1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Top 15 consoles allertijden volgens GamesTM.

Discussie in 'Algemeen' gestart door harry potter, 20 jan 2012.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah, JRPG. Kutgames dus. :+ Nah, ok. Er zijn natuurlijk voor zover ik weet ook een aantal goede voor de 360 gekomen, maar dat is niet mijn genre dus kan ik niet echt over oordelen.

    En ja dat snap ik wel, maar als ik kijk naar wat er op XBLA is + die paar retail games + wat de 360 in alle andere genres aanbiedt vind ik dat ie overall de beste console is. Zo een breed gevarieerd aanbod had de SNES niet.
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat ik ook een reden vind dat de 360 de titel niet verdient is het aantal exclusieve IP's en aantal nieuwe IP's vergeleken met oudere consoles.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat zal je verbazen. ;)
    Maarja, sommige games van nu konden toen natuurlijk ook niet, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. De verschillende tijdperken kan je eigenlijk ook niet goed vergelijken.
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dreamcast had van mij hoger gemogen, naast dat hij grafisch verschrikkelijk voor lag op de concurrentie waren er ook al dingen zoals een ingebouwd modem (wat voor die tijd toch echt de eerste was) en het helaas geflopte VMU. De games maken de console :

    Sonic Adventure
    Virtual Fighter
    Soul Calibur
    ShenMue 1/2
    Virtua Tennis
    Jet Set Radio
    Metropolis Street Racer (later Project Gotham)
    Resident Evil : Veronica (in mijn ogen de beste RE game ooit)

    Deze maken de Dreamcast voor mij de beste console ooit gemaakt. Daarnaast hoop ik stiekem ook dat ooit The Horde (Sega Saturn) ooit nog eens opnieuw uitkomt.

    [​IMG]
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat ik zelf ook belangrijk vind bij de vraag, wat is de beste console allertijden?

    Welke console had de meest herkenbare personages, de vetste bossfights en niet te vergeten de muziek die in je hoofd blijft hangen en je nu nog goede herinneringen aan hebt.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    SNES. :cool:
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Huh, hoe kon ik nou hoofd, als hoeft spellen :confused:

    Voor mij is het antwoord:

    Nes, SNES, Megadrive, PS1
     
  8. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Voor mij is het overduidelijk de SNES, wat een geweldige console was dat.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Tja het is gewoon hoe je nostalgie inschat.
    PS1 en Dreamcast zijn voor mij heilige dingen.
    Maar als ik bekijk welke games ik achter de 360 heb gespeeld kan ik ook concluderen dat het echt de allerbeste console is.
     
  10. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Voor mij is de top 3: Atari 2600, Nes en Playstation. Althans op deze consoles veruit het meest gegamed...
     
  11. blingbling

    blingbling Pablo

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij zijn het de 360, intellivision, N64 en de commodore's.
     
  12. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Shadow Complex is ook een goede platform game.

    Daar heeft de xbox 360 zeker geen gebrek aan. Kijk meer eens naar Shadow Complex is ook een platformer ik vind deze game echt super vet. Het is alleen wel jammer dat het niet meer zeker is of er een vervolg komt. Er was iets met dat Shadow Complex 2 is geannuleerd of in de ijskast is gezet. Meer weet ik ook niet.
     
  13. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    de xbox 360 is mijn nummer 1.


    maar de N64 is in mijn ogen niks meer dan overhypte troep.
    kijk het was een van de eerste 64 bit consoles. Maar toen die uit kwam viel die vies tegen mede door dat deze nog gebruikt maakte van game cartritches waar veel minder op kon dan een CD. En daardoor kon hij heel moeilijk op tegen de PlayStation die wel met CD werkte. Maar dat is mijn persoonlijke menig over de N64. Ik was vroeger helemaal weg van Nintendo ik heb namelijk de Nes en Snes gehad. En ik was nogal teleurgesteld in de N64 toen die uitkwam heb ik ook niet gekocht om die rede.
     
  14. blingbling

    blingbling Pablo

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de N64 wel goed. Vooral de games Super Mario 64, Turok, Goldeneye, Zelda ocarina of time, Extreme G en ISS vond ik geweldig. Alleen waren de games erg duur ( Cartridges ).
    De PS1 vond ik niet veel aan. Daar heb ik trouwens niet veel aan gehad. Deze werd nml. tijdens een woninginbraak gestolen.
    PS2 vond ik helemaal niks, deze had ik dan ook weer snel verkocht.

    Nes heb ik niet gehad. Snes vond ik ook niks.

    De 360 is overigens ook mijn nr 1.

    Mijn allereerste was overigens een AudioSonic pp 1292.
    Had daarvoor nog één gehad nml een Hanimex, maar die was al stuk vanuit de winkel. Deze hebben we toen geruild voor die AudioSonic.
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn top 5 is super simpel:
    1. Mega Drive/Genesis (Sonic 1-3 & Knuckles,Super Street Fighter 2, Street Fighter 2 Champion Edition, Mortal Kombat 1-3, Virtua Racing, Altered Beast, Streets of Rage 1-3, Earth Worm Jim, Vector Man 1-2, Zombies en te veel andere klassiekers)
    2. Saturn (2D fighter galore, Nights into Dreams, Panzer Dragoon serie, Radiant Silvergun en veel arcade games)
    3. Dreamcast (Shenmue 1-2, Resident Evil Code Veronica, Sonic Adventure 1-2, Ikaruga, acade games galore en 2D fighters)
    4. Xbox 360 (beste online console ervaring met extreme afstand en altijd de beste graphics en framerate bij multiplatform games)
    5. PS3 (MGS4, Uncharted 1-3, Killzone 2-3 en aparte arcade games)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mijn top 5.

    1. PSX
    2. Super Nintendo
    3. Dreamcast
    4. PS2
    5. Xbox 360/PS3

    De nummer 1 heeft bij mij gewoon heel veel losgemaakt. Tekken, Toshinden Battle Arena, Destruction Derby, MGS 1.

    De nummer 2... Super Mario World. Meer hoef ik niet te zeggen

    De nummer 3 was een geweldige console, wat heb ik genoten van Shenmue zeg. En Virtua Tennis.

    De nummer 4 was een perfecte opvolger van de PSX, games als GTA III, MGS 2, Pro Evolution Soccer, ICO, SotC enz.enz..

    De nummer 5 is moeilijk voor mij. De 360 was mijn eerste next-gen, daarvoor had ik vrij genomen en stond ik vroeg voor de deur bij de MM. Daarom staat hij ook in de top 5, want qua games vind ik het nou niet heel bijzonder geweest, alleen Gears of War vind ik bijzonder genoeg. Ook is het apparaat ontzettend zwak gemaakt, ik heb mijn 5de console thuis staan, prutding wat dat betreft.

    De PS3 heeft gewoon weer veel topgames voortgebracht, maar het waren vooral vervolgen en alleen Uncharted en LBP zijn waardige games gebleken die op de PS3 zijn ontstaan. Het apparaat is ontzettend robuust, de 1ste staat nog steeds in mijn kamer te ronken. Daar kan MS nog een puntje aan zuigen.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik kan niet veel echte platform games noemen hoor. Meer in de zin van een Kameo bijvoorbeeld.
     
  18. michelwiiu

    michelwiiu Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    top 15

    deze klopt helemaal niet de echte top 15 is:

    nintendo DS
    playstation2
    gameboy
    playstation
    wii
    game boy advance
    playstationportable
    playstation3
    xbox 360
    NES
    SNES
    nintendo 64
    nintendo 3DS
    xbox
    nintendo gamecube
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Geen Dreamcast of Saturn erin? IK ZEG deze klopt niet! :+
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    dreamcast 1 xbox 360 2 megadrive 3
     

Deel Deze Pagina