1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Is ziggo hier niet zelf verantwoordelijk voor? Als ze iets aanbieden op een bepaald adres moeten hun er voor zorgen dat het werkt. En weet 100% zeker dat ze verantwoordelijk zijn voor vervangen van de AOP. Zelf in die branche gewerkt.. Extra bekanbeling versterkers noem maar op is natuurlijk voor de klant zelf.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als jij een Alles-in-1 pakket neemt bij Ziggo dan krijg je alles in huis om het werkende te krijgen (installatie pakket).
    Ik kreeg van Ziggo een nieuwe AOP en ik heb zelfs een antenne-versterker gekregen met 4 poorten (retour-signaal).

    Koop je nu een losse interactieve decoder winkel/Ziggo dan krijg je alleen de decoder en verder helemaal niets.
    Niemand verteld je dat de AOP/antenne-versteker/coaxkabel wel geschikt moet zijn voor een retour-signaal.

    Ik heb het geluk dat de groene coaxkabel achter de tv het huis binnenkomt en de monteur van @Home heeft jaren geleden daarop een F-connector aangesloten.
    Deze F-connector kon ik rechtstreeks aansluiten op de antenne-versterker en hierop zitten zowel de iTV decoder als kabelmodem.

    Bij de kennis komt de coaxkabel in de meterkast het huis binnen en daar houd dan ook de ondersteuning van Ziggo op.
    De kennis kan Ziggo wel bellen zij zullen alleen een nieuwe AOP plaatsten en voor de rest is de klant verantwoordelijk.
    Zoals al eerder gezegd niemand heeft iets verteld over een retour-signaal.

    Dit lijkt me een leuke klus voor Ziggo Service+ want ik ga de boel niet aansluiten.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Heb nu al 3,5 jaar een LG HD-READY TV. Ik weet het, het spul HD-READY is al verdwenen ... en de TV begint nu toch wel z'n mankementen te vertonen met betrekking tot FULL-HD films of games.

    Sinds kort krijg ik "vlekken" op mijn scherm. Voornamelijk als ik een game o.i.d aan het spelen ben. Niet echt vlekken maar vegen... weet niet of dit het beste woord is. Het lijkt er in ieder geval op dat mijn tv enigzins moeite heeft met het aanpassen van het beeld.

    Gek genoeg is mijn XBOX via een HDMI kabel aangesloten op de TV. De TV staat op 1080i. Verschil zie ik echter niet.

    Mijn vraag is;

    Is het raadzaam om alvast naar een andere Full-HD TV te gaan snuffelen? Het is niet geheel "hatelijk" maar wel irritant. Soms ga je er nog knap scheel van kijken ook :+
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    zou het backlight wel s kunnen zijn en repareren zal duurder zijn dan een nieuwe tv.
    Begin maar s rond te kijken.....prijzen zijn laag in vergelijking met een paar jaar geleden :)
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is inderdaad de backlight verlichting , heb de zelfde vegen al een tijdje in mijn Samsung LE32R71B.
    Een nieuwe panel kopen ±€450 is natuurlijk geen optie.
     
  6. ProXessNL

    ProXessNL Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
  7. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een LG 32LC25R lcd tv als ik tv kijk of aan het gamen ben valt soms het beeld uit het is dan net of de stroom uitvalt maar na 1 seconde springt de tv gelijk weer terug aan hij is 12 januari 5 jaar oud dan verloopt ook de extra garantie het komt niet vaak voor dat hij uitvalt maar als het gebeurd is het toch vervelend heb contact opgenomen met de winkel waar de televisie is gekocht heb maandag gebeld en de klantenservice zou contact opnemen nu nog niks gehoord
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Serieus? 450 euro voor een nieuw panel? Dat voor een HD-READY apparaat? Jezus, zijn ook geen geintjes!

    Dan word het maar naar een nieuwe TV kijken, godverdomme. Daar gaat heel je spaar plan.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Heb je hem aangesloten met een HDMI kabel? Zoja, dan gebeurt dat volgens mij wel met meerdere toestellen (of het gebeurt gewoon met HDMI), tenminste dat heb ik ook wel regelmatig gehad met een Samsung TV van 2 jaar geleden.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb voor de 32" HD-ready in 2006 nog € 1089 betaald.
    Hij was toen afgeprijsd van € 1899.
     
  11. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    de televisie heeft het als ik blueray kijk via ps3 aangesloten via hdmi kabel en als ik digitale televisie kijk die is aangesloten via scart inmiddels is er met mij contact opgenomen en er moet een bepaald onderdeel worden besteld zodra die binnen is dan nemen ze weer contact op om de tv aan huis te maken het valt ook binnen de garantie
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Heb dit bovenstaande probleem ook wel eens. Bij mij heeft dit te maken met de HDMI poort op m'n TV. Zodra ik namelijk mijn PS3 met de XBOX omwissel heeft ineens de PS3 last van het probleem. Mijn TV is overigens 3,5 jaar oud. Vind het een apart probleem.

    Mijn TV heeft echter maar 3 jaar garantie, geen 5. Dat heb ik er destijds niet bijgekocht omdat ik redelijk zuinig ben met mijn spullen. Met alles eigenlijk.


    Nu ben ik gewoon aan het kijken naar een LED-TV of een 3D-LED TV. Valt me op dat de prijzen relatief laag liggen...

    Iemand een mooie TV voor een NORMAAL prijsje? Want als de LED / 3D maar 50 euro uit elkaar ligt ga ik voor de 3D variant natuurlijk. Mensen die mij kunnen uitleggen waar ik op moet letten?
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde probleem hier :mad:
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is de tv helemaal geschikt voor 3D of is deze alleen 3Dready.
    Bij een 3Dready tv worden de zender en/of 3D brillen niet meegeleverd.

    Bij de 3Dready tv's van Sony moet je een aparte zender kopen en deze vervolgens boven op de tv monteren.
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De TV's die de MM aanbied zijn allen geschikt voor 3D. Snap dat nooit. Wil hier geen extra kosten bij krijgen... Een TV die 3D aankan is wat mij betreft prima.
     
  16. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag hebben ze van LG gebeld ze komen donderdag tussen 10 en 2 langs om de televisie te maken
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn oog was eerst gevallen op de EX serie van Sony want dit zou een 3D tv zijn.
    De tv was inderdaad geschikt voor 3D weergave alleen zou ik naast de 3D bril ook een 3D transmitter moeten kopen.
    Afhankelijk van merk/model kost een transmitter tussen de €50 en €100 , daarbij komen nog de kosten voor de 3D bril.

    Ik heb er geen problemen mee om een 3D bril te moeten maar een losse transmitter boven op de tv vind ik geen gezicht.
    Heb nu een GT20 van Panasonic en hier zit de transmitter gewoon in het toestel ingebouwd.
    Voor een losse bril heb ik maar € 49 betaald.

    Ondanks dat alles nu geschikt voor 3D (GT20 + BDT310) heb ik nog regelmatig BD's die beweren dat TV of BD-speler niet geschikt is voor 3D weergave :confused:
     
  18. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke BD's zijn dat dan, zelf nog geen problemen ondervonden (bd310, vt30 met onkyo 706 receiver)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had problemen met Canon 3D en Pirates of de Caribbean 4 3D.
    De BDT310 is rechtstreeks verbonden met de GT20 , audio loopt via de 2e HDMI naar de Onkyo 606.

    Beide apparaten hebben de laatste beschikbare firmware.
     
  20. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, beide niet in bezit, iig geen problemen met: Avatar, Despicable Me, Tron, Cars 2 of 3D conversies Piranha 3D en HP 8 deel 2.
     

Deel Deze Pagina