Scart is niet voor HD.
Maar is je TV een HD-ready of een full HD? Als hij HD-ready is dan zou je 720p moeten kiezen, bij full HD moet je 1080p kiezen.
Overigens, als je je instellingen kiest vraagt hij eerst of het beeld correct wordt weergegeven. Doe je dan niets dan schakelt hij automatisch na 15 seconden terug naar de oude instelling.
Daarna vraagt hij of het beeld op 50hz correct wordt weergegeven. Dit is om te kijken of hij in staat is films te upscalen (die in 50hz zijn). Doe je dan niets (omdat je het niet kunt zien) of kies je nee, dan schakelt hij terug naar 60hz en ziet het beeld er wellicht wel gewoon prima uit
EDIT:
nog even een toevoeging nadat ik zag dat er gevonden is dat het een HD-ready tv is. Ik zou persoonlijk NOOIT voor 1080i kiezen. I staat voor interlaced, wat inhoud dat eerst de oneven beeldlijnen en dan de even beeldlijnen worden getoond. Dat is prima bij stilstaande beelden, maar bij bewegingen wordt het beeld dus half zo scherp is (alleen even of oneven beeldlijnen worden vernieuwd).
Overigens kan een LCD interlaced niet direct tonen waardoor hij de overige beeldlijnen moet opvullen. Hiervoor is er beeldverwerking nodig wat dus tijd kost. Gevolg: vertraging tussen beeld en controller. Zelf ook ooit een HD-ready TV gehad. 1080i was bij mij onspeelbaar door de vertraging.
Dus bij een HD-ready altijd voor 720p kiezen of de hoogste resolutie die je tv aankan, maar nooit 1080i.
Laatst bewerkt: 31 dec 2011