1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Dino jizz :cool:
     
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik wil mijn geheugen uitbreiden op mijn Macbook Pro mid 2009, 2,26 Ghz (Intel core 2 duo). Huidige geheugen bedraagt 2 GB namelijk 2 keer;
    Grootte: 1 GB
    Type: DDR3
    Snelheid: 1067 Mhz

    Ik heb bij een Mac store gevraagd en zei vertelden mij dat ik er 8 GB geheugen in kon plaatsen (2 keer 4) maar ik lees nu op bijvoorbeeld tweakers dat 4 GB maximum is ( 6 kan ook maar 8 wordt onstabiel). Wat klopt nu? Want ik wil er zoveel mogelijk inzetten zonder dat er problemen ontstaan.

    Kan iemand mij ook vertellen welke ik het beste kan aanschaffen? Is kingston het beste merk of zijn corsair e.d. net zo goed? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Het mooiste van alles is dat de screenshot ook nog eens bij een post van Siemenn is genomen. :lol:
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zo, sinds vandaag weer helemaal up-to-date.

    Apple Certified Technical Coordinator 10.7 behaald. :)
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel je er max kan in steken kun je wel ergens terug vinden in technische fiche denk ik...
    Maar één tip: koop het niet in een mac store. Ik heb vorig jaar ook in mijn mbp de 4gb vervangen door 8gb, en dat koste bijna 400 euro toen. Ik heb gevraagd in de winkel of ik mijn garantie verlies als ik er zelf koop en zelf vervang. Die van de winkel zei dat dat geen probleem is omdat je ook niet veel moet doen om ze te vervangen. Ik heb de onderkant losgeschroefd, en je kunt er direct aan.
    De winkel waar ik het gekocht was, heette bij onse 'het computerwinkeltje' en daar koste 8gb DDR3 1067mhz toen iets rond de 50 euro.
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb nu 2* 4 GB Kingston DDR3 1066mhz gekocht voor nog geen 50 euro en een WD SATA hardeschijf 500 GB voor 70 euro.

    Die prijzen bij Apple zijn belachelijk.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Crucial.com

    daar haal ik altijd mijn geheugen. Laatst nog 8 gb ddr3 1333 voor maar 51 euro incl verzending via UPS. Binnen 2 dagen thuis !
     
  8. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Zijn er meer mensen die met die nieuwe Skype NIET de Facebook link gebruiken? Dus dat je je Facebook kan zien in Skype.

    Ik heb namelijk een probleem, telkens als ik me aanmeld op Skype moet ik opnieuw inloggen op Facebook in mijn browser. Dit is best vervelend.

    Ik merk als ik de optie van Skype gebruik waarin je dus je Facebook in Skype kan zien aanzet dat het dan niet is.
     
  9. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een volledige clean install doen van mijn iMac met daarop geïnstalleerd Mac OSX Lion. Hoe werkt dit?

    Daarbij nog een aantal vragen:
    - hoe maak ik een backup van mijn iPhoto bibliotheek? Muziek gaat gewoon heel makkelijk, alles uit iTunes slepen. Als ik dit met iPhoto doe, onthoudt hij dan de gebeurtenissen/aangepaste tijden etc.?
    - neemt iCloud ook mijn bladwijzers over?
    - hoeveel tijd neemt de install in beslag?

    Alvast bedankt
     
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    iCloud neemt je bladwijzer over mits je dit hebt ingesteld bij je account instellingen van iCloud.

    Tijd is ongeveer 2-3 uur.

    iPhone back up is ook makkelijk: Afbeeldingen>iPhoto Bibliotheek ... Die gewoon op je externe harde schijf gooien en klaar ben je.

    Opnieuw installeren doe je doormiddel van je iMac uit te zetten en daarna weer op te starten.

    Tijdens het opstarten houd je cmd + r ingedrukt en je komt in het opstart menu.


    Hierin doe je eerst je schijf leegmaken doormiddel van Schijfhulp programma. Weet je hoe dit werkt?
     
  11. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    See above :)
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zojuist Macbook pro 2009 geüpgraded van 2 naar 8 GB RAM. Ging makkelijker dan ik dacht.

    Er zat best veel stof aan de binnenkant viel me op. Heb zoveel mogelijk weggehaald maar ben maar niet aan de luchtkoeler gekomen. Kan die wel worden afgestoft?
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als je twijfelt even een busje perslucht halen. Dat kan nooit kwaad en blaas je het zo mee schoon
     
  14. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand? :eek:
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    - Gewoon de Library kopiëren.
    - iCloud neemt ook je bladwijzers mee.
    - Install van Lion zelf duurt niet lang. Het terugzetten van de data en software wel als je er veel op gaat zetten.
     
  16. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    He!

    Iemand een idee om je imac weer wat sneller te krijgen?:confused:
     
  17. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Schone installatie van Lion. Doe dat om de 2 maanden eigenlijk wel, haha. 8)
     
  18. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Installatie is gelukt. Hierbij kan ik beamen dat mijn iMac weer een stuk vlotter is geworden! :) Bedankt voor jullie hulp.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik wil films via mijn Macbook Pro afspelen op mijn TV. Ik zie nu dat er helemaal geen HDMI ingang aanwezig is.

    Hoe (met wat) kan ik dit oplossen?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Gast! Het is geen Windows.
    Je TV geen HDMI? Wel VGA of DVI? Je kunt het dan met een Mini Display Port > VGA of DVI proberen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina