games aanbod tegenvallend

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door northernlight, 14 jun 2003.

1. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Deze topic roept veel op aan opsommingen van welke games nou eigenlijk toppers zijn... Ik heb zowel een PS2, GameCube en Xbox, maar als ik een spel koop, pak ik eigenlijk altijd de Xbox-versie, omdat de Xbox gewoon krachtiger is... Veel games komen namelijk op alle drie de consolesystemen... Niet allemaal, gelukkig...

Weinig toppers op de Xbox, ik ga niks specifieks opnoemen, ik vind het allemaal een beetje flauwekul, met alle respect... Ik hoef niks te bewijzen... Elke consolesysteem heeft zijn topgames, en feitelijk zijn er inderdaad maar weinig "ECHTE" toppers... Wat dat dan moge zijn...

Wat ik me ook afvraag, is of we eigenlijk altijd maar steeds zogenaamde topgames moeten hebben die een 9 of hoger scoren... Er zijn wat mij betreft nog ruim genoeg andere goeie spellen, die soms zelfs maar een 7 scoren... Eerlijk gezegd heb ik natuurlijk liever ook alleen maar toppers, of hoe dat dan ook heet, maar die mindere goden mag ik ook graag aanschaffen...

Laten we niet vergeten dat gamers ook verwend kunnen raken, de markt is verzadigd en men heeft de neiging om elk spel te gaan vergelijken met de zogenaamde "toppers"... Misschien wel logisch, maar de realiteit is dat er niet alleen maar toppers bestaan...

Games zijn daarentegen behoorlijk prijzig, dus je mag ook verwachten dat je een goed produkt krijgt voor je zuurverdiende geld, dat is logisch en een reden temeer dat gamers alleen maar topgames willen... Toch blijf ik zeggen dat games onder de 9 ook goed kunnen zijn en als je alleen maar focust op toppers zal je gamesbibliotheek niet erg uitgebreid zijn of worden...

Verder kun je je afvragen of al die scores voor games in reviews wel iets zijn om steeds maar blindelings op af te gaan in je keuze... Heel vaak hebben ze gelijk met reviews, maar het blijft gewoon zo dat: waar de één in bijt de ander op schijt...

Als een game grafisch en qua besturing ECHT slecht is, dan ben ik elke reviewer dankbaar dat hij mij waarschuwt voor een zeer matig spel... Verder is het veelal een subjectief gegeven of goede games een 7, een 8 of een 9 krijgen... Ik heb zelfs meegemaakt dat een game een 5 kreeg, terwijl ik het een leuk spel vond... Dat kan namelijk ook gebeuren! (Dat was wel een uitzondering, maar goed)...

2. masterofthegame

masterofthegame the best saiyen

Leuk Bevonden:
    0
    het cijfer van een blad wil nog niet zeggen dat het dan leuk is hoor maar ff on topic

zelf vind ik eigelijk ook wel dat er nu een beetje weinig toppers zijn of toppers die ik al best door en door ken (halo, mechassault splintercell al blijven wel leuk) zelf kijk ik eerder naam mijn persoonlijke toppers voor mij zal ninja gaiden uiteraard een topper worden want naar dat spel zit ik al uit te kijken zins ik me xbox heb maar ik kijk ook zeer uit naar fable en ook wel naar halo2

toch vind ik het op zich dat de xbox het niet slecht doet maar dat is mijn mening.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Jij lult!!!!!!!
    Ik kan zat goede games op de gc opnoemen

4. Littleynot

Littleynot Not so little anymor

Leuk Bevonden:
    0
    ok de xbox heeft een tjdje weinig echt spectaculaire titels gehad, maar als je naar de release lijsten kijkt dan zie je dat er langzaam aan een stortvloed aan spectaculaire games aan komt,en dat zijn vooral games die eerder waren gepland.dus ik vind het een goede zaak dat het wat langer heeft geduurd dan de bedoeling was ,want wie gedult heef die krijgt wat....of was dat wat anders .

5. De ps2 heeft altijd wel voordeel vind ik. Zoals bij tony hawk. Deel 4 was alleen online te spelen op de ps2 terwijl de xbox met live toch veel verder is met online spelen. THUG (underground) kan je ook alleen maar online spelen met de ps2. Nu is dat niet zo erg, maar ik had zonet in een preview van THUG gelezen dat de feature om je eigen gezicht in het spel te uploaden alleen is voor de ps2. Dat zou toch wel erg zielig zijn. Als ik nu kijk wat de ps2 allemaal krijgt: ook online spelen met headset en zelfs camera! Een kleine draagbare ps2, een soort GBA en nog meer toffe dingen, dan vraag ik me af waarom ik een xbox heb gekocht? Mijn suggestie: MICROSOFT, MAAK OOK EEN DRAAGBARE SPELCOMPUTER OM DE CONCURENTIE BIJ TE BLIJVEN!!!!

6. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je gang zou 'k zeggen...:{

7. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Zelda, metroid????
    lijken me toch zeker wel topgames.
    Als je een game persoonlijk niet leuk vind, wil dat niet zeggen dat het geen goed spel is, en metroid en zelda zijn ondanks dat ik er niet echt van hou wel toppers

8. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat nou voor onzin?
    De PS2 heeft de meeste games, dus je hebt meer klotegames op de PS2 maar ook meer goede games....
    het meerendeel van de games komt op alle 3 de consoles uit en een paar games zijn exclusive Xbox, GC of PS2.
    GTA: Wat zet je daar tegenover voor Xbox?
    GT3: Wat zet je daar tegenover voor Xbox?
    Final Fantasy: Wat zet je daar tegenover voor Xbox?
    Pro evolution soccer (2): Wat zet je daar tegenover voor Xbox?

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Punt is dat de PS2 goede (of soms zelfs betere) alternatieven heeft voor de games die jij op de Xbox leuk vind, en ja, met uitzondering van halo want dat spel is gewoon niet te overtreffen.

Het gamesaanbod van de PS2 is gewoon net zoals van de Xbox erg goed

Laatst bewerkt: 15 jun 2003
  9. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Godsamme wat een bull-shit allemaal zeg

Het gamesaanbod is op dit moment en dan bedoel ik dus de afgelopen 3 jaar ontzettend groot geworden maar jullie kunnen verdommen uit de pak em beet 1000 titels die in de tussentijd zijn verschenen op alle platformen hoogsten 10-15 toppers noemen

EN DAN DURF JE TE BEWEREN DAT HET ALLEMAAL ZO GOED GAAT MET DE GAMES

verdomme man jullie hebben gewoon niet door dat we steeds meer moeten betalen voor spellen die eigenlijk gewoon dramatisch slecht zijn en de reden dat je het niet door hebt is waarschijnlijk omdat je niets anders gewend bent we worden gewoon belazerd waar we bij staan.

en voor de duidelijkheid het aantal echt goede spellen is op dit moment dramatisch en niet allen op de xbox maar zeker ook op de ps2.

om over de gamecube maar te zwijgen want die heeft inderdaad 2 toppertjes geproduceerd ofgelopen jaar, gefeliciteerd ermee en wees er trots op he! jackass.

10. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is pas bullshit
    ten eerste heeft de ps2 echt wel veel topgames, en ik hoef niet te zeggen welke dat allemaal zijn.

Gamecube maar 2 goede spellen dit jaar??? en bv Splinter cell.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Animal Crossing
    Animal Crossing 2
    Pikmin
    Pikmin 2
    Super Mario 128
    Super Mario Sunshine
    Paper Mario
    Metroid Prime
    Metroid VI
    The Legend Of Zelda: The Wind Waker
    The Legend Of Zelda: ?
    Mario Kart: Double Dash!!
    Metal Gear Solid: The Twin Snakes
    Eternal Darkness: Sanity's Requiem
    Too Human
    Super Smash Bros. Melee
    Wave Race: Blue Storm
    Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
    Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike
    Pilotwings
    GEIST
    Phantasy Star Online I&II
    Phantasy Star Online III
    Resident Evil
    Resident Evil 0
    Resident Evil 4
    Super Monkey Ball
    Super Monkey Ball
    Mario Tennis
    Mario Golf
    Product Number 03
    Dead Phoenix
    Ikaruga
    Skies Of Arcadia
    Tales Of Symphonia
    Killer7
    Viewtiful Joe
    1080 Avalanche
    Wario World
    Sonic Adventure DX: Director's Cut
    GT Cube
    Giftpia
    Harvest Moon: A Wonderful Life
    F-Zero GX
    Billy Hatcher And The Giant Egg

En ik ken er nog wel een paar.

12. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    De spellen aanbod is zowiezo triest komt vooral door uitstel en dergelijke.

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het spellenaanbod is voorlopig nog genoeg om mij te vermaken (maar ik heb dan ook Live!)...Ik denk dat iedereen die Live! heeft zich met GR, UC, RtcW en MA wel een hele tijd kan vermaken...en 't gamesaanbod val alle 3 de consoles is slecht voor mijn persoontje....voor de cube zou ik alleen Metroid Prime willen....de PS2 hoeft van mij niet meer omdat ie gewoon verouderd is, niets tegen de PS2 verder....en op de xbox heb ik eigenlijk alleen RtcW, Halo en UC die ik echt tof vind....

zonder Live! had ik me met m'n oude SNES nog meer vermaakt ben ik bang....nu maar hopen dat er meer games voor mij komen dit komende jaar (_O_ Counter strike, Halo2, Half Life2, SoF2 _O_ )

14. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Grand master x: deel 4 van tony hawk kun je ook over xbc spelen en das praktisch hetzelfde als ps2 online:D

edit @lange lijst gc spellen: ik kan ook wel zon lijst voor de xbox maken.. trouwens, 2x monkey ball?:confused:

edit: daar is ie dan:
    Halo
    Halo2
    Fable
    sudeki
    morrowind: GOTY edition
    UC
    MM3
    PSO 1&2
    counterstrike
    halflife2
    doom3
    Kotor
    DOA3
    PGR
    PGR2
    Top spin (waarschijnlijk)
    Amped2 (deel 1 had een goed concept en als ze dat in deel 2 een beetje bijschavenwordt het een topper)
    BC
    Splinter cell
    Raven shield 3
    MotoGP 1&2 over live

en in mindere mate:
    Ts2
    BF
    KFC
    Mechassault
    RTCW
    GR over live

Laatst bewerkt: 16 jun 2003
  15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben het eens met de topic-starter dat er weinig echte toppers zijn uitgekomen. Maar dat geldt voor alle consoles want zeg nou zelf wat is er het laatste half jaar nou aan topgames uitgekomen. In maart hadden we een kleine opleving, maar dat was het dan ook. Maar goed zoals ik het nu zie, zit er wel verbetering in met MotoGP2, RTCW, BruteForce en Midtown Madness 3. En KOTOR is ook niet al te ver weg meer.8)

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kan die gamecube lijst nog veel langer maken, maar als ik dat doet dan word het onoverzichtelijk.
    En het moet Monkey Ball 1 en 2 zijn

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eerlijk gezegt vind ik Pokemon ook hartstikke vet.. heel de tijd van punt A naar punt B lopen is gewoon leuk.
    dat je pokemons moet vangen is een 2de..

Ik vind het alleen zo verrot dat je steeds een nieuwe moet kopen om up-to-date te zijn. je hebt pokemon rood,blauw,crystal,goud,silver etc en dat zijn alleen Game Boy titels!!

Ze moeten gewoon met iets nieuws komen!!

18. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    ja... tis vooral saai wat er tegenwoordig uitkomt... het is maar zelden dat je hartje sneller gaat kloppen... halo was zoon spel bijvoorbeeld... maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat er sinds de introductie geen vergelijkbare kwaliteit is geweest? zot toch... ik heb net deze week een gamecube aangeschaft om zelda te kunnen spelen, en straxx mariokart... dat heb je niet eens voor de xbox... ik heb een paar platforms (blinx, rayman3( en adventures (lotr) gekocht voor de box... maar stuk voor stuk zuigen ze... de spellen worden puur voor de verkoop gemaakt en niet voor de leukigheid, heb ik het idee... maar er komen cker voor de xbox ietwat betere tijden aan... fatsoenlijke mmorpg... true fantasy... online racen met mm3, rpg's alla fable en kotor, online sportspellen, bijv topspin... er zit eindelijk wat vooruitgang in, maar het gaat veel en veel te langzaam... dat ik een ngc heb aangeschaft omdat de xbox me zo verveeld zegt al genoeg... ik heb inmiddels toch al een eurootje of 700 aan dat ding uitgegeven.

19. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we teveel spellen met toppers gaan vergelijken, zoals Brute Force met Halo. Daardoor wordt Brute Force door veel mensen als een slechte game gezien terwijl het best een goed spel is. En zo is het met veel games, we leggen de lat te hoog. Als Fable uitkomt zullen we alle RPG's afkraken die niet zo goed zijn als Fable.

Ik begrijp heus wel dat we natuurlijk games met elkaar gaan vergelijken maar er wordt te snel gezegd dat een game brak is omdat ie niet net zo goed is als die topper zoals Halo.

20. PeaCock

PeaCock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Zero eens....

Er komen namelijk wel hele goeie toppers aan, en geloof mij er komt een lopende band! Maar we zullen ff geduld moeten hebben. Er zijn ook al goeie spellen uit hoor, maar da's voor iedereen verschillend. Ikzelf wil er nog wel een paar bij....

Deel Deze Pagina