1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag zijn ze langs geweest om de LG televisie te maken de monteur had een nieuw main bord bij zich al snel bleek dat dit de verkeerde was (deze was bijna de helft kleiner) hij ging gelijk bellen om een nieuwe te bestellen nu blijkt dat deze niet meer te leveren is nu gaan ze contact opnemen met mikro electro omdat de televisie daar is gekocht die zouden mij een aanbieding moeten doen omdat de televisie binnen de garantie kapot is en het onderdeel niet meer te bestellen is
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    .

    Reken maar op niets...
     
  3. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Weet iemand van jullie waar ik het beste een HDMI kabel kan kopen (online-webshop? Liefst zo goedkoop mogelijk, prijzen van +60 euro is belachelijk.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Action ;)

    3m HDMI High Speed + Ethernet voor maar € 2,39

    Heb bij de plaatselijke onderdelenhuis een draaibare HDMI-kabel 1.4 (2m) voor € 14,95
    Had deze kabel nodig omdat mijn tv aan de muur hangt.

    Heb nu 2 HDMI-kabels van de Action en die doen perfect hun werk.
     
  5. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik verwacht er niet te veel van dan valt het niet zo tegen
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik pomp door een Action HDMI-kabel zonder problemen 1080p 3D en DTS-HD MA 7.1
    De problemen die ik met HDMI wel heb gehad waren niet met de Action kabel maar met de duurdere HDMI-kabel van HQ.

    Heb hier ook een HDMI-kabel van Silvercrest (Lidl) en hiermee heb ik totaal geen problemen.

    --
    Ik vind het nog steeds schandalig dat winkels zoals de MM en BCC nog steeds klanten dure HDMI-kabel aansmeren.
    Mensen die een low budget DB-speler kopen <€100 , lopen met een HDMI-kabel van >€40 de winkel uit :mad:
     
  7. DaWauZ

    DaWauZ Fat Client

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil binnenkort een nieuwe tv gaan kopen, het liefste dan een LED full HD.
    Nu heb ik een samsung 94cm hd ready, xbox met hdmi aangesloten, bevalt goed maar niet de volledige resolutie.
    Als ik nu weer een 94cm tv koop (past erg mooi op het kastje etc) welke raden jullie aan, met oog op xbox gaming? (ik heb een recente xbox 2mnd oud)
    Verder heb ik nog upc maar (nog) niet digitaal. Is het dan zo dat door de hogere resolutie het beeld ook iets kleiner wordt, moet ik daar rekening mee houden, ik zit er nl 4 meter vanaf tv te kijken. Als ik ga gamen pak ik een stoel en zit op een meter vanaf.

    edit, budget is ongeveer 500-600 euro.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Samsung UE37D5700

    Specificaties van UE37D5700

    Video
    - beeldformaat: 37" (94 cm)
    - resolutie : HD (1920x1080 )
    - Picture Engine: HyperReal Engine
    - Clear Motion Rate: 100
    - Dynamic Contrast Ratio: Mega
    - Clear Image Panel
    - Wide Color Enchancer Plus

    Audio
    - Dolby Digital +
    - SRS Theater Sound HD
    - DTS 2.0 + Digital Out
    - vermogen (RMS): 2x 10 watt
    - speaker: Down Firing + Full Range

    Aansluitingen
    - CI+ slot
    - component in (Y/Pb/Pr) (AV)
    - composiet in (AV)
    - digitale audio out (optisch)
    - DVI audio in (mini jack)
    - hoofdtelefoon
    - 4x HDMI 1.4
    - PC audio in (mini jack)
    - PC in (D-sub)
    - RF in (coax)
    - RF in (satelliet)
    - 2x USB
    - scart
    - Ethernet (LAN)

    Smart convenience
    - Connectshare Movie (USB 2.0)
    - Anynet+ (HDMI-CEC)
    - Picture-In-Picture: 1 Tuner PIP
    - game mode
    - Allshare (DLNA)
    - WiFi adapter ondersteuning
    - Samsung Smart TV
    - SmartPhone remote ondersteuning
    - Samsung Apps
    - Samsung Hub

    Tuner en mogelijkheden
    - DTV ontvangst (DVB-T/C/S2)
    - ingebouwde HD tuner
    - CI+ (Ziggo + UPC)
    - EPG ( programma informatie )
    - automatische zenderzoeker
    - Teletext (TTXT): 1000 pagina's
    - Channel list USB clone
    - OSD: 30 Europese talen
    - 2x HDMI 1.4 (3D Auto Setting/Return Channel)

    Design
    - Design type: Crystal
    - slim type: Ultra Slim
    - voet: square
    - draaien (links/rechts )

    Eco
    - automatisch uitschakeling
    - sleeptimer
    - voeding: AC 220-240 V 50/60 Hz
    - standby: minder dan 0.3 watt
    - Eco Light Sensor

    Accessoires
    - Vesa Wall Mount Support
    - afstandsbediening: TM1050
    - batterijen voor afstandsbediening
    - componentkabel (AV share)
    - scartkabel
    - CI slot
    - voedingskabel
    - gebruikershandleiding, ingebouwd in de tv

    Afmeting en gewicht
    - hxbxd zonder voet: 537.4x890.6x29.9 mm
    - hxbxd met voet: 602.1x890.6x255 mm
    - gewicht: 12.5 kg
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De hogere resolutie zal op zo'n klein scherm niet of nauwelijks te zien zijn. Wat je waarschijnlijk wèl zal zien is een hoger contrast, betere zwartwaardes etc etc en dus een mooier beeld.

    Het beeld wordt niet kleiner, maar de kans is groot dat het minder mooi wordt omdat de resolutie van het scherm omhoog gaat, terwijl het analoge signaal hetzelfde blijft.


    Er zijn overigens nog nauwelijks echte 1080p games. De huidige games worden gerendered op 720p en daarna geupscaled.

    Sowieso is digitale tv een must als je een hdtv hebt.

    Succes met zoeken :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
  10. DaWauZ

    DaWauZ Fat Client

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn contrast van mijn huidige samsung is niet meer zoals het geweest was, opeens sprong die op 100% allemaal groene en paarse vlekken. De begrenzer was stuk van het contrast, op 20-30 is het wel te doen maar normaal stond die op 55, is nu geen porum.
    Dus die tv gaat naar de slaapkamer als er een nieuwe is.

    ik zag ook deze met wat leuke features, wat vind men hier van? http://www.plasma-discounter.nl/led-tv/sony-led-tv/sony-kdl-37ex521-art-163422.htm
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De features zijn alleen leuk als je je pc niet op de tv hebt aangesloten.
    Het upscalen doet iedere hdtv, want een hdtv kan niets anders weergeven dan zn eigen resolutie.

    Mooie tv om te zien en de apps zien er leuk uit. Wat een lage prijzen he tegenwoordig :)


    Mijn hemel...de 65 inch Panasonic plasma 3D kost nog geen 3000 euro. Ik wacht nog ff op een grotere trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Net een spijtig voorval. Gisteren een lekere stapel blu rays gekocht, deze ging ik er normaal iets van zien... maar mijn KRP 500A doet een beetje vreemd, en ben er redelijk ongerust over.
    Als ik hem opzet, dan is er een hoge en luide zoom. Klinkt niet normaal, mijn vriendin had het opgemerkt waneer ze thuis kwam. Volgens haar rook het ook ene beetje verbrand. Hiervan heb ik niets gemerkt, maar ik ben dan zelf wel een beetje verkouden. In ieder geval werkte het beeld wel prima, maar dat geluid verontrust mij wel. Het komt in ieder geval van het beeldscherm zelf, en niet van de losse tuner.
    Iemand aan gelijkaardig voorval meegemaakt?
    Ik heb al in ieder geval een mail gestuurd naar pioneer, en zal morgen direct eens bellen. Ik hoop dat het echt kan worden opgelost, want ik zou hem niet gemakkelijk kunnen missen.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Lijkt mij een condensator die aan het overlijden is.
    Die krengen kunnen behoorlijk veel stank en herrie veroorzaken..

    Ik heb het alweer jaren geleden een keer meegemaakt in mijn Philips Matchline tv.
    Daar begon een condensator ook ineens te piepen en toen een harde knal met veel stank.
    De tv is door een lokale tv-boer voor 80 gulden gemaakt.

    Als een condensator in een platte tv ontploft kan er veel schade veroorzaakt worden.
    Er is totaal geen ruimte meer in die dingen.
     
  14. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal dan beter niet op die luide knal wachten. Het scherm heb ik een zo een jaar en een half 2de hand gekocht. Mijn vorige pioneer plasma heb ik wel van bij een lokale handelaar waar ik wel goede contacten mee heb. Eerst ga ik eens horen wat pioneer zegt morgen. Ik hoop echt dat hij gemaakt kan worden. Bedankt voor de tip!
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    altijd vervelend dit soort dingen. Een condensator? Wat doet dat ding?
    Ikzelf zou denken het is de voeding, maar misschien is dat hetzelfde?
     
  16. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben gister gebeld en heb vandaag een andere televisie gehaald een samsung LE32D550 de mikro electro bood mij deze aan als ik een ander wilde moest ik bij betalen
     
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Een voeding is denk ik een transformator die de gelijkstroom (in dit geval) naar een de nodige spanning brengt van het toestel. Hiervoor wordt een spoel gebruikt.
    Een condensator regelt het vloeien van de stroom, afhankelijk in wat voor een schakeling hij zit: LC, RC, ... Ik herinner mij dat het in het algemeen de stroom opslaat en dat die dan terug ontladen kan worden. Dit geeft dan zo'n typische hyper- en dan parabolisch verloop van de stroom... Ik ben er geen expert in, maar het heeft te maken met het regelen van de stroom, en als dat kapot is, blijf ik er dus af.

    Vandaag met pioneer gebeld. Ze komen donderdag ochtend langs. Dus een weekje zonder mijn groot schermpje. In deze winterperiodes is dat toch wel lang. Als het een condensator is, kunnen ze die wss wel ter plaatse maken.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als in een transformator 230v wisselspanning gaat dan komt aan de andere kant bijvoorbeeld 12v wisselspanning uit.
    Voor het omzetten van wisselspanning naar gelijkspanning heb je een gelijkrichter nodig en een condensator voor het stabiliseren van de gelijkspanning.

    Raak nooit een condensator (Elco) aan die net onder spanning is geweest want de opdonder die je kan krijgen kan behoorlijk groot zijn.
     
  19. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij a.u.b. snel van advies kunnen voorzien?
    Ik ben van plan om een tv te kopen (minimaal 32 inch). Mijn budget ligt rond de pak m beet 300-400 euro. Zal hem ook vooral voor gamen gebruiken dus geen zin in ghosting of iets dergelijks

    Aanraders?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4

Deel Deze Pagina