Eyz, Ben net begonnen met moto gp 2 heb net ff pro geprobeert maar bak er helemaal niks van .. Ben maar op rookie gaan spelen en dan krijg je een aantal credits he bij alles wat je doet. Nu is mijn vraag wat is de beste afstelling of wat hebben jullie voor afstelling. Ik kom er anders echt niet uit Hartelijk dank alvast.
Als je op ROokie nog niet echt kunt winnen moet je eerst vooral gaan letten op het racen zelf; Een instelling of credit instelling is dan totaal niet van belang.
Dan moet je alsnog echt gaan letten op je race-lijnen etc. Tuurlijk hebt snelheid door een goede bike setup wel, maar daar de snelle bike setups bijna altijd "meedogenlozer" worden (zijn moeilijker te controleren) is dat iig geen oplossing. Een Credit verdeling kan je natuurlijk ietwat aanpassen per circuit, maar moet ongeveer in dezelfde 'lijn' blijven zoals je datook bij een custom bike hebt ; COrnering, Acceleration en Top Speed hoog, Braking laag.
Lol ik kan winnen op rookie, pro EN champion zonder iets af te stellen.... Je moet gewoon veel oefenen en maken dat je de parcours een beetje kent en zo een goede lijn vinden.
je kunt ook op het asfalt kijken naar de sporen, dan zie je meteen wat de ideale lijn is. ga er anders 's een keer wat rustiger doorheen, dan zie je het wat makkelijker/sneller.
Bij 'practise' wordt de baan altijd voor je gereden vanuit de bumpercam.. Zelf eerst een paar rondes rustig rijden om te baan te leren kennen, en daarna steeds harder is ook een goede oplossing.. Ik vind de mogelijkheid om jezelf op een bepaalde plek te kunnen neerzetten op de baan bij b.v. timetrails ook een erg mooie optie (ik weet niet of dat ook in MotoGP 1 zat).. Erg handig als je een bepaald stukje van een baan wil oefenen..
Ik won het eerste seizoen op Champion en het 2de op Legend, ook zonder af te stellen....gewoon concentreren op jezelf, hoe je rijdt en hoe snel je kan gaan....
Ideale lijnen vinden, kan je bijvoorbeeld ook doen door naar de Formule 1, Moto GP of andere races op TV te kijken. Zo heb ik het zelf ook lang geleden geleerd. Zeker de Moto GP races kunnen in dit geval helpen. Top race overigens gisteren van Rossi. Zorg bij een bocht, dat je altijd zo ver mogelijk aan de rand gaat rijden. Bijvoorbeeld een bocht naar links nader je door zoveel mogelijk rechts te rijden. Dan stuur je in (meestal al voor de bocht begint) over de kerbs in de binnenbocht om vervolgens weer zo ver mogelijk rechts uit te komen. Bochten naar rechts zijn natuurlijk precies tegenovergesteld. Op deze manier kan je het snelst door de bochten. Veel mensen verliezen heel veel tijd door in het midden van de baan te rijden of zelfs helemaal aan de kant waar de bocht heen gaat. Dan moet je veel meer snelheid verminderen om in de bocht te blijven. Er zijn ook een helebooel vervelende bochten, die niet lekker vloeiend lopen en deze vereisen weer een compleet andere racelijn. Daar kom je op een gegeven moment zelf wel achter als je het basisprincipe maar eenmaal door hebt. Voor een deel ook door de challenges en trainingen te rijden. Daar wordt je gedwongen om de perfecte lijn te rijden. En verder moet je de baan kennen. Het heeft geen enkel nut als je weet hoe je de ideale lijn moet rijden als je niet weet waar de bochten heen gaan.