1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Probeer eens een andere browser, bijvoorbeeld Chrome.
    Als je toch bij internet explorer wil blijven, zorg dan dat je versie 9 hebt, je cache opschonen wil ook nog wel eens werken.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Sorry, ik zie je reactie nu pas. Dan kan je er zelf zo goed als niks meer mee voor zover ik weet. Je kan proberen om even te voelen wanneer je pc aanstaat of hij dus wel draait. Je zou nog even een computerwinkel kunnen bellen of ze iets voor je kunnen doen. Het is i.i.g. voor de fabrikant van de hdd meestal nog wel mogelijk om er data af te halen, mocht het écht belangrijk zijn. Ik heb geen idee hoe dat in z'n werk gaat en wat dat kost.

    Je hebt je eigen vraag eigenlijk al beantwoord :+
    Een snelle google opdracht leverde me bij de 1e hit het volgende op:
    http://answers.microsoft.com/en-us/...ous-page/33114beb-b63d-4fe1-bdf3-df2caf510487
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik zie nou echt niet wat nou het probleem kan zijn....

    //gevonden ! Moest mn fan openschroeven om er achter te komen dat er een hele blok stof voor zat..
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Koeler van voor de oorlog, vieze oude koelpasta? :+
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Veels teveel koelpasta. Haal een goede kwaliteit koelpasta en bekijk vooraf op bijv youtube even wat tutorials over hoeveel erop moet.
    http://www.youtube.com/watch?v=o7rPqCvCt0g
    Dit is een goede, hij laat een link zien naar een nieuwe versie maar daar doet hij er veels te veel op en doet hij het simpelweg fout.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  6. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Oh dat heb ik niet gedaan hoor, zat er al zo op dus heeft Dell zelf gedaan. :p

    Heb de fan nu helemaal schoongemaakt, leuke is dat die nu wel stil is, maar processorgebruik is nog steeds veeeeeeel te hoog.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat had ik inderdaad begrepen, maar het is wel verstandig om daar nieuwe op te doen eigenlijk. Teveel koelpasta werkt averechts, het gaat je CPU isoleren waardoor hij juist niet goed gekoeld kan worden. Nou is het op een foto niet altijd even makkelijk om te zien hoeveel er nou echt op zit, maar dat ziet er i.i.g. niet beset uit.

    Koelpasta word gebruikt om de miniscule groefjes die in het oppervlak van de CPU zitten op te vullen, zodat het contact met de heatsink optimaal is. Het is dus helemaal niet nodig om daar een dikke laag van op te doen, hoe dunner hoe beter.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  8. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx! Ik kan weer gewoon filmpjes kijken. Heb Internet Explorer 9 compleet moeten resetten. Geen idee waar het aan lag...
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Snelle oplossing: Format C:! Smijt alles weg en begin met een schone lei.
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Al gedaan, begon gelijk na ong 20 minuten op 100%. :'-(
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ten eerste misschien handig om in je screenshots te gaan sorteren op CPU gebruik, dan heb je een veel beter overzicht van welke programma's nou je CPU kracht aan het gebruiken zijn.
    Het valt me ook op dat Chrome 27% van je CPU gebruikt terwijl je die helemaal niet opgestart hebt, hoe zit dat?

    Wat je verder ook nog kan proberen is even naar het prestaties tabje gaan en de knop onderin aandrukken, bij mij heet hij resource monitor omdat mijn windows op engels staat. Wanneer je daar naar CPU gaat kan je processes en services uitklappen, ook daar weer even sorteren op CPU of avarage CPU en kijken waar al het verbruik vandaan komt.

    Graag een paar nieuwe screenshots dus. :)
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    De resolutie van deze computer (niet mijn eigen gelukkig) is in een keer anders, en ik kan hem ook niet meer op de oude resolutie zetten, denk dat het aan de videokaart ligt ofzo.

    Specificaties:

    Radeon X1650
    AMD Athlon X2 Dual Core 4200+ ~2,2 GHz
    2 GB werkgeheugen

    Zijn wel antieke onderdelen, ik weet het :+
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Al geprobeerd nieuwe drivers te installeren?
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Probleem is toch wat erger dan ik had gedacht, ik kan niet eens meer Explorer gebruiken 8)

    Hij geeft dan aan dat de interface onbekend is.. En als ik naar Computer wil gaan dan staat er dat de RPC mislukt is en niet uitgevoerd.. Fuck

    EDIT: Even een herstart gedaan en Explorer doet het weer, resolutie blijft wel kut, even verder kijken :+

    EDIT2: Nieuwe drivers hebben geen zin

    EDIT3: Hij geeft aan dat het een Niet PnP Monitor is, probleem ligt daar waarschijnlijk
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2012
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Volgende stap lijkt mij om een andere kabel te proberen, ervanuitgaande dat die los te koppelen is van de monitor. Mocht dat niet werken een andere monitor proberen en zien of het probleem er nog is. Zoja, dan is de videokaart hoogstwaarschijnlijk kapot.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    De kabel was het inderdaad, had het net voor je bericht toevallig geprobeerd :+

    Bedankt voor je hulp :)
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik wil Ubuntu vanaf USB-stick installeren, hoe start ik vanaf een USB-stick?
    De USB-stick staat niet in de BIOS.
    Ik kan ook vanaf CD opstarten maar mn CD/DVD speler gaat niet meer open en ik heb eigenlijk geen zin om te kijken wat er mis mee is :+.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Google: Bootable USB Drive Linux
    Je moederbord moet het wel ondersteunen ;)
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik sta op het moment om mijn laptop uit het raam te gooien.
    Hij is overigens altijd sloom, ook bij lage processorgebruik. :mad:

    //in veilige modus loopt die overigens wel gewoon prima.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  20. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    wanneer hebben jullie voor het laatst je HD gedefragged?
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina