik last van heb (gehad):
    - (Natuurlijk) de HDD-install texture bug ...
    - Weapon-racks die niet werken (heb een hoop geprobeerd, googlede even en schijnt een bekend probleem te zijn)
    - In de lucht zwevend wapen
    - Eén keer een vastloper tijdens een laadscherm
    - Mannetje die doorloopt als ik hem aanspreek, waardoor ik zijn gezicht niet kan zien.

    Valt nog reuze mee voor zo'n 20 uur speeltijd:)

    En nog twee dingetjes die wat mij betreft beter kunnen:
    - uitgebreidere journal bij miscellaneous quests
    - Het kunnen oppakken van quest-items van een quest die je nog niet hebt geactiveerd. Ik loop nu met een luit rond die ik in een grot vond, ik kan hem nergens neerzetten/indoen omdat het een quest-item is, ook al heb ik er (nog) geen quest voor gekregen. Scheelt toch weer een paar kilootjes aan extra meesleepspul..
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat laatst is geen bug, ben juist heel bij dat het in 't spel zit. Je zal het item maar per ongeluk verkopen en nooit meer terug vinden, omdat je niet weet wáár je het verkocht hebt.
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Wrong topique.
     
  5. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Snap dat het geen bug is en ik snap ook dat ze het je niet laten verkopen, maar ik vind het gewoon irritant dat ze me een paar extra kilo laten meetillen. Ik zit meestal al net op het randje van encumbered. En het duurt waarschijnlijk nog zo'n 200 uur voordat ik eindelijk die quest vind en hem uit mijn inventory heb. Had er dan voor gezorgd dat dat ding pas spawnt zodra je daadwerkelijk de quest start.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Hehe ik loop ook vol met daggers, kettingen en weet ik veel wat nog meer wat allemaal quest items zijn. :+
     
  7. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15

    ik moest lachen.:D
     
  8. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Bug in de quest Forbidden Legend:
    Als je in die allerlaatste grot tegen die spookbroers vecht en die boogschutter gebruikt Fus Ro Da en je wordt op dat platform geslingerd waar de twee andere broers op staan, zit je opgesloten daar, invisible wall. Is niet een keer, maar drie keer gebeurd :{
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Die hoort bij een quest voor de Bards College in Solitude.

    Verder is het ook een bewuste keuze geweest om quests niet 100% voor te kauwen via het menu, in Morrowind was dat ook niet het geval. IMHO ook juist een verbetering ipv verbeterpunt!
     
  10. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Wapens die je meedraagt en niet kunt dumpen (in een kist of gewoon op de grond) omdat je een quest-item is kun je wel aan een wapenrek hangen... Dus dan ben je die overtollige kilo's iig kwijt.
     
  11. AAC Zabimaru

    AAC Zabimaru Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik zit met een probleem, hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een bounty van 1060 in The Pale omgeving. Dus als ik riverwood inloop word ik gelijk aangevallen door alle burgers. En ik moet daar zijn om met een NPC te praten voor een quest.

    Maar die Npc valt me ook aan en is ontsterfelijk.

    Hoe kan ik van die bounty af komen?
    Wapens sheaten helpt niet, guards willen me ook niet arresteren maar alleen vermoorden.

    Kan iemand mij alsjebieft helpen?
    Alvast bedankt.
     
  12. fr-patrick90

    fr-patrick90 Remain silent

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Tip om je speech snel omhoog te gooien:
    In the Black-briar meadery of de Prawned Pawn (1 van de 2 dus) in Riften zit een kerel(de eigenaar) waaraan je kan vragen iets te vertellen over zijn winkel. Hier kan je ook persuade doen om meer info uit hem te krijgen. Doe dit gesprek elke keer opnieuw en je zal zien dat je ook elke keer weer persuade kan doen. Binnen een minuut of 10 heb je je Speech op 70 of hoger.

    Tip om je archery gratis om hoog te krijgen:
    Als je faendel in Riverwood hebt geholpen in het begin, kan je bij hem archery lessen volgen. Je kan hem vervolgens jou laten volgen, spullen met hem uitwisselen en hem spullen van jou laten dragen. Je kan echter ook je geld wat je aan hem hebt gegeven voor de lessen dus weer terug pakken. Zie het als gratis lessen van een vriend =D
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    En vervolgens natuurlijk gaan klagen dat het spel niet in balans is! :thumbs:
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Gekocht van Alchemy vrouwtje in Whiterun:

    [​IMG]
     
  15. fr-patrick90

    fr-patrick90 Remain silent

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik spoiler het bewust om mensen niet ongewild in een ongebalanceerd spel te laten komen :'-(.
    Even serieus, ik ben hier zelf achter gekomen en heb er alleen gebruik van gemaakt bij Archery omdat dat maar 5 keer per level kan (die training), maar zo zijn er in het spel ook bugs met smithing en magic. Zo schijnt er een spell te zijn die health omzet in mana. Nja als je dan jezelf healt en in je andere hand dus die health omzet in mana kan je onbeperkt je restoration trainen. Dat soort dingen liggen voor de hand (vind ik) en had Bethesda beter moeten uitwerken tbh. :thumbs:
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hoezo is dat de schuld van Bethesda?
    Het is een single player game dus niemand zal er last van als jij besluit je char te verpesten door een uurtje te gaan zitten boosten. En uiteindelijk ben je het toch zelf die het doet, dus is het lame om te gaan klagen.
    Kijk, al was het een MMO was het een compleet ander verhaal geweest natuurlijk, want daar speel je tegen anderen en moet de game in balans zijn.
    Nu worden mensen lekker vrij gelaten in wat ze wel en niet doen, maar moet je niet gaan zitten klagen als je zelf eerst een halfuur zit te boosten en dan de schuld geven aan Beth :emo:
     
  17. fr-patrick90

    fr-patrick90 Remain silent

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit ook wat in Tyrant, maar aan de andere kant, ik neem aan dat Bethesda niet opzettelijk de optie erin doet om je Speech skill of Restoration skill binnen 10 min op 100 o.i.d. te krijgen. Dat de speler de keuze heeft voor zichzelf dat wel en niet te doen, is in een offline game indd geen probleem. Vind sommige ''boosts'' zoals jij ze noemt alleen een beetje opzichtig, dus je komt ze tegen zonder dat je ernaar op zoek bent, en dat vind ik beetje jammer. Verder is het natuurlijk een briljante game waaraan ik alleen al in Riverwood en Whiterun meer dan 20 uur heb besteed. :b:
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maakt dat uit?
    Ik weet ook hoe ik smithing, enchanting, sneak etc allemaal boost. Betekent nog niet dat ik het gelijk ga doen 8).
    Jouw vlees is zwak! :+
     
  19. fr-patrick90

    fr-patrick90 Remain silent

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja ben blij dat je het in ieder geval wel met me eens bent dat de game briljant is dan :+
     
  20. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tyrant: ik hoop dat je de tijd wil nemen om dit verhaaltje te lezen.

    Goed aangezien die opmerking duidelijk gericht is op een comment die ik eerder plaatste zal ik het wat uitgebreider opschrijven, aangezien je het niet lijkt te begrijpen.

    Mijn comment over de "ongebalanceerdheid" van Skyrim zat hem niet in het feit dat ik de block skill binnen drie kwartier op 100 had. Het zit hem in het feit dat ik light armour kan gebruiken (en ik dit ook al sinds het begin doe en dus 100 is), tezamen met het feit dat mijn smithing skill 100 is (ook via de natuurlijke weg gedaan, ik ben een hoarder namelijk). Dit resulteert dat mijn armour rating 1050 is terwijl ik een mage ben! Niets kan mij meer aan waardoor ik dus 3 frost trolls kon "misbruiken" om mijn block skill omhoog te halen.

    Ik zal nog iets verder uitweiden: Ik heb er nu 100 uur opzitten, tot een uur of 60 was ik een pure mage: alle lvl ups gingen richting magicka (ik was op dat moment 600/100/100) en ik wilde dit ook zo omdat ik mijzelf als mage zag. Totdat ik (hoarder die ik ben) alchemy al vrij snel op 100 had, hierdoor kon ik potions maken voor een enchanting bonus. Doordat ik alle wapens meeneem en, waar mogelijk, disenchant was mijn enchanting inmiddels ook al 65. Prima. Ik had van smithing nog onwijs veel spulletjes liggen dus besloot ik die te enchanten (dit is ook geen "boosten" maar een natuurlijke manier om te lvlen) mijn enchant was dus al snel ook 100.

    Wat is nou het punt van bovenstaande alinea? Doordat ik al deze skills had gemaximaliseerd kon ik de eerder genoemde armour maken van 1050, MAAR diezelfde armour zorgt er ook voor dat ik geen magicka meer verbruik voor destruction magic! Mijn pure mage built was dus compleet overbodig, resultaat: alles ging vanaf dat moment naar health wat mij nog sterker maakte en ongebalanceerd is omdat ik dit als mage helemaal niet zou moeten kunnen!

    Goed. Tijdens Morrowind en Oblivion kozen we uit verschillende major/minor skills. Dit had als nadeel dat er niet echt sprake is van learn as you do, voordeel was dat je ook niet geneigd was de minors te trainen die niet bij jouw race hoorden omdat dit meer nadelen dan voordelen had. In Skyrim heeft het door het perk systeem GROTE voordelen om skills die je niet zou willen trainen (zoals in mijn geval de combat skills) tóch te gaan trainen, anders kun je namelijk niet het maximale uit je karakter halen.

    Wat ik graag had gezien was een systeem waarbij lvl 50 de max zou zijn welke gemaximaliseerd zou worden wanneer alle skills 100 zijn en elk ras zijn eigen specifieke verdeling van skills zou hebben. Hierbij zou een Altmer (zoals ik) geen combat skills kunnen gebruiken (behalve misschien een dagger), een Breton geen heavy armour, maar wel bepaalde magic en een Orc alleen combat skills en geen magic. Een onderverdeling van speech/smithing/alchemy/enchanting met bepaalde bonussen voor bepaalde rassen zou hier ook van toepassing zijn.

    Omdat je op deze manier het nut van het trainen van skills die je niet zou willen trainen wegneemt, breng je balans in het spel. Nu gaan mensen hun toevlucht nemen tot onnatuurlijke manieren om deze skills te trainen omdat ze daar baat bij hebben, ook dit ondermijnt het learn as you do principe en is dus iets wat Bethesda had moeten erkennen.

    Verder niets dan lof, maar moet wel zeggen dat de eerste 60 uur kwalitatief beter waren dan de laatste 40. Ik ben inmiddels (via een natuurlijke weg) zo sterk dat de rest van het spel niets meer is dan het afvinken van goals, terwijl de eerste 60 uur echt een constante uitdaging waren. Mijn gevecht tegen Krosis at lvl 25 staat nog steeds als mijn meest memorabele herinnering en dat gaat helaas niet meer veranderen ben ik bang.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011

Deel Deze Pagina