Als je die deur met de crest gevonden hebt, zit er links van (nog voor de deur) een muur waar je tegen aan moet slaan. Daar achter vind je een bonfire (save point). Erg handig in de battle tegen de vlinder, want mocht je doodgaan hoef je niet zo ver te rennen.
Voor de rest is de Moonlight Butterfly niet zo heel pittig. Naar mijn idee een van de makkelijkste boss battles van de game. Ik weet niet wat voor class je bent, maar als je magie hebt of ranged moet ie al helemaal simpel zijn. Ikzelf was een knight, en had op dat moment geen ranged weapons bij me. Je moet gewoon heel geduldig zijn en al zijn ranged aanvallen ontwijken en wachten tot ie met zijn hoofd bij de brug is gekomen. Op dat moment kan je losgaan met melee aanvallen. Dit hoeft maar maximaal 3 keer te gebeuren en dan is ie neer.
Bovendien is het erg handig om die ene bonfire achter die muur te kindelen. Als je niet weet wat dat is: Een gekindelde bonfire zorgt ervoor dat je ipv de standaard 5 estus flasks er na 1x te kindelen er 10 bij je mag hebben. Kindel je daarna nog een keer (later in het spel pas mogelijk) dan kan je er 15 bij je dragen, enzovoort. Maar voor de eerste keer kindelen moet je Human zijn en daarna kan je de bonfire kindelen. Kost dus maar 2 humanity, maar is wel erg handig. Punt is namelijk bij de Moonlight Butterfly is dat de grote bal die die afvuurt, die is makkelijk te ontwijken. Maar die aanval waarbij er 'speren' alle kanten opvliegen is erg lastig te ontwijken en zal hoogstwaarschijnlijk door je schild heenboren. Daarvoor heb je dan een estus flask nodig. Een ding is sowieso wel aangeraden, en dat is niet zijn aanvallen te blocken. Behalve als je een schild hebt met 100.0% magic resistance, zal je anders altijd schade krijgen. Dus rol altijd bij zijn aanvallen, dat is het beste.
Hopelijk heb ik je hier zo een beetje mee geholpen.
Klik om te vergroten...