Gamers en Handicaps.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Indivi_Duel, 15 jun 2003.

1. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vraag me toch af hoeveel dedicated gamers er een handicap hebben.Hierbij doel ik niet op tactische fouten in de manier van spelen, maar het missen van ogen vingers ect.
    Ik ken namelijk iemand die computeren wel leuk vind en zelf een console heeft, maar toch altijd een belemmering heeft met bepaalde spellen door dat hij een onvolgroeide hand heeft.

Hij kan bijvoorbeeld bij Halo de knoppen aanpassen om vervolgens wel te kunnen schieten maar weer niet bij de handgranaten te komen. maar ook veel games kunnen de knoppen niet aanpassen in de gameplay.

ik ben benieuwd hoeveel mensen er zijn, wat ze er op gevonden hebben of waar ze tegen aan lopen.

2. Koe Jager

Koe Jager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, mijn neef is doof. hij gamed niet echt vaak, maar het is ook niet echt een belemmering aangezien je de meeste games ook wel zonder geluid kan spelen. alhoewel ik wel vind dat dat een stuk saaier is

3. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    bij sommige games is geluid toch een deel van de manier van spelen. het kan je bijvoorbeeld helpen bij het lokaliseren van een bepaald object of je hoord waar er iets gebeurt.

Zou de gamesindustrie meer games toegankelijker moeten maken voormensen die een handicap hebben ?
    aangepaste controllers of meer rekening met de knoppen verhoudingen tijdens de gameplay.

of een racestuur met aan gepaste gasknop en rem als je bv in een rolstoel zit ??

of extra indicators zo als ze in GR hebben zo dat je ziet Waar er geschoten word ect. (ivm gehoor gebreken)

Laatst bewerkt: 15 jun 2003
  4. Koe Jager

Koe Jager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk denk ik niet, aangezien het aantal gamers met zon serieuse handicap niet erg hoog ligt. wat eigenlijk alleen maar in zou houden dat ze er verlies op draaien. maar als ze er een financiering voor krijgen van de overheid bv (wat mij zeer sterk lijkt) dan wel natuurlijk.

5. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    je zouden een bepaald apparaatje kunnen ontwikkelen waar je de knoppen kan aan passen of een soort oldschool arcade pad.

de software kan meer knoppen functies in programeren.
    noem maar op.

ik denk soms zelf wel es wat nou als ik zelf een vinger of 3 kwijt raak met zagen ofzo ?

6. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Je bent ook een rund als je met vuuwerk stunt:)
    Nee maar ik begrijp wat je bedoelt. Eigenlijk is dit wel interessant, maar voor Microsoft is het niet echt verstandig om zo'n dergelijk apparaat te ontwikkelen omdat dat maar door een heel klein deel wordt gekocht (namelijk lichamelijke gehandicapten).

7. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja dit is precies hetzelfde als aparaten voor linkshandigen (zoals ik). Je bent in de minderheid dus wordt er veel minder rekening met je gehouden, je past je maar of je gebruikt het gewoon niet.

8. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    het geluk is wel dat thrustmaster en dergelijke ook diverse apparaten ontwikkelen t enige wat die infeite hoeven te doen is t omdraaien van de mallen en err0r heeb een opmaat gemaakte controller. en voor gasten die 1 hand en n stompje hebben, kunnen ze mooi die arcade pads aanverkopen.

spijtig genoeg is de kwaliteit meestal ver te zoeken.
    liever echt merk dan frustels als pirana die je voor de psx had.

9. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Het is ook zo dat iedereen met een handicap een andere handicap heeft. En anders zou je bijv. wel heel veel soorten controllers moeten ontwikkelen.
    En gamen zonder geluid is voor ons (horenden) saai idd. Maar dove mensen zijn nix anders gewend dus voor hen is ut vast leuk!

10. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn opa ziet maar 12% ik heb het geprobeert want hij wou het zo graag, maar het is echt niet te doen hoor:'-( .

11. masterofthegame

masterofthegame the best saiyen

Leuk Bevonden:
    0
    daarom is mijn nachtmerrie ook om wat kwijt te raken en daardoor niet meer kan game

12. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een id voor de game wereld... je kunt een pc (met bepaalde software) op voice command besturen...
    xbox heeft een hardeschijf... dus software zou er op kunnen... je mic van je live pakketje der bij en klaar... vervang een aantal knoppen door voice commands en je kunt weer overal bij...
    het lijkt me zelfs een cool id voor de gene die geen problemen hebbe....

maarja helaas bestaat dit geloof ik (nog) niet.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er wordt op het moment voor een universiteit in Nederland gewerkt aan een spel voor blinden. Een racespel zelfs! Laatst kwam er een demo van uit geloof ik. Ik denk dat er zeker een 'markt' is voor dit soort dingen, niet alleen voor vermaak maar ook voor het leren herkennen van geluiden voor kinderen of niet-aangeboren doven.

14. Ik denk ook wel dat er een vrij grote markt is voor gamers met een handicap. Mischien zijn er nu nog niet zo gek veel gehandicapte gamers omdat het niet erg toegankelijk voor ze wordt gemaakt. Die gasten hebben vaak ook genoeg vrije tijd over. Veel van hen nog wel meer als ons.
    Ze zouden er een speciale joystick moeten bedenken waar mensen met zoveel mogelijk verschillende soorten handicaps mee om kunnen gaan.
    Om daar bij het bedenken van de standaard controller teveel rekening mee te houden is lastig, omdat de problemen die een gehandicapt persoon ondervindt bijna per persoon verschillen.
    Daarnaast zouden spelontwikkelaars mee kunnen helpen door bijvoorbeeld bij hun spellen ook moeilijkheidgraad 'Mega easy" te zetten. Waardoor de gehandicapte gamer wat meer tijd heeft ( alsw hij dat nodig heeft) om alle knoppen goed te kunnen bedienen en dus zo toch het optimale uit de games kan halen.

Als dit gerealiseerd zou worden door mr. Gates. }:] zou hij ook weer een betere naam krijgen bij een groot deel van de bevolking. Wat dan uiteindelijk weer zal zorgen voor nog meer $Dollahs$ voor Billyboy}:] :cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2003
  15. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    Op zich dat voicecontrol is helemaal de bomb natuurlijk is lekker snel en simpel over dat blindespel heb ik iig iets van gehoord ja.

maar mensen zijn al heel wat geholpen met die arcade sticks die link en rechts handig zijn 1 versie in spiegelbeeld enzo.
    als mensen 1 vingers of een hele hand missen kunnen ze nog de joystick bewegen of rammen op diverse knoppen, die wel eens waar groter zijn.

16. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Dus ik neem een voorbeeld met Colin Mcrae 3.0, een bocht naar links, dat moet dus alsvolgt gaan met Voice Command:

Brake Hard -> Gear down gear down gear down gear down (van 6 naar 2 :p ) Go left, no too much 8) enz enz.

Dit is geen doen:D

17. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    euh nee maar als je de josticks zelf kunt bemannen en je met je voice de kleuren van de knoppen zegt kan je in halo gauw een deathmatch of wat winnen.

maar er kunnen aan t racewiel een stuurknop gemonteerd worden, en een klein keypad voor de knoppen.

voor als je geen benen heb zijn de knoppen neit zo groot maar als je maar 1 hand heb.

Laatst bewerkt: 16 jun 2003
  18. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hhmz, zeer interresant topic.

Ik ken niemand die gehandicapt is en gamed. Ook heb ik nog nooit speciale appartuur gezien.
    Dit zou eigenlijk moeten worden veranderd( met steun van de overheid)

19. Cain69

Cain69 Guest

En als je 2 linker hande heb 8) valt dat ook onder een handicap

20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, dat is een spreekwoord...

Deel Deze Pagina