1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Een FN-lock? Die is wel handig :D *gaat aanzetten*
     
  2. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    hey,

    Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop . doeleinden:

    -School
    -Films/series 720p, itunes/Spotify
    -Spellen bijv: Mass effect serie, Deus Ex Human revolution, Skyrim, Portal 2. Ht belangrijkst is dat ze lekker vloeiend lopen, graphics boeien me (iets) minder.

    Ik ben op dit moment aan het twijfelen (na wat research;)) tussen deze:

    -Acer Aspire 5755G-2678G64MN
    -Asus K53SV-SX838V
    -Asus K53SV-SX707V <-- Huidige Voorkeur


    800 is zo'n beetje de top van mijn budget.

    Advies, betere voorkeuren, alternatieven?
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  3. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga morgen naar de winkel om een nieuwe 15 inch MBP te halen voor 1650. Is dat een groot verschil met de 13inch MBP van 1100 euro? Iemand die me afraad om 550 euro voor een stuk extra scherm te betalen en een andere videokaart?
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, dat is wel veel geld. Of je het wel of niet moet doen is afhankelijk van wat je er mee gaat doen. Als je een machine wil om wat simpele games mee te doen en wat te browsen zou ik het zeker afraden, maar ik denk niet dat dat het geval is.
    Als je de laptop gaat gebruiken voor dingen als grafisch design dan is de extra beeldruimte altijd welkom. Persoonlijk vind ik 15" ook de ideale grootte, maar ik zit dan ook altijd aan een tafel met m'n laptop. Heb je hem vaker op schoot dan is 13" een stuk fijner.
     
  5. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, en was eigenlijk van plan om een Macbook te kopen..
    Maar na een paar dagen twijfelen, + het feit dat het geld ook niet aan de boom groeit, heb ik toch besloten om de Macbook links te laten liggen..

    Maar ik heb helemaal geen verstand van de hardware van een laptop etc, dus vraag ik het aan jullie. Wat is voor mij een goede laptop, die ik kan gebruiken voor studie, voor het afspelen van dvd,s, voor het beluisteren van Itunes en Spotify, en af en toe voor het spelen van een game, en dan met name FM en PES..

    Budget is ongeveer 750 euro.

    In de mediamarkt-folder stond vandaag de HP dv6-6b15ed voor 699 euro, is dat iets?
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Genoeg shops die hem voor dat geld verkopen. Dus kijk maar even rustig rond :p.
     
  7. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als ik met een laptop bezig ben, vind ik ze allemaal wel prima.
    Maar dan heb ik nog geen idee of een filmpje kijken soepel en mooi loopt, of games zoals FM en PES mooi lopen.. Dus wat voor laptop raden jullie me aan? En is die HP een goede laptop voor wat ik er mee wil?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat voor films ga je kijken? 1080p? 720p?
    Wat voor games wil je?
     
  9. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft die 1080p en 720p snap ik dus niet echt wat je bedoelt...
    Ik vind ook wel belangrijk om uitzending gemist te kunnen kijken via HDMI op mn tv..
    Qua games speel ik op mn pc vooral Football Manager en PES.. En misschien dat ik RCT wel wil downloaden:+
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Sowieso wat je ook koopt, koop geen ACER. Krijg je geheid problemen mee en de service daar is nergens zo slecht.

    Dat is de resolutie.
     
  11. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus welke laptop is dan geschikt?
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik denk dat je voor 600 euro ook wel een laptop kan vinden die aan je eisen doet.
    Zoek een ASUS met een i5 processor.
     
  13. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie mensen steeds zeggen dat je voor iets meer geld ook een i7 heb...? Is dat echt nodig?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Als jij dat geld wilt uitgeven hou ik je niet tegen.
    Als jij een auto koopt en komt uit bij een Polo kan ik ook zeggen 'voor iets meer geld koop je een Golf'.
    Natuurlijk is een i7 beter dan een i5, maar als je films en series wilt kijken en daarnaast een beetje wilt gamen is een i5 voldoende, dat is alles wat ik je meegeef.
    Als jij wilt betalen voor een i7 moet je dat natuurlijk gewoon doen.
     
  15. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik zeker voor een Golf gaan:p!
    Maar in het geval van de laptop, is de i5 dan inderdaad wel voldoende, thanks!
    Wat zijn verder belangrijke dingen waar ik naar moet kijken?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Intern geheugen.
     
  17. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    van minimaal 4 gb?
     
  18. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    oh, oké. Handig om te weten, dan gaat die in elk geval van de lijst af. Keuze tussen de 2 asus laptops.Ik ga er van uit dat beide wel behoorlijk iets in huis hebben.


    Iemand heeft mij trouwens vertelt dat je voor 8GB en hoger een i7 processor MOET hebben, omdat lager niet alle GB's zou kunnen gebruiken? en omgekeerd hetzelfde, dat een i7 voor minder GB's overkill zou zijn. Is dat waar?
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  19. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xbw'ers

    Binnen twee maanden ben ik van plan om een laptop te kopen. Hierbij wil ik graag wat advies. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor office, internetten, streamen, en het kijken van films (ik heb geen idee hoe het zit met 720p of 1080p en ik wil de laptop aan kunnen sluiten op de TV). Ik heb graag dat dit allemaal soepel verloopt. Ik zal overigens niet gaan gamen op de laptop. Aan wel budget moet ik hierbij denken en is het verstandig om zo lang mogelijk te wachten ivm veroudering of maken die paar maanden niet uit?

    Bij voorbaat bedankt!
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Die paar maanden kunnen een groot verschil maken, rond april zal intel zijn nieuwe lijn processoren uitbrengen die krachtiger en zuiniger zijn dan de huidige generatie. Dit kan dus een verschil maken wanneer je naar de accuduur van je laptop gaat kijken. Of je daar op wilt wachten is aan jou, want gezien je eisen maakt perfomance weinig uit.

    Gezien je eisen zou ik zeggen dat je met 500 euro een heel eind zal komen, afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan design en overige features. Er zijn echter weinig laptops die geen 720p en 1080p kunnen afspelen zonder hapering, en ze hebben tegenwoordig ook (bijna) allemaal een HDMI poort. Als je niet wilt wachten op de nieuwe lijn dan zouden we hier zo een selectie voor je kunnen maken.
     

Deel Deze Pagina