1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Mazda MX-5 Miata Cup [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door noriCeramic, 14 feb 2012.

  1. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    Sjit man, moet nog een race missen! Net weer de klus overal uitgetrokken! Huis gaat lekker maar ik krijg wel kriebels als ik dit zo weer lees! Zal mijn Samurai mx5 zsm posten! Zo nu pitten en morgen om 08:00 weer klussen!
     
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zijn er nog vanmiddag of morgenmiddag mensen die willen oefenen op Tsukuba? Mooi om te zien dat iedereen het sportief opvat en het goed bedoeld. @avarage: ik heb het teruggezien en het was inderdaad een beetje te opportunistisch van me. In ronde 8 heb ik Bergje daar nog wel uit kunnen remmen zonder problemen maar twee tegelijk is wat te veel. Ik was niet de enige die daar wat optimistisch was zag ik in de replay (Blauw Hok bij Mazda) maar ik zal komende zondag iets meer marge houden.
    Ik heb nog wel een vraag: ik kwam wat wijd uit de 1e bocht (2e ronde) en reed met twee wielen over het zand, bij het terugkomen raakte ik een blauw witte mazda (weet niet meer wie)omdat ik weer grip kreeg, moet ik hem dan helemaal laten lopen of mag dat? Aangezien het komende circuit ook wat smaller is verwacht ik wel wat gelijksoortige problemen met zoveel man op de baan.
    Ik zag in de replay dat wel meer mensen de baan iets ruimer opvatten
     
  3. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dan is het wellicht verloren gegaan in het lawaai? Bij deze dan mijn excuses.
    Foutjes gebeuren, en ik vind het natuurlijk ook vervelend dat ik jou daar raakte.

    Wat mij in de replay opviel toen ik deze fout terug keek is dat ik jou eigenlijk nog niet raakte, blijkbaar is er een klein probleempje met het model van de Mazda aan de voorzijde.
    Dit kan ook de reden zijn dat ik jou raakte terwijl ik voor mijn gevoel nog net genoeg afstand had van jou.

    @ Cold:

    Kleine tikjes kunnen gebeuren, wanneer je naast de baan raakt is het wel aan jou om contact met anderen te vermijden. Dit betekent niet dat je meteen vol moet remmen, enkel dat voorzichtigheid hier van belang is.

    Afsnijden is niet de bedoeling maar er zijn bochten waar je snel net het gras/zand buiten de curbs raakt. Zeker tijdens een gevecht. Een bocht wat ruimer nemen is iets anders dan bochten afsnijden, en daarom ook niet direct een probleem.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat zou kunnen ja.

    Ook aan Coldzero: Volgende keer beter ;)
     
  5. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik, als nieuweling in de cup, vind het maar een hoop geneuzel achteraf, sorry. Je doet allemaal je best, hebt het op zich gezellig met clubgenoten die allemaal serieus willen racen en dus ja..... dan kan het de beste overkomen dat er een foutje gemaakt word. Na afloop zeg je een keer sorry tegen elkaar en laat je je testosteron maar op je rechterhand af ofzo. :D

    Lekker boeiend of je uiteindelijk 1e of 4e word. De snelsten onder ons strijden toch wel om de eindzege. En wat winnen die? De eer. It's just a game!

    :b:
     
  6. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn wel allemaal leermomenten, je kan sorry zeggen en de volgende keer weer dezelfde fout maken. Kritiek op elkaar en op je zelf hebben is gezond, word je alleen maar beter van.

    En als je kritiek opvat als een persoonlijke aanval, en niet als goedbedoeld advies of dat je iets niet goed doet, waarom je het niet goed doet, en de volgende keer het beter doet, tsja... dan zal je hier (en ik denk ook daarbuiten) weinig lol beleven, en groeien, als racer, en als persoon.....

    En het leuke is dat we de hele week genoeg gesprekstof hebben tot aan de volgende race ....
     
  7. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat er nog veel voor vrije interpretatie overblijft. Het is niet de bedoeling om de baan te verlaten (of je nu in gevecht bent of niet) om daarbij een voordeel te behalen (of het nu tijd is om je voorsprong te vergroten, of om iemand in te halen).

    Naar mijn mening (en de leiding mag mij hierin corrigeren) is het verlaten van de baan (met 2 of meer wielen) alleen toegestaan om een gevaarlijke situatie te ontwijken, of als je de controle over je auto verliest (te laat remmen voor een bocht, of teveel snelheid in een bocht). Mocht je in deze situatie je positie verbeteren dan moet je die onmiddellijk weer afstaan.

    Uiteraard zijn curbstones toegestaan.

    Om mijn mening te verduidelijken

    Toegestaan:
    [​IMG]

    Acceptabel:
    [​IMG]

    Illegaal afsnijden:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Bedankt voor de uitleg met plaatsjes. Ik denk dat het inderdaad wel een mooie maatstaaf is. Ik heb gister geoefend met Blauw Hok en de grote ronde bochten zijn wel te doen met zijn tweeën dichtbij elkaar, alleen zijn de aankomsten voor de bochten wel vrij krap. Dus ik hoop dat iedereen mooi de rondjes door gaat komen.
    Wat we beiden wel hadden is dat de MX5 in de laatste bocht op hoge snelheid onvoorspelbaar is waardoor we hem ineens kwijt waren op het rechte stukje erna. Dus wees gewaarschuwd met wijde lijnen daar.
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dit "after race talk" geeft juist meer inzicht in de bedoelingen en inzichten van de tegenstander. En als het goed is dan zorgt praten en discusseren met elkaar voor wederzijds begrip en respect met als resultaat clean racen.
    Mijn bescheiden mening.
    En als je raced zou het voor jezelf belangrijk moeten zij op welke plek je finished, dat is toch het doel van racen?
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2012
  10. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn inderdaad genoeg plekken om aan te vallen en in te halen, Tsukuba is een erg spannend circuit.

    Dat van de laatste bocht klopt, maar wanneer je 'm gewoon in z'n 4 neemt en van de curbs blijft is er geen probleem.

    Het gevaarlijkste of meest spannende punt is de snelle bocht halverwege het circuit wanneer je onder de band door bent gereden, daar waar de korte versie rechts gaat.
     
  11. zen

    zen Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik ook op de reserve lijst met nummer 78?
     
  12. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik zal je erop zetten! Nu even geen tijd maar ik schrijf je op.
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Nori: ik heb nummer 30 gekozen, mits niemand bezwaar heeft.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nee dat mag niet!











    :+
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Op Tsukuba rijdt ik nu 1:00.6xx, zowel als ik de bochten in de derde versnelling neem of wanneer ik terug ga naar de tweede. Wat mij betreft maakt het dus niet veel uit in welke versnelling je ze neemt.
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik rij dan liever in de 3e versnelling want in de 2e breek ik wat sneller uit.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  18. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik rijd ook 1:00.6xx, heb een keer een 1:00.4 gereden maar dat was ook maar 1x. Ik ben in de 3e versnelling wel veel minder snel.
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik word maar niet sneller dan 1.01.5xx. Kan maar niet vinden hoe ik onder die 1.01 kan komen. Vanmiddag nog een loop van 30 km dus hoop dat ik daarna nog even tijd heb om te oefenen voor vanavond.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Laat ik ook maar even oefenen met de MX. Was te druk bezig met de Rivals Bounty Hunter omdat de prijs- auto erg vet is!!!
    Zie mijn post in algemene FM 4 topic.
    Gooi zo de tank van mijn Mx vol om te oefenen.:+
     

Deel Deze Pagina