1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dead Space 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 25 apr 2009.

  1. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Zooo hardcore dus uitgespeeld, severed ook, die viel wel erg tegen...

    Maar na 3 keer uitspelen snap ik nog steeds 1 dingetje niet, over dat deel bij de drill scene tegen het eind aan:

    Waar Ellie en Isaac die drill gaan repareren, dan doen ze zo vaag tegen elkaar. Dat Isaac een beetje in zichzelf zit te mompelen, net alsof hij niet wil laten merken dat hij een (goede) monteur is. Ik snap dat niet helemaal... Of wil hij Ellie goed laten voelen alsof zei t allemaal doet?

    Ook dat als ze op de drill zitten, dat ze bij de gov. sec. aankomen, en dat Ellie gewoon door die betonnen muur heen gaat terwijl jij er gewoon op staat. 8)
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  2. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    voor de eerste heb ik geen idee, maar je tweede vraag:
    vrouw achter het stuur met maar één oog:lol:
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat raden jullie aan; alle nodes uitgeven aan upgrades of er ook bewaren om die 'safe rooms' binnen te komen (ben de naam kwijt. iig die ruimtes met ammo en geld).
    In DS1 had ik alles aan mijn suit en wapens uitgegeven en had er volgens mij geen problemen mee.
     
  4. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    In die kamers zit altijd wel wat wat je Power Node waard is; meestal gewoon een nieuwe Power Node en een shitload aan credits / ammo :+ Dus gewoon altijd een node bewaren voor die kamers.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    En de Plasma Cutter? Is die weer zo overpowered als in de eerste? Of heeft het deze keer ook nut om andere guns te upgraden? :+
    Heb nu nog 2 nodes over. Nog 1 uit te geven en heb net een nieuwe gun gekocht. Ben me nu dus aan het afvragen of ik dus weer beter eerst op 1 wapen (en mijn rig) moet focussen of dat het loont om ook andere wapens te upgraden. :p

    Ik vind upgrade elementen in games altijd heerlijk, maar ik ben o zo slecht in keuzes maken. 8)

    edit: Wat ziet die Hacker suit er lame uit. :+ Het heeft meer armor en meer inventory slots, maar het ziet er niet echt uit als een verbetering tov je eerste suit.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  6. BUwe80

    BUwe80 Active Member

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    2
    Gamasutra heeft een studie gedaan naar het engste XBox 360 spel. Dead Space 2 bleek de 'winnaar'. Heb 'm zelf nog niet gespeeld, maar vond het het vermelden waard.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    [​IMG]



    Klinkt VET!!!!!!


    Electronic Arts is developing a new Dead Space game. No surprise there, but it doesn’t take place on a spaceship. Dead Space 3 is set on Tau Volantis, an icy planet where Isaac Clarke has to wade through white-out blizzard conditions.

    Early in Dead Space 3, Isaac crash lands on the planet. He believes he may be the only survivor and makes his way to an abandoned waystation, which he uses for shelter from the snowstorm. There he finds a survivor who is severely injured. Isaac speaks to the near dead comrade who reveals there are other survivors that trekked off to another facility. One of them is Ellie, a key character from the original Dead Space game. Isaac grabs a snowsuit and heads into the blizzard.

    Later in the game, Isaac reunites with Ellie and a new character named Jennifer. The trio scale a mountain, but Jennifer is reluctant to do so. She’s a tech type excited over finding a codex and plans to reverse engineer research by a group called Rosetta to gain access to it. As they climb up the mountain, they hear a howl from below, but cannot spot what kind of creature made the sound.

    The enemies in Dead Space 3 are being referred to as "the hive mind."

    This news comes from our mole that sent us details about Electronic Arts​’ Syndicate reboot a few months early (stories: here and here). Pictures are from previous Dead Space games.
     
  9. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel hem op het moment ook ( op PS3 ) en alhoewel het een ijzersterk vervolg is, vind ik hem lang niet zo spannend als het eerste deel.
    Ik weet niet of dat ligt aan mijn eigen ervaring of het spel zelf maar ik zit niet echt meer op het puntje van mijn stoel constant.
     
  10. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Respect!

    Hoelang heb je erover gedaan?
     
  11. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik weet het niet meer. Het was sowieso erg frustrerend om dood te gaan, en heel lastig om risico's te nemen. Ik kwam in ieder geval tot de disc swap zonder te saven (gekkewerk, maar is blijkbaar te doen). Tijdens de disc swap wordt je game gesaved, maar het telt niet bij die 3. En daarna is het niet meer zo gek moeilijk. Je gaat misschien wat vaker dood, maar je verlies is stukken minder dan. Maar gewoon goed plannen, sowieso is het slim om te saven voor je oogoperatie. :+ Learned that the hard way.

    Maar ja, wel één van de moeilijkste achievements die ik ooit heb gehaald. Ik ben benieuwd naar de uitdagingen die Dead Space 3 zal brengen. :) Die wil ik natuurlijk ook 1000G.
     
  12. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik heb vorig jaar nog zitten twijfelen om er aan te beginnen...

    Maar ik weet dat sommige stukken echt moeilijk zijn. en daar kijk ik nu al tegenop 8)

    Bijvoorbeeld dat laatste stuk na het bezoekje aan de oog chirurg }:] of op die mine digger.

    En ik ben ook zo slecht in het maken van keuzes...
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zit nu ergens in Chapter 7... hoe ver ben ik dan? Ik heb de game al een flink lange tijd, dus ik vind dat het wel eens tijd wordt om de game uit te spelen :+, dus als ik nog erg ver van het einde zit ga ik de difficulty misschien maar ouderwets op Normal zetten. Als het nog maar een beetje is laat ik het op het huidige niveau staan
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zit je dan al op disc 2 ? Volgens mij zijn er iets van 14 of 15 chapters (niet allemaal even lang natuurlijk)

    Je moet in ieder geval nog wel een eindje
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup, wel al Disc 2. En bijna 6 uur speeltijd

    Misschien toch maar terug gaan naar Normal.. (?) Twijfel nog een beetje want het voelt als cheaten aan, maar ik wil toch echt wat van de backlog wegwerken en DS2 zit er al het langst in. :p Het is niet zo alsof ik opeens op Casual ga spelen...

    edit: En er is volgens mij ook geen aparte achievement voor de difficulty waar ik nu op speel, dus ja... :+

    edit2: En ik zit blijkbaar in Chapter 8.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
  16. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Zet m gewoon op normal joh. De game wordt er echt niet saaier van.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, heb je gelijk in. Misschien zelfs leuker omdat ik dan meer op het verhaal kan letten en de omgevingen in me op durf te nemen, haha. :+
    Hoppa, terug gezet naar Normal. 1000/1000 zou ik toch nooit gaan halen, dus fuck it. ;)

    Wel lame trouwens dat je dit niet helemaal vol kunt bouwen :'-( (zal niet de enige zijn die dit heeft geprobeerd?)
    [​IMG]
     
  18. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb deze van de week uit de budgetbak gevist van de bartsmit, en ik moet jullie zegge ik wist eerst niet wat ik e rvan moest verwachte maar wat een toffe game zeg, Nog nooit zoiets gespeeld.
    Maar speel hem wel uiteraard alleen snachts met het geluid hard.
    En de game heb me tot nu toe nog ( ben nu chapter 6) de heletijd op het puntje van me stoel laten zitte.
    Vooral de stukjes met de Stalkers.. ik ga serieus campe, vind dat veelste creepy.

    Ben nu op dat podium van die kinderopvang, maar kan niet echt verder komen :9
    Heb veel te weinig kogels voor al me guns, weten jullie of ik helemaal terug kan lopen om ze te kopen of is er iets anders wat ik moet doen?

    En misschien een hele domme vraag maar hoe kan ik mijnen planten? heb veel dingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mikken met (LT), schieten met (RT). Voila, je mijn is geplant ;)
    Of je terug kunt gaan weet ik eigenlijk niet. Ligt eraan of de deuren nog open zijn, haha :+ Dat stuk waar je het over hebt was inderdaad vrij kut. Ik kwam daar aan met low health en bijna geen kogels meer, had dus totaal niet verwacht dat ik dat zou halen. Kut beesjes overal. :mad:
    ____
    Nu ik op Normal speel merk ik dat ik de game direct een stuk leuker vind. :eek: Veeel fijner, had ik gelijk moeten doen. Perfecte balans tussen moeilijkheid en speelbaarheid. Eerst was het me steeds iets té krap met kogels. En ja, ik weet het, dat is de bedoeling bij Survival Horror. Bij Dead Space 1 geen problemen mee gehad (heb 1000(G)), maar nu... ik weet het niet...Ik kan wel zeggen 'ik word oud', maar dan gaan mensen naar mijn leeftijd kijken en zien ze dat ik niet oud ben. :+ Dus geen idee hoe het komt.

    edit: Ik heb het! Misschien doordat deze game hectischer is vind ik het gebrek aan kogels irritant, waar Dead Space 1 toch wat meer afgesloten en in zekere zin rustiger was. Daar ging het meer om schrikmomenten en de opbouw naar spanning dan dat er rennende necromorphs op je afvliegen. Not my cup of tea. Geef mij DS1 maar. (deze is ook uitermate awesome, maar meer als actie game dan als survival horror)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
  20. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vond ik ook wel jammer aan dit deeltje, ik vond er totaal niets spannend aan en hoe verder je kwam hoe meer het leek op een shooter in plaats van een survival horror.
     

Deel Deze Pagina