Het is een direct vervolg op FFXIII en zal dus wel regelmatig verwijzen naar het eerste deel. Ik denk echter wel dat de game goed te volgen is zonder het eerste deel gespeeld te hebben, je zal dan wel bepaalde verwijzingen niet snappen maar hiervoor kan je uiteraard altijd ff het internet raadplegen of een samenvatting doorlezen.
Iets wat mij nog steeds verbaast, dat zoveel mensen de game bashen dan. Ik persoonlijk vond FFXIII gewoon een goede game waar ik veel plezier aan beleefd heb. Hoor ook vaak: "Ze hadden de game niet FF moeten noemen dan had ik hem beter gevonden" , was ook al een veel gehoorde klacht toen de game uitkwam. Snap wel dat de naam FF verwachtingen schept maar de naam van een game bepaalt imo niet of een game goed is of niet. Het is gewoon een andere FF zoals ze vroeger maakte, aan de andere kant heeft hij ook veel weg van FFX ( meer linear en geen open wereld, wat ook mijn voorkeur geniet maar zonder open wereld vind ik het niet meteen een slechte game ). IK kijk er iig weer na uit en het lijkt erop dat dit deeltje weer wat opener wordt. Net alvast gepre-ordered en mijn steelcase met codes ligt al weken klaar
Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2012