1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [TES V: Skyrim] Bugs en glitches!

Discussie in 'Games' gestart door Bassie, 10 nov 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik blijf er bij dat het alsnog een keuze is? Ik enchant geen oude shit, ik enchant alleen als ik iets nodig heb. Ik maak geen 100 Iron Daggers. Ik ga niet driekwartier blocken tegen Trollen.

    Nogmaals, het is allemaal JOUW eigen keuze om zo te spelen zoals je doet. Die Armor Rating is een keuze: je zou ook in Novice Robes kunnen lopen.

    Dus ik vind het alsnog echte bullshit om te gaan klagen over balans als je gewoon zelf aan het boosten bent. Je kan mij dan ook niet vertellen dat het leuk is om alleen maar te spelen om goals af te vinken.

    Ikzelf loop bv veel in mijn Miner's Clothes met 40% Archery Damage. Mijn armor rating is 38. Ik ben gemiddeld drie kwartier bezig met een dungeon. Dus ga echt niet vertellen over uitdagingen, want jezelf uitdagen in dit spel is ook een keuze.
     
  2. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe expres een dubbel post om bovenstaande verhaal niet te onderbreken.

    Ik kan namelijk nog wel meer voorbeelden noemen dan bovengenoemde:

    Geld.
    Ik spaar alles op wat ik vind en stop ze in mijn knusse huisje in Whiterun, dit is op zich niet zo'n probleem. Wat wel een probleem is is dat ik hierdoor potions maak van (inmiddels) maximaal 2700gp/ea en ik iron daggers kan maken van in het begin 2800gp/ea maar gelukkig gaat die prijs wél (zij het langzaam) naar beneden. Ik heb inmiddels dan ook 200k in mijn zak zitten en heb volgens de statistieken al 700k gevonden. Dit is gewoonweg teveel.

    Pickpocketing.
    Ik heb kleding gemaakt die skillbonusses geven, hier is enchanting voor bedoeld dus doe ik dat! Wat is het probleem nu: door die bonusses kan ik zelf bij lvl 17 pickpocketing bijna alles met 90% zekerheid stelen. Dat lijkt me dus niet de bedoeling.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Mijn smithing is nu ook 68, mede dank zij het veel maken van leather stuff en iron daggers, achteraf vind ik het wel jammer. Maar wat had ik dan moeten maken met al mijn iron ores? Had natuurlijk kunnen gaan voor het meeste dure telkens en dan dat weer verkopen totdat mijn ores op waren. Ik wilde naar de 70 gaan om Glass armor te maken maar dat heb ik nog niet gedaan. Omdat ik denk dat het leuker is om zelf op zoek te gaan naar die mines die de materiaal bieden om Glass materiaal te maken in plaats van alles te kopen bij de locale blacksmith.

    Het zou wel tof zijn, en meer challenging, als je bij een locale blacksmith, bijvoorbeeld die in Whiterun, niet direct al materiaal kunt kopen om Elven of Glass mee te maken. Maar dat dit kan in een gebied waar je, waarschijnlijk, later in de game zult komen. Maar toch, je kan er zelf voor kiezen om dit niet te kopen. Daarom ga ik ook op zoek naar die mijnen, vind ik veel leuker. Boosten doe ik verder niet.

    Achteraf wel jammer dat ik veel heb ge-invest in daggers.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  4. acisiz

    acisiz Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het gevoel dat je tijdens het spelen van de spel de uitdaging juist zelf weghaalt door dingen te pushen terwijl als je het niet zou doen de uitdaging er nog steeds zou zijn.

    Ik snap wel wat je bedoeld en sommige dingen heb je ook gelijk, maar ook een voorbeeld is dat ik ook een zekerheid heb van 90% om iets te stelen, maar zodra ik een quest item moest stelen was me kans nog maar 10% (en alle andere dingen bij dezelfde persoon nog steeds op 90%). Me level pickpocket was toen 30 oid.


    Ben zelf level 35 en heb 101 uur gespeeld. Ik heb niet 1 perk in de buurt van de 100. Ben wel te sterk in de spel op Adept dus ga kijken hoe het op expert gaat.
     
  5. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij gooit het constant op het feit dat alles een keuze is. Daar heb je in zekere mate gelijk in ware het niet dat je als mens de mogelijkheden neemt die er ter hande zijn. Wanneer je dit niet doet ben je inefficient bezig.

    Wat je niet begrijpt uit mijn verhaal is dat ik het niet over "boosten" had. Mijn punt was dat de mogelijkheid tot "boosten" tezamen met het feit dat je hier voordeel uit behaalt leidt tot ongewenste gameplay, hier had een beveiliging ingebouwd moeten zitten die dit voorkomt net zoals met destruction magic gedaan is.

    Zoals ik al gezegd heb is mijn light armour rating niet het gevolg van "boosten", mijn speech is bijvoorbeeld ook gewoon natuurlijk opgebouwd en staat nu op 81. Het enige wat ik "geboost" heb zijn heavy armour en block. Maar ik wil toch even benadrukken dat "boosten" niet het probleem is, dit vind ik zelf namelijk ook een keuze! Wel vind ik dat die keuze door het huidige skill/perk systeem sterk beïnvloed wordt!

    Ik vind dat ik mijzelf binnen de "normen" van het spel heb gehouden door alle plantjes om te zetten in potions, alle leer die ik heb gevonden om te zetten in armour en alle items die ik heb te enchanten. Zou je dit overigens niet doen dan kom je nooit bij de hogere armour van smithing, immers eenmaal iets gemaakt raak je het ook niet meer kwijt (degradatie van armour/weapons zou hier dus een oplossing kunnen zijn geweest!).
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  6. Seh

    Seh Guest

    Conclusio conclusio
    Het is een fout van Bethesda maar je kiest er zelf voor het te gebruiken of niet.
     
  7. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens. Het is op zich je eigen schuld als je boost, al zou ik graag zien dat Bethesda deze exploits fixt.
     
  8. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet dus, want ik had het niet over de "boosts" het gaat om de verhouding alchemy/smithing/enchanting ten opzichte van je karakter's voorkeuren.

    Die "boosts" zijn een bijkomend probleem en daar kun je inderdaad voor kunnen zeggen dat het een eigen keuze is. Het probleem dat ik aankaart is dat je via een natuurlijke weg te sterk wordt.

    /edit: Je kan gewoonweg niet zeggen dat ik geen light armour had moeten dragen als dit wel gewoon mogelijk is, plus het feit dat deze armour die ik in het begin droeg ook nog eens bonusses voor mages hadden, dan ben je toch gek als je zegt "ik draag dit niet", die armour was per slot van rekening voor mij bedoeld!

    //edit: Wat bijvoorbeeld een perfecte oplossing was geweest, was wanneer het niet mogelijk zou zijn om Fortify Destruction te enchanten op light/heavy armour. Als ze dit exclusief voor robes zouden hebben gehouden zou het al een stuk gebalanceerder zijn geweest.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  9. Seh

    Seh Guest

    Dan is het toch een fout van Bethesda en kies je er zelf voor om niet met alleen de mage robes te lopen?;)
     
  10. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Dit is het fast travel probleem all over again.

    Als een bepaald onderdeel in een TES game je niet aanstaan gebruik je het gewoon niet, probleem verholpen.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Misschien was het een idee geweest om het smithen wat langzamer te laten verlopen qua experience. Het is zo natuurlijk erg makkelijk om een hoog level te krijgen van Smithing. En als je 'van alles wat' gaat maken i.pv. daggers dan heb je de kortste keren weer geld te veel.

    Ik heb nu smithing 68, kan iron, leather, steel en elven armor maken en enchanted items upgraden daar laat ik het voor nu wel even bij. Ik vind het sowieso niet tof om alles maar in te kunnen kopen bij de blacksmith om vervolgens weer een goed armor te maken, daarom ga ik pas aan Glas armor beginnen wanneer ik dit vindt dmv een dungeon of het zelf in elkaar zet nadat ik het materiaal gevonden heb. Wilde eerder nog wellicht een save game opnieuw laden waar ik smithing 25 nog had maar dan loop ik te ver achter qua quests en dergelijke en daarbij, als ik dan weer ga smithen en ik maak niet puur alleen daggers dan heb je straks ook weer geld te veel, ik hou het lekker zo. :)
     
  12. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dit is totaal iets anders, dit is onbalans in de gameplay. Fast travel was een nieuwe feature die een andere verving. De laatste is expres, de eerste niet.

    (Overigens bestond fast travel überhaupt al in Morrowind maar gewoon op een wat andere manier)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dit heeft niks met levelen te maken of met boosten, maar zijn gewoon keuzes van Bethesda. Ik ben het met je eens maar heeft totaal niets te maken met deze dicussie.

    Onzin. Anders zou iedereen dus ook Call of Duty en FIFA op het makkelijkste niveau spelen. In gamen zoek je uitdaging. Dus kom niet met 'als mens neem je de mogelijkheden ter hande blablabla'. Misschien in het eckte leven, maar in gamen wil ik gewoon uitdaging.

    Waarom moet zoiets beveiligd worden? Ik heb er namelijk totaal geen last van...
    Oja wacht, dat komt natuurlijk omdat ik er voor KIES om niet te boosten. Dus het blijft wel degelijk een keuze.

    Hoezo? Ik ben nu level 55 smithing, en daarmee zit het bij mijn hoogste skills. Ik heb gisteren de complete Dwemer Ruins van Markarth leeggehaald (350 ingots) en daarna het complete Dwemer Museum (150 ingots).
    Als ik een Iron Ores vind gebruik ik ze of voor armor te maken zoals Dwarven Armor, of ik maak er Gold Ores van dmw Transmute.
    Iron Daggers heb ik geen flikker aan dus maak ik niet. Dus ik snap niet dat je volgens jou moet boosten om bij de hogere armor van smithing te komen?


    Ik ben het met je eens dat het geld verdienen te snel gaat, maar verder is het gewoon je eigen verantwoordelijkheid hoe je speelt. In Oblivion kon je bv 100% Charmeleon realiseren. Dan kon je doen wat je wilde. Is dat dan leuk? Lijkt mij namelijk niet.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  14. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan begrijp je nog steeds niet dat ik het niet over "boosten" heb!


    Overigens een kleine bug die me net pas opviel: bij alchemy kun je de lvl 100 perk inschakelen zonder dat je de lvl 90 perk (Snakeblood) hebt ingeschakeld.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je zegt toch zelf dat je boost? Of wil jij zeggen dat je 150 iron daggers nodig hebt voor een missie?
     
  16. Ji E Toy

    Ji E Toy Active Member

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Om The Guild of the Iron Daggers te joinen jonguh:+
     
  17. elviroi

    elviroi Active Member

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0
    Net m'n eerste bug tegengekomen. Vond ik een map van de 4e treasure, ik ga op zoek, maar vind de kist maar niet. Uiteindelijk op internet opgezocht en exact waar de treasure zou moeten staan staat er bij mij niets. Beetje jammer na al die moeite... Nog mensen met dat probleem?
     
  18. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Was deze megabug al bekend? Ik startte een nieuwe game en ik begin in m'n ene hand met een spell die ik voor het laatst gebruikte bij m'n oude character! Ik heb nog gekeken in m'n spell lijst en hij staat er echt niet tussen. Een beetje lame want het is een redelijk sterke spell voor een level 1 character :+

    Nadat ik hem deselecteerde kon ik hem ook niet meer terugkrijgen.
     
  19. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    De bugs die met de vorige patch meekwamen, dat alle resistances niet meer werken en draken soms achteruit vliegen, worden binnenkort gefixed.

    De update wordt volgende week uitgebracht. De PC kan de patch als eerste verwachten, de PS3 en Xbox 360 iets later die week.
    (in verband met Microsoft/Sony die de patch altijd eerst willen certificeren)

    Bron: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1300562-skyrim-what-were-working-on/
     
  20. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Is hij al te installeren op de HD na de 1.2 patch? Ik kan daar niks over vinden namelijk.

    Peace,
    Rich_Art.:thumbs:
     

Deel Deze Pagina