Probleem: Slechte mentaliteit Xbazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Blaauw, 16 jun 2003.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Wat mij de laatste tijd opvalt is de slechte mentaliteit van een hoop mensen op Xbazar.
    Je sluit een deal af, hoort eventjes niks en vervolgens blijkt dat het niet meer doorgaat. Ik weet niet of dit alleen bij mij is maar het is een vervelende trend die steeds vaker voor lijkt te komen.

Zijn er mensen die hier een "oplossing" voor zover dat mogelijk is of in ieder geval een visie over hebben?

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    niet om te generaliseren ofzo, maar een oplossing zou kunnen zijn een leeftijdslimiet van 18 op je draad te zetten :+

ik ben bang dat bij de leeftijd toch een groot gedeelte van de "probleempjes" vandaan komt

3. hunter

hunter Battleship

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of je o.a. op het gedoe rond de cube doelt, maar als de koper een aanbod krijgt wat gunstiger voor hem is (zoals bij mij net) en hij heeft nog nergens "JA" op gezegd, dan kan je er weinig tegen doen. Persoonlijk heb ik het ook 1x gehad. Ik had een deal met iemand gemaakt en we hadden dus allebei "IS GOED" gezegd en vervolgens hoorde ik er niets meer van. Gelukkig had ik nog nix opgestuurd maar goed....toch jammer.

Oplossing hiervoor : heel simpel ==> is er niet
    Je kan niemand van te voren beoordelen op zijn/haar gedrag op het forum. Je kan die mensen evt wel nog van het forum afknikkeren, maar dat vind ik zelf ook weer een beetje ver gaan.

mzzl

4. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat had ik ja
    ik zou geld krijgen, dus ik wacht af
    zie ik in een andere thread dat hij heeft gekocht van iemand anders, laat niet eens wat merken

5. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Nee had niks daarmee te maken daar hadden we nog geen deal over ofzo kijk dan is het logisch dat je afhaakt als je iets beters ziet.
    Het gaat mij erom dat je een deal hebt en vervolgens niks meer hoort, stuur dan minimaal ff een pm dat het niet doorgaat omdat...etc,.

6. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik het zeg hoor, maar dit slaat helemaal nergens op. Ik weet 100% zeker dat er veel jongeren zijn die wel gewoon volgens het boekje handelen, en die benadeel je dan weer met zo'n beslissing. Daarbij is het helemaal niet eens na te gaan welke leeftijd iemand heeft..

7. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geloof mij maar dat t toch zo is....hoe vaak ik niet al heb meegemaakt: Ik mag niet dit, ik mag niet dat |:-

sad but true

8. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben helaas ook bang dat deze vergelijking statistisch gezien te bewijzen valt...

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    18 is wat grof, maar als je ziet dat er een aantal ventjes van 10/12 rondlopen die denken 'leuk, iks pelletjes kopen!' en het vervolgens helemaal verkloten (Ale anyone?) of iniedergeval niet betrouwbaar overkomen dan begin je inderdaad te denken aan een leeftijds-limiet.

10. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar sommige mensen doen er gewoon lax over die denken owhh het is toch maar een beetje op internet dus dat boeit niet, maar ondertussen is het wel gewoon 'echt'. Snapt iemand?:confused:
    dat systeem van de elitelijst is wel waterdicht, maar asl je écht fout/nono:)/oncorrect/vals enz. bent dan ga je 1 succesdeal maken en daarna vet naaien.

11. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Klinkt wel goed zo een leeftijdslimiet, maar hoe kan je dat controleren.

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ehm...dat was geen algemene suggestie ofzo...maar je kan ik je draadje er zoiets bijzetten....of misschien "Alleen reageren als je op de elite lijst staat"....tis allemaal best lullig, maar als je echt geen zin meer hebt in gezeur (en ze zouden t eventueel echt lezen) is het misschien wel handig.....

Om zoiets over heel xbazar toe te passen zou heel oneerlijk zijn...imho

13. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    msn-profiel?:confused: maar ik dan? ik ben nog geen 18......:eek:

14. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    heej weasel... jij zegt nou wel zo leuk dat je op geld zat te wachten... maar zo ver als ik me kan herinneren heb ik nooit een rekeningnummer of wat dan ook van jou gehad, dus ik weet niet waar je het over hebt! ik ga het nu ff controlleren door jouw berichies nog ff door te lezen.

edit... hmmz, je had toch al wel je gegevens doorgegeven, daar heb ik verder geen reactie op gegeven en ik had ondertussen dus al een deal met iemand anders gesloten... das inderdaad fout van mij! Nogmaals mijn excuses!:{

Laatst bewerkt: 16 jun 2003
  15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Kunnen jullie dit soort onenigheidjes ff via pm uitvechten daa is deze thread niet voor bedoelt ja!

16. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er geen problemen mee hebben als je in je eigen thread een minimumleeftijd vraagt (als de leeftijd maar 15 of lager is 8)), of dat de mensen op de elitelijst moeten staan.
    Enige probleem hierbij is dat er genoeg jongere mensen zijn die wel goed handelen met of zonder hulp van hun ouders. Als je alleen maar mensen van de elitelijst wilt hoe kunnen nieuwkomers dan ooit op die lijst terechtkomen als iedereen dat gaat doen.
    Je kunt weinig doen tegen mensen die hun deals niet nakomen. Enige wat je zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat je niet bedrogen wordt is een soort tussenstationmaken waar allebei de partijen hun spullen naartoe sturen. En als ze allebei binnenzijn worden ze verdergestuurd, maar dit is erg onhandig en er zijn extra kosten aan verbonden.

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0

Als het gebeurt dat er minimum leeftijden worden gesteld, ben ik van dit forum weg:{

18. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal niet bij iedereen het geval zijn maar het blijkt wel vaak 1 van de voornaamste oorzaken.

19. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    NOOOOOOoooooooooooooooooooooo
    geen leeftijdslimiet please, met mij zijn er (denk ik ) nog nooit problemen geweest terwijl ik toch ook vrij jong ben.

Als het echt zo'n groot probleem is dan zet je gewoon in de elite-lijst de leeftijd van de persoon erbij

20. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat voor de mensen die op de elite lijst staan de leeftijd problemen heeft gegeven of zal geven...het gaat meer om nieuwe "kindjes" (no offence ;)) die het niet helemaal zien ofzo...gewoon ff netjes afmelden, of zeggen dat je van pappa niet mag versturen, dat sort dingen....

Mensen waarbij vaak "rare" dingen gebeuren zouden gewoon niet op de elite lijst moeten komen, ook al hebben ze een keer een goede deal erdoor gekregen :+

Deel Deze Pagina