Microsoft dumpt nVidia voor ATI?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WolfGod476, 15 jun 2003.

1. WolfGod476

WolfGod476 Gothic King

Leuk Bevonden:
    0
    Half januari doken de eerste geruchten op dat Microsoft voor ATi zou kiezen als leverancier voor de grafische kaarten in de Xbox 2. De games nieuwssite SPOnG heeft hier afgelopen week meer informatie over gepubliceerd. De afgelopen jaren hebben Microsoft en nVidia vaak om de tafel gezeten om een lagere prijs te bedingen voor de grafische kaart in de Xbox. Microsoft vond deze namelijk te duur. Deze disussies hebben uiteindelijk niet het gewenste resultaat opgeleverd voor het bedrijf uit Redmond. Microsoft is daarop op zoek gegaan naar een andere kaartleverancier en kwam uit bij ATi.

Een tweede reden waarom Microsoft voor ATi heeft gekozen is de volgende. Er zijn drie grote spelers op de consolemarkt: Sony, Microsoft en Nintendo. Op dit moment maken deze allemaal gebruik van andere grafische kaartleveranciers. Nintendo maakt al gebruik van een ATi-kaart en als Microsoft dit ook gaat doen ontstaat er een front tegenover concurrent Sony. Microsoft en Nintendo zien elkaar niet als tegenspelers. Nintendo wil graag gameconsoles uitbrengen. Microsoft is erop uit om Sony's idee, de Playstation als centrale multimediahub in de huiskamer, over te nemen. Nintendo en Microsoft kunnen volgens eigen zeggen prima naast elkaar bestaan en er is ruimte genoeg voor hen beiden in de markt als Sony minder heeft.

2. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Dalijk flopt deze "samenwerking" en wordt sony nog groter :D

3. WolfGod476

WolfGod476 Gothic King

Leuk Bevonden:
    0
    ja de "console wars" van het 128bit tijdperk zijn voorbij want wees nou eerlijk Microsoft can Sony nooit meer inhalen maar dat is niet vanwege de games of hardware het is puur vanwege omdat het "Sony" is en dat heeft naam bekendheid en de naam Playstation is natuurlijk heel bekend maar dat is niet het enige want ik zelf vind dat Sony puur heeft gewonen omdat het en voorsprong had en dat veel mensen niet op de xbox of gamecube konden watchten dus toen maar een PS2 hebben gekocht maar als de PS2 en de volgende xbox en beetje tegelijke tijd uitkomen heeft Microsoft en kans om de consolewars te winnen ze moeten gewoon meer reclame maken en aan hun naam bekendeid werken want vaak weten mensen niet eens wat en xbox is ik zelf denk dat de volgende xbox en groot succes gaat worden als Microsoft meer reclame voor de machine gaat maken en dan zal Sony toch echt moeten inleveren, ATi zou een goede keus zijn omdat ze vloeiender beeld hebben en ik zelf find betere gfx alleen als het nou ATi zou worden zou het dan nog well backwards compatible kunnen zijn met de xbox1? want die spellen zijn allemaal geptimalizeerd voor nVidia chips

Laatst bewerkt: 15 jun 2003
  4. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    dat riepen ze ook bij IE vs. Netscape
    en ook bij ICQ vs. MSN

en nu hebben meer mensen Internet explorer en MSN.

Ze zullen het wel moeilijker krijgen omdat ze de xbox 2 niet gratis in windows kunnen stoppen. al hoe wel :D

5. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Als de xbox2 maar grafisch het beste wordt, vind ik prima!:D

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2003
  6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    strax krijgen we de zelfde graphs als een nintendo console :eek:

7. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol, 2 tegen 1 dus.

ik zie het wel, ik ga wel een xbox 2 kopen maar dan moet ie wel mijn xbox 1 games kunnen afspelen want anders dan heb ik toch maar liever m niet.

8. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat zou minder zijn!
    de xbox staat nu vooral bekend om zijn grote grafische power en als dat ook weer verloren gaat. wie weet wat er dan gebeurt. misschien kiezen meer mensen dan voor een gaycube omdat ze dan dat ene spel willen en hoe mooi het is maakt dan niks uit. poorten van een xbox spel naar de gaycube word dan ook een eitje, weg met alle exclusives.
    dit is mijn idee erover.

:+

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is pure onzin. ATI heeft iets betere kwaliteit graphics op het moment dan NVIDIA. Nu zijn die verschillen wel minimaal maar goed. De gamecube heeft gewoon een sloom kaartje erin zitten, wat dus niet wil zeggen dat ATI geen retesnelle kaarten kan bakken. XBOX zal haar positie in de markt bij haar huidige gamers moeten behouden door:

1. De systeemspecificaties uiterst sterk te houden t.o.v. de andere 2 consolebakkers aka sony & nintendo. Dat betekent dus onder andere een snelle grafische chip. Zeg een kaartje met een klok van een 500 mhz of meer. Ook de rest moet snel zijn :een 1,8 ghz + processor met minstens 128mb rdram, en een moederbord dat meteen vanaf het begin geen fouten heeft graag.

2. De huidige populaire games als HALO blijven uitbrengen in een nieuwe uitvoering.

3. Meer reclame maken om de power van de xbox ook aan het "domme" publiek duidelijk te maken die nix weten van systeemspecs.

4. De LIVE Mogelijkheden verder uitbreiden. Met goede en goedkope online gaming kun je flinke tikken uitdelen aan de andere consoles...

Als ze dit doen dan kunnen ze marktaandeel van sony afpakken. Dat is ook het doel want MS heeft al te kennen gegeven dat ze makkelijk met NINTENDO samen op de markt geld kunnen verdienen.( Nintendo the kiddy stuff, en MS the high tech multimedia muk)

10. Lijkt me leuk dat MS samen gaan werken met de concurrent Nintendo. Het feit dat er weinig mensen een Xbox en Nintendo kochten, komt doordat iedereen al een Ps2 had. Denk ik.
    Samen kunnen ze dus Sony kleiner maken, ipv elkaar dwars te zitten.

Leuker lijkt me nog dat MS Nintendo opkoopt (de afdeling console's en games). Weet iemand of MS dit zou kunnen doen? Is Nintendo net zo groot als zo'n bedrijf als RARE?

11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb het zelf toch liever op Nvidia omdat als ik zie dat ATI zo'n brak kaart in de nintendo gamecube hebben gezet dat dat misschien ook wel het geval kan worden in de xbox en daar zit ik toch niet op te w88 ik betaal liever iets meer voor een krachtiger kaart en een betere machine dan minder voor een console die onderaan staat in de lijst NGC, PS2, Xbox.

12. Ik ben het ook eens met alexvkan (zijn laatste alinea).

Nintendo is gewoon nog ouderwets. Sony is iets moderner, maar XBox is gewoon een apparaat dat alle moderne technieken bevat. Ik ben wel bang dat Sony al deze technieken overneemt in haar Ps3.

13. Pim Pandoer

Pim Pandoer Classic Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    van mij mag MS ATI kaarten gebruiken..
    heb in m'n pc de ati radeon 9700 pro en deze is echt retesnel

14. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Denk ik niet hoor......
    En die graphics zijn trouwens helemaal niet verkeerd aangezien de specs wat lager liggen dan die van de Xbox.
    En graphics zijn leuk, kleden een game aan, maar als dat het enige is dat belangrijk is, dan heb je geen lol als je €70,- neertelt voor een crappy game met strakke graphics.

Ja....en aan je gedrag te zien heb je hierover vast een dag na moeten denken|:- zucht......:'-(

Dit is voor Nintendo helemaal niet interessant, pas als Nintendo failliet dreigt te gaan, is overname pas interessant.

Nou, Sony heeft met hun PSone en PS2 gebruik gemaakt van eigen ontworpen techniek. Nintendo heeft externe bedrijven gebruikt zoals IBM en Ati. Microsoft heeft het gewoon totaal anders gedaan.

Door een PC te strippen, hou je gewoon een sterk apparaat over, die geen 2GHz nodig heeft met 512MB DDR, maar genoegen kan nemen met 733MHz en 64MB DDR.

En het ligt erg voor de hand dat ze dit opnieuw gaan doen, gelukkig wel trouwens. Denk eens aan de combinatie van een nForce2 moederbord met DualChannel DDR en onboard Dolby Digital en DTS. P4 op 2GHz en iets van 256MB DDR (DualChannel) met een Ati Radeon 9700pro ofzo.

15. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie ze toch graag concurrere dan same werken.
    betere games, lagere prijzen en sterkere consoles

16. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal mee eens_O_

Liever gezonde concurrentie, dan één monopolist die alle touwtjes in handen heeft.

17. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook al gaan MS en Nintendo samenwerken zal de concurrentie toch niet over zijn? Ik bedoel; ze moeten nog steeds blijven vechten tegen playstation.
    En er zal tussen MS en Nintendo (als ze werkelijk gaan "samenwerken") echt wel een onderlinge strijd gaan plaatsvinden want MS pikt het echt niet als de GC2 (of hoe die ook mag gaan heten) beter verkoopt dan de Xbox 2 en andersom.
    Ik denk dat de concurrentie pas een heel stuk minder zou worden als MS Nintendo opkoopt.

18. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Welk bedrijf staat momenteel er beter voor qua prestaties? ATi of nVidia??

Zijn deze aan elkaar gewaagd??

19. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je kwa prestaties in de PC, of de prestaties van de bedrijven in het algemeen?

20. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    qua prestaties op het gebied van hun producten. Wie levert momenteel het beste product? Verschillen de producten van beide fabrikanten veel?

Dan heb ik een beetje een idee. Als er niet zoveel verschil in zit, maakt het mij allemaal niet uit.

cya

Deel Deze Pagina