1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als er iets is waar je niet op wilt bezuinigen dan is het wel je voeding!
    Ikzelf heb 2 jaar een b-merk(recomm) voeding gehad. Deze verloor met de maand vermogen wat leek. Op een gegeven moment booten m'n pc totaal niet meer.
    Met een budget van ~1000 kom je aan op hardware dat je toch wel zo'n 650w moet hebben.

    Wat samenstelling betreft, lees hier een aantal pagina's terug. Zijn zo 2/3 andere geweest die soortgelijk budget en wensen hadden waar systeems voor samengesteld zijn.


    Misschien is het wel een leuk/goed idee om een xbw bbg te maken en in de op te flikkeren.

    Pak je 3 prijsklasse, 500, 800, 1000-1200 omdat dat de meest voorkomende budgetten zijn hier.
    Motiveren we het in jip en jannike taal en wat alternatieven.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Klopt maar die voedingen die hardware.info aangeeft zijn wel erg duur. Ik heb zelf onlangs een coolermaster voeding van 750watt gekocht voor 75 euro. Is al een heel andere prijs dan 110/130 euro.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zal zelf ook geen cm kopen, mits het die high end silent pro serie is.
    Cm is ook geen echt voeding merk en heeft ook hun silent pro net een 80plus waardering.

    Wat voeding betreft moet je imo richting corsair, OCZ of de XFX ProSeries.
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die van mij is een silent pro, mijn vorige coolermaster heeft het ook bijna 5jaar volgehouden (en doet het nog steeds).
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat ook niet zozeer om dat ie kapot gaat, maar om de efficiëntie.
    Dat wil aangeven hoeveel watt ze daadwerkelijk stabiel en constant kunnen leveren.
    Bij een 80plus standaard is dit zo'n 60%, 80plus bronze 70%, 80plus silver 80% etc
     
  6. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou het wattage trouwens niet baseren op je budget want dat slaat eigenlijk nergens op, stel dat je een pc van €1000 hebt met een low-end videokaart dan kan je al genoeg hebben aan een 450 watt voeding..
     
  7. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Maak je laptop eens open en kijk wat de snelheid en type van dat geheugen is.
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    tegenwoordig heb je daar ook tooltjes voor zodat je je laptop niet open hoeft te maken.
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb een probleem met een (externe) HDD. Zojuist m'n pc aangezet en erop gekeken en de helft van de mappen (en veel meer dan de helft van de files) werden weergegeven met vreemde tekens en konden niet geopend worden. Heb de HDD toen ontkoppeld en weer aangesloten, maar nu zie ik de mappen helemaal niet meer. Windows geeft nog wel aan dat de HDD voor meer dan de helft vol zit, wat een indicatie is dat de files er nog wel op staan. Iemand die me kan vertellen of ik die files nog kan redden? En is dit een indicatie dat m'n schijf helemaal kapot aan het gaan is?
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik denk sowieso wel dat dit een indicatie is dat je hem een keer moet formatteren, mocht het dan weer gebeuren is die wel aan het kapot gaan idd.

    Voor recoveren zou je een van deze 2 kunnen proberen:

    http://www.mget.nl/gewiste-verwijderde-bestanden-terughalen-herstellen.html

    http://www.security.nl/artikel/28486/Terughalen_van_bestanden_op_een_harde_schijf.html
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gast, wat lul je?
    Dat certificaat is om de efficiëntie te meten, niet of ze stabiel kunnen draaien. Alle voedingen kunnen normaal wel stabiel draaien op hun maximale wattage, maar het is bekend dat voedingen normaal gezien het meest efficient werken op ongeveer 50% van hun maximale vermogen.

    Dit zijn de verschillende smaken certificaten:
    80+ is >80% efficiëntie
    80+ Bronze is >82% efficiëntie
    80+ Zilver is >85% efficiëntie
    80+ Gold is >87% efficiëntie
    80+ Platinum is > 90% efficiëntie

    Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/80_PLUS
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat verhaal hebben ze op tweakers neergegooid toen ik opzoek was naar een nieuwe voeding.
     
  14. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat kingston ram's beter zijn dan de rest is een verkooppraatje. Het is een goed merk, maar naast kingston zijn er nog een paar hele goede merken die ram geheugen verkopen. Laat je niet misleiden door een verkoper van een winkel!!!!!

    Verstuurd vanaf mij Samsung Galaxy SII met 2.3.6
     
  15. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke dan weet ik dat :p, thnx.

    Ik heb hem weer eens opengemaakt maar ik zie nergens een getal met ...mHz of iets dergelijks?
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je mijn post had gelezen had je geweten dat je niks open hoeft te maken. Maargoed 3 seconden googelen en ik kwam op dit tooltje uit:

    http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
     
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe computer, heb alleen geen flauw idee in welke richting ik zou moeten zoeken.
    De laatste pagina's met adviezen heb ik doorgelezen, alleen zie ik dat die vooral op games gericht zijn.

    Waar wil ik een computer voornamelijk voor gebruiken:
    Prioriteit:
    - Browsen met veeeulll tabbladen/vensters in Firefox
    - Dreamweaver / Photoshop / Illustrator (webdevelopment / webdesign / fotobewerking)

    Wat mindere prioriteit:
    - Premiere / After Effects: videobewerking nu nog vooral SD, maar dat wordt hoogstwaarschijnlijk in de loop van het jaar / volgend jaar 720p of 1080p.

    Dit heeft geen hele hoge prioriteit! Zou alleen zijn voor het monteren van filmpjes die opgenomen zijn op de motor. After Effects evt nog als toevoeging, maar daar moet ik me nog in verdiepen hoe het werkt.

    Hard disk capaciteit is op dit moment wel een lastige natuurlijk door de hoge prijzen, ik zou eventueel twee harde schijven willen (1 kleine voor Windows / software / enkele oudere games), tweede voor opslag van documenten/afbeeldingen/muziek/video's).
    Wellicht eerst alleen een 250GB schijf (hoewel de meeste die ik zie minstens 500GB zijn). Heb namelijk een externe 1TB schijf die voor de helft gevuld is.
    Enne ja, ik ben nog net wel op de hoogte van SSD's :+

    Momenteel heb ik een Asus A6Ja laptop, die is inmiddels al 6 jaar oud. Bij aanschaf was het een prima laptop. Inmiddels zit ik eigenlijk continue tegen de CPU (Core Duo, 1.6Ghz) en het RAM geheugen aan te hikken (2GB), traag switchen tussen programma's etc.

    Ik had al bij de Hardware.info adviezen gekeken, als ik daar bv. de allround deluxe PC kies (exclusief monitor/muis/toetsenbord e.d.) zit je toch al rond de €1100.
    Eigenlijk had ik meer een budget van €500 in gedachten. Nieuwe motor + kofferset voor vakanties hebben hogere prio :)

    Wellicht dat dat te krap is?
    Mochten jullie tips hebben voor mogelijke hardware hoor ik het graag!

    Op een rijtje:
    - Intel i3 / i5? (of AMD?)
    - 250GB harde schijf
    - 4GB / 8GB RAM geheugen
    - onboard of dedicated videokaart? (neig wellicht onterecht toch altijd naar dedicated)
    - moederbord met in ieder geval USB3.0 ondersteuning
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2012
  18. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Is de 500E ook voor randapparatuur bedoeld of alleen puur voor de pc zelf?
    Wil je de pc zelf in elkaar knutselen of laten assembleren door azerty?
    Heb je zelf nog een HDD ergens liggen? Dit scheelt namelijk in de prestaties van de pc
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2012
  19. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Puur alleen voor de PC zelf, vooralsnog geen nieuwe randappartuur nodig. Ik heb geen andere harde schijf liggen die ik zou kunnen gebruiken.
    Ik zou het graag laten assembleren door een computer winkel.

    Nu je het zegt, lijkt me dat er weinig overblijft van het budget na de basis dingen voordat je de échte "prestatie" onderdelen erbij kan kiezen.

    €500 - behuizing - moederbord - harde schijf - assemblage is al ongeveer de helft van het gekozen budget?
    Een budget van minimaal €600 / €700 is meer iets om rekening mee te houden?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2012
  20. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zal kijken wat voor moois ik voor je samen kan stellen tussen de 600-700.

    Wil je er ook een SSD in of zeg je hoeft niet?

    -----------

    Hier het systeem dat ik voor je heb samengesteld.

    - AMD X4 black edition
    - Asrock 870 6x usb 2.0 2x usb 3.0
    - Corsair 6GB ram Tegenwoordig kosten ram modules geen drol meer.
    - Sapphire HD6850 Kan geflashed worden naar een HD6870.
    - 2TB HDD op 7200RPM
    - incl. volledige assemblage en 1 jaar garantie bij azerty, daarna gaat het over op fabrieksgarantie

    Dit systeem is samengesteld zodat je er later een SSD bij kan proppen en met 600Watt voeding kan je gemakkelijk overklokken als het gewenst zou zijn. Geld besparen kan je op de voeding doen, neem als alternatief een Corsair Builder Series CX430 V2 voor 20 euro minder.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina