Me As A rookie

Discussie in 'Algemeen' gestart door SabZero NL, 11 jun 2003.

  1. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Eyz,
    Ben net begonnen met moto gp 2 heb net ff pro geprobeert maar bak er helemaal niks van ..
    Ben maar op rookie gaan spelen en dan krijg je een aantal credits he bij alles wat je doet.
    Nu is mijn vraag wat is de beste afstelling of wat hebben jullie voor afstelling.
    Ik kom er anders echt niet uit

    Hartelijk dank alvast.
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je op ROokie nog niet echt kunt winnen moet je eerst vooral gaan letten op het racen zelf; Een instelling of credit instelling is dan totaal niet van belang.
     
  3. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    op rookie kan ik het makkelijk winnen echt makkelijk maar op pro niet.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dan moet je alsnog echt gaan letten op je race-lijnen etc. Tuurlijk hebt snelheid door een goede bike setup wel, maar daar de snelle bike setups bijna altijd "meedogenlozer" worden (zijn moeilijker te controleren) is dat iig geen oplossing. Een Credit verdeling kan je natuurlijk ietwat aanpassen per circuit, maar moet ongeveer in dezelfde 'lijn' blijven zoals je datook bij een custom bike hebt ; COrnering, Acceleration en Top Speed hoog, Braking laag.
     
  5. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    ok thnks
     
  6. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol ik kan winnen op rookie, pro EN champion zonder iets af te stellen....
    Je moet gewoon veel oefenen en maken dat je de parcours een beetje kent en zo een goede lijn vinden.
     
  7. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    die goede lijn vinden is moeilijk :mad:
     
  8. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Het enige wat je kunt doen is: oefenen je krijgt de "smaak" dan vanzelf te pakken.
     
  9. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    nou dan ga ik dat maar doen :p
     
  10. WingedMagician

    WingedMagician The magic bird

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt ook op het asfalt kijken naar de sporen, dan zie je meteen wat de ideale lijn is. ga er anders 's een keer wat rustiger doorheen, dan zie je het wat makkelijker/sneller.
     
  11. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij 'practise' wordt de baan altijd voor je gereden vanuit de bumpercam.. Zelf eerst een paar rondes rustig rijden om te baan te leren kennen, en daarna steeds harder is ook een goede oplossing.. Ik vind de mogelijkheid om jezelf op een bepaalde plek te kunnen neerzetten op de baan bij b.v. timetrails ook een erg mooie optie (ik weet niet of dat ook in MotoGP 1 zat).. Erg handig als je een bepaald stukje van een baan wil oefenen..
     
  12. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    gaat al steeds beter :d
     
  13. Meneer Eric

    Meneer Eric High Performer

    Berichten:
    359
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik won het eerste seizoen op Champion en het 2de op Legend, ook zonder af te stellen....gewoon concentreren op jezelf, hoe je rijdt en hoe snel je kan gaan....
     
  14. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    nice job :p:)
     
  15. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Ideale lijnen vinden, kan je bijvoorbeeld ook doen door naar de Formule 1, Moto GP of andere races op TV te kijken. Zo heb ik het zelf ook lang geleden geleerd. Zeker de Moto GP races kunnen in dit geval helpen. Top race overigens gisteren van Rossi.

    Zorg bij een bocht, dat je altijd zo ver mogelijk aan de rand gaat rijden. Bijvoorbeeld een bocht naar links nader je door zoveel mogelijk rechts te rijden. Dan stuur je in (meestal al voor de bocht begint) over de kerbs in de binnenbocht om vervolgens weer zo ver mogelijk rechts uit te komen. Bochten naar rechts zijn natuurlijk precies tegenovergesteld. Op deze manier kan je het snelst door de bochten. Veel mensen verliezen heel veel tijd door in het midden van de baan te rijden of zelfs helemaal aan de kant waar de bocht heen gaat. Dan moet je veel meer snelheid verminderen om in de bocht te blijven.

    Er zijn ook een helebooel vervelende bochten, die niet lekker vloeiend lopen en deze vereisen weer een compleet andere racelijn. Daar kom je op een gegeven moment zelf wel achter als je het basisprincipe maar eenmaal door hebt. Voor een deel ook door de challenges en trainingen te rijden. Daar wordt je gedwongen om de perfecte lijn te rijden. En verder moet je de baan kennen. Het heeft geen enkel nut als je weet hoe je de ideale lijn moet rijden als je niet weet waar de bochten heen gaan.
     
  16. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    yupz thnks for uitleg.
     

Deel Deze Pagina