Proberen zoveel mogelijk met lokale spelers te spelen scheelt al een hoop, hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan natuurlijk aangezien de meeste die-hards online toch gemiddeld best ver weg wonen. Mja Random Matchmaking is gewoon de makkelijkste optie voor de meeste mensen, niet iedereen heeft altijd mede vechtgame liefhebbers in z'n lijst staan en als het al zo is moet je ook maar net het geluk hebben dat je exact dezelfde game gemeen hebt en ook een beetje aan elkaar gewaagd bent. Maar zodra ik iets teveel lag heb in een vechtspel haak ik sowieso af, ongeacht titel of niveau. Ik wil niet dat zo'n externe factor bepaalt of ik wel of niet win. Verliezen is 1 ding, als iemand beter is dan mij dan is dat nu eenmaal zo en heb ik maar meer te oefenen, maar ik kan er echt niet tegen als het niet onder enigszins acceptable omstandigheden gebeurd.
Oh en als het om DLC/uitbreidingen/GOTY's en al dat soort dingen gaat denk ik dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat het moeten/kunnen aankopen van extra chars of nog erger, extra costuums, sowieso eigenlijk al een beetje jammer is. Vroeger unlockte je dat soort dingen gewoon ingame. Maar die tijd is gewoon voorbij, vrijwel iedere game krijgt tegenwoordig DLC. Gelukkig kun je ervoor kiezen het niet te kopen. Natuurlijk heeft deze tijd ook z'n voordelen : vroeger kon een game niet gepatched worden als er iets niet in orde bleek na release (balans ofzo).
MAAR als ik dan toch moet kiezen tussen deel-disc en rest-DLC, of ff wachten en dan een GOTY (alles op disc) kunnen kopen, dan ga ik liever voor dat laatste. Zo doe ik het ook al jaren met games van Bethesda : je WEET gewoon dat er van elke game die ze maken uiteindelijk de complete versie op disc komt. Fysieke media > digitale media in mijn ogen. Het argument dat je, met name in het geval van een vechtgame, de game liever bij release hebt omdat je anders 'achter gaat lopen' op de rest valt natuurlijk iets voor te zeggen....maar never ga ik me daarom gedwongen voelen iets bij de release te kopen. Als het dan echt niet te spelen is online, een half jaar na originele release ofzo, dan speel ik wel gewoon NIET online en lekker ouderwets tegen de CPU of op de bank met vrienden. Sorry voor het lange verhaal mensen maar ik wilde ff goed verwoorden hoe ik erover denk.
Laatst bewerkt: 22 feb 2012