1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation Vita

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ten eerst is het slim van Sony om 2 uitvoeringen wifi en wifi+3G op de markt te brengen , hierdoor bezuinigen ze behoorlijk op de productie kosten.

    Ten tweede laat de klant beslissen hoeveel geheugen hij/zij nodig denkt te hebben in de Vita.

    De meeste zullen toch voor 4GB gaan omdat ze ook geld willen overhouden voor de aanschaf van een Vita game.
    Thuis zullen ze na een paar dagen/weken ontdekken dat 4GB eigenlijk te weinig is en als nog een 8GB of 16GB erbij kopen.

    MS kaartjes zijn nog steeds behoorlijk prijzig.
    Zag vorige week een 2GB kaartje voor maar liefst € 25 :F:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen zo klagen, maar komop, die vita is gewoon underpriced.

    Ze hadden ook 350-400 euro kunnen vragen inclusief 32 gb of zo. Ze kiezen voor dit model, nou ok, lekker belangrijk.

    Ik ga echt voor een paar tientjes deze vette nieuwe game ervaring niet laten verkloten.
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    ....tuurlijk.:F:

    Hadden ze moeten doen, want dan ben je tenminste eerlijk in wat je als gamer kwijt bent. Maar dat doen ze niet want dan koopt bijna niemand dit ding.

    Als je dit vergelijkt met prijzen van andere geheugenkaartjes, dan is dit gewoon veel te duur. Een memory card is een memory card, deze doet niets anders dan een andere....met het enige verschil dat je deze MOET kopen als je een beetje wilt gamen met je nieuwe speeltje.
    4GB is niks, helemaal als je de vele functies van de Vita gaat gebruiken.

    Met alle concurentie dat mobile gaming heeft tegenwoordig, lijkt deze dure memory card me echt een heel slecht plan van Sony.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik klaag alleen over de idiote prijzen van de geheugenkaartjes van Sony.
    Wat is er zo speciaal aan die dingen.

    €85 voor een 16GB MS ProDuo :F:
    Wil al een tijdje een nieuwe MS-stickie kopen voor mijn PSP-1000 maar ik hou het maar bij mijn losse MS (1x 512MB en 2x 1GB).
     
  5. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    mja is natuurlijk ook onzin die hoge prijzen.. maar geef ze eens ongelijk, is hun product, dan mogen ze zelf bepalen wat ze ervoor vragen..

    en ze praten er zelf ook omheen met hun verhalen over dat ze willen dat alle gebruikers dezelfde ervaring hebben en dus dezelfde snelheid geheugenkaartjes geruiken (is niet alleen voor saves maar ook games zelf, updates enz)
    waar het waarschijnlijk op neer komt is dat sony baalt dat veel mensen games gekopieerd/illegaal speelde op de psp en hier willen ze meer controle over.. dit kan mooi met hun eigen kaartjes. (en gelijk hebben ze natuurlijk)
    maar uiteindelijk zal het weer een kat en muis spel worden..
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar maakt iedereen zich eigenlijk zo druk om?
    Je bent niet verplicht om kaarjes van het merk Sony te kopen.
    En tegen de tijd dat de Vita hier in Nederland in de winkel ligt zullen Sandisk en anderen ook van die kaartjes in de winkel hebben liggen die hoogstwaarschijnlijk goedkoper zullen zijn dan die van Sony, Net zoals dat het geval was bij de PSP.
    Om nog maar te zwijgen over de 1x/2x Micro SD naar MS-ProDuo adapters die je voor de PSP kunt krijgen.

    Sony is met al zijn geheugen multimedia (CD/DVD(R/RW), Minidisk, Memorystick(Pro/Produo) Ect.) altijd al veel duurder geweest dan concurenten zoals bijvoorbeeld Sandisk (Waarbij Sandisk vaak voor een lagere prijs een sneller, beter en goedkoper kaartje levert.)

    -----

    Als sony werkelijk denkt dat ze Piraterij/Piracy kunnen tegengaan met dit nieuwe memorycard model dan zijn ze werkelijk nog dommer dan ik ze al achte.
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik zeg ook niet dat ze het niet mogen; ik zeg alleen dat het gewoonweg niet slim is als je naar de concurentie kijkt...om nog maar te zwijgen over dat het nou niet bepaald goed gaat met de economie.

    Ze praten er inderdaad omheen, want dat is gewoon gelul.

    De PSP had ook hun eigen (dure) kaartjes en dat maakte dus blijkbaar geen reet uit....


    Ben je dus WEL.

    Maar zeker weten doe je dat niet. En er zal in het begin echt nog geen goedkopere oplossing zijn; was bij de PSP ook niet. Is natuurlijk ook logisch. Dat moet nog uitgepluist worden door de concurentie.

    Tuurlijk, uiteindelijk komen de goedkopere kaartjes wel....maar die zijn er voorlopig dus nog niet...

    Als Sony slim is maken ze die dingen niet zo achterlijk duur; hebben ze daar ook langer winst van. Win/win.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helaas is alleen het ontwerp van het kaartje anders.

    Sony Vita.
    Sony MagicGate encryption technology support :F:
     
  9. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    Encryptie door middel van Magic :D dat moet wel veilig zijn!
     
  10. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je wel een facepalm geven, maar ik heb gewoon gelijk. ALs je ziet wat er in zit, nieuw scherm, 2 touchscreens, alle hardware verder, en dat allemaal in een handheld, en je vergelijkt het met tablets met veel mindere specs. Of kijk naar mobiele telefoons, allemaal veel duurder met minder kracht.

    Ja, dan is dit underpriced. En dat verlies proberen ze te verkleinen door die prijzen voor de memorycards.

    Zo erg is het allemaal niet. Wordt overigens overal bevestigd, door gamesites, gamers en analisten. Het is gewoon een trucje om meer units te verkopen.


    Misschien kost het je 3 tientjes extra om al je games te kunnen saven, nou ok, dan is dat maar zo.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    250 euro is echt spotgoedkoop voor zo'n apparaat dus, dat je het veel geld vind is iets anders maar voor 250 euro koop je echt geen droge kut meer tegenwoordig.

    Dit gaat iig m'n eerst Sony apparaat sinds de PS1 worden, ben benieuwd ;)


    En volgens mij hoefen we ons niet zo druk te maken over die kaartjes, die zijn vast wel weer na te maken en binnen no-time ziet iedereen weer bij illigaleali.ch roms te downloaden.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit is natuurlijk niet de game waarvoor mensen een PSV kopen, maar het ziet er toch verdomd goed uit:


    Dan nog wat andere nieuwe trailers





     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Pfff, als ik die trailers zie moet ik bijna huilen. Dat ik een 3DS heb genomen dan. Wat gruwelijk zeg.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Persoonlijk zou ik genoeg hebben aan de Vita met WIFI. 3G heb je alleen wat aan als je op reis gaat, waar je dan geen WIFI kunt gebruiken, om dan online te kunnen gamen toch?

    Reisjes zijn bij mij meestal 2 tot 3 uurtjes, echt veel verder weg dan dat ga ik niet. Dus dan is een WIFI meer dan genoeg, als ik uberhaupt zou gamen zou een singleplayer only game prima zijn.

    Ik moet zeggen dat vooral Uncharted, Gravity Rush en Escape Plan er behoorlijk interessant uitzien. Vooral Escape Plan lijkt me een behoorlijk unieke game. PSP vind ik uiteindelijk een grote tegenvaller, hopelijk gaat de VITA het beter doen, en dan voornamelijk qua games.
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Na die flop van een 3DS hou ik deze ook maar weer in de gaten. Maar in tegenstelling tot de 3DS wacht ik hiermee wel even met de aanschaf, die touchscreen voor en achter klinkt aardig maar het moet wel iets bijdragen aan de gameplay en niet alleen als een gimmick werken want dan hoeft het van mij niet. Het ziet er allemaal wel gewoon goed uit, hopelijk geldt hetzelfde voor de accuduur.

    En kunnen we niet gewoon Vita blijven zeggen i.p.v. PSV? [noparse](A)[/noparse]
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    3DS een flop? Hmmm...dat vind ik wel erg harde woorden hoor :eek:

    En over het touchscreen van de Vita, het ziet er in Uncharted en Escape Plan wel erg cool uit. Lijkt in die games veel meer dan een gimmick dan :)
     
  18. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Die fifa trailer ziet er echt verdomd goed uit .
     
  19. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Unboxing video:

     
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    PSV? Dat vind ik toch wel een heel foute benaming :+
    gewoon VITA is zat denk.

    Filmpjes zien er vet uit, blij dat ik niet die 3DS heb gehaald, wat een lachertje is dat orgel hierbij
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina